Slovenija je mala zemlja tako da mislim da bi cela teritorija mogla da se pokrije sa tri do pet franšiznih radnji, a sam potencijal za posao sa folijama je odličan.
Ponedeljak
29.05.2017.
Kako je protekla prva godina za Car Foil Shop u Sloveniji, u kojim gradovima se nudi franšiza ovog brenda i kako vidi dalji razvoj, odgovara Nik Kajtna, primalac master franšize za Sloveniju
 

Car Foil Shop, prodavnica i servis za ugradnju auto-folija, relativno je mlad franšizni koncept, ali je za kratko vreme uspeo da se proširi i van granica Srbije. Prvo je u julu prošle godine otvorena franšiza u slovenačkom gradu Celju, a nedavno i u Zagrebu u Hrvatskoj. Posle godinu dana poslovanja, u Sloveniji je došlo vreme da, kako kaže Nik Kajtna, primalac master franšize za tu zemlju, potraže i pojedinačne primaoce franšize. Pitali smo ga koji su to gradovi najinteresantniji za pojedinačne franšize, ko su idealni primaoci i koliki je potencijal tržišta folija u Sloveniji.

Već skoro godinu dana poslujete u franšiznom sistemu Car Foil Shop. Kako ste zadovoljni razvojem posla?

Tačno, uskoro će biti godinu dana otkako smo pokrenuli Car Foil Shop u Sloveniji, otvorili smo franšizu u julu 2016. Međutim, nemamo vremena za slavlje jer upravo sada počinje najteži deo – sezona kada imamo najviše posla, već je počela. Car Foil Shop smo prošle godine otvorili, moglo bi se reći, usred sezone, i ukoliko to uzmemo u obzir, godina je bila zadovoljavajuća. Osim toga, imali smo dosta vremena da razvijemo internet prodaju, Facebook stranicu i da se temeljno pripremimo za ovu sezonu. Mogao bih da kažem da smo počeli da se razvijamo i malo brže od onoga što je strategijom razvoja planirano.

Zašto ste se odlučili baš za Car Foil Shop, da li ste imali ranije iskustva ili saznanja o poslovanju u franšiznom sistemu? Šta su prednosti, a šta nedostaci poslovanja u franšizingu?

Za Car Foil Shop i Đorđa Stankovića smo saznali godinu dana pre nego što smo odlučili da uzmemo tu franšizu. Vremenom smo razvili i prijateljski odnos i celokupno naše poslovanje izgradili na tom prijateljstvu, što mislim da je u celoj priči i najvrednije. Najveća prednost samog franšizinga je ta što smo uzeli već poznato ime u ovoj oblasti kojom se bavimo, razrađen poslovni koncept, kao i to što smo dobili podršku. Sve to zajedno omogućava brži i lakši početak poslovanja.

Sazrelo je vreme da počnete da dalje širite franšiznu mrežu – za koje gradove ste zainteresovani? Koliki je, zapravo, potencijal slovenačkog tržišta? Koliko franšiza može da bude otvoreno, prema Vašem mišljenju, da bi se pokrilo celo tržište?

U poslednje vreme smo počeli da razmišljamo da pokrijemo celu teritoriju Slovenije tako što bismo davali pojedinačne franšize. Da bismo uslužili klijente iz svih krajeva, franšize bi trebalo da budu otvorene, recimo, u Kopru, Ljubljani, Novom Mestu i možda još nekom manjem gradiću kako bi se pokrila teritorija. Naša prodaja se uglavnom bazira na onlajn trgovini, za šta je potrebno samo jedno skladište iz kojeg se paketi šalju, ali bi naši primaoci franšize svakako imali mogućnost da prodaju folije. Slovenija je mala zemlja tako da mislim da bi cela teritorija mogla da se pokrije sa tri do pet franšiznih radnji, a sam potencijal za posao sa folijama je odličan.

Kakvi kandidati bi trebalo da vam se jave, opišite nam idealnog primaoca sa kojim biste sarađivali?

Idealan primalac je neko ko već ima svoju firmu i dobro razvijenu ponudu, ali koji bi hteo nešto novo da pokrene. Mi bismo mu dali naš asortiman, podršku, obuku kako bi početak poslovanja bio što lakši i, naravno, profitabilan.

Da li ćete im nuditi sve opcije, u smislu otvaranja kompletnog franšiznog paketa – servis i prodaje, ili samo servis i samo prodaja? Šta je preporuka?

Svako može da izrazi svoju želju, a ja ću ih svakako posavetovati šta je najbolja opcija za njih u zavisnosti od mesta u kojem bi se otvorila franšiza. Iskreno, u Sloveniji nije sve usmereno ka glavnom gradu kao što to je slučaj u Srbiji. Ako se franšiza, na primer, otvori u Kopru, na obali mora, jako blizu je granica sa Italijom, što znači da mnogo veći broj klijenata gravitira tom području. Ljubljana, kao glavni grad, prirodno ima i najveće tržište. Slovenski Gradec i Maribor su dobre lokacije jer su blizu granice sa Austrijom, gde su folije skuplje, pa mnogo ljudi dolazi u Sloveniju. Stoga, vidim veliki potencijal za tržište folija u ovom regionu.

Koliko su ovi proizodi i ova vrsta usluge traženi u Sloveniji?

Tržište u Sloveniji, što se ovog proizvoda tiče, jeste u porastu. Takođe, ljudi treba da razumeju da folije nemaju slabu stranu, ali je za to potrebno još malo vremena.


NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Prilika za biznis s malom investicijom /26.12.2023.

Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.

Perionica veša kao siguran biznis /27.07.2020.

LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.

Mesto gde se sreću nauka i zabava /01.11.2023.

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?