Wycon je pažljivo osmišljen koncept sa jasnim ciljevima i vizijama. Za poseban ugođaj u radnji "zaduženo" je mnoštvo detalja, a kvalitet je vidljiv u svakom pedlju - od proizvoda do enterijera.
Petak
07.07.2017.
Po mnogo čemu Wycon je jedinstven italijanski koncept, sinonim za vrhunski brend dekorativne kozmetike. Beograd će ovih dana dobiti prvu Wycon radnju.
 

Iskustvo gradimo zahvaljujući tome što vidimo, čujemo, probamo, dodirujemo i mirišemo.Tih pet čula nam omogućavaju da doživimo svaki detalj nekog novog iskustva.Upravo je Wycon, italijanski brend kozmetike iz Napulja, čitav svoj koncept izgradio na ovoj spoznaji te se i koriste krilaticom: „Wycon – pet čula“.
Ideja je jednostavna – tokom obilaska radnji stimulisati svih pet čula potrošača kako bi njegovo iskustvo tokom kupovine bilo jedinstveno. Mada relativno mlad brend, kreiran 2009. godine, u svetu imaju već 250 radnji, a primalac ove franšize u Srbiji postala je kompanija sa velikim iskustvom na polju franšizinga – BJN, između ostalih i primalac franšize modnog brenda Tudors. Prva Wycon radnja se otvara sredinom jula u Knez Mihailovoj ulici u Beogradu. – Retko koji brend me je toliko fascinirao kao što je to pre nekoliko godina bio Tudors i sada Wycon – kaže na početku razgovora Bojan Mitić, direktor kompanije BJN.

Briga o svakom detalju

Na nekom od svojih brojnih poslovnih i privatnih putovanja, još pre dve godine, Bojan je primetio brend Wycon koji mu se jako svideo. Uvideo je da nešto slično u Srbiji ne postoji. – U sektor dekorativne kozmetike nismo odlučili da uđemo ishitreno. Nakon detaljnih analiza uvideli smo da se ono što se pre 15 godina desilo u tekstilu nije desilo u dekorativnoj kozmetici. Naime, na srpskom tržištu, pa i u regionu, ne postoji jasno definisan koncept sa velikom ponudom kvalitetne dekorativne kozmetike po pristupačnim cenama. U tekstilu su, na primer, takvi brendovi počeli da pristižu na tržište pre 15 godina. Prva je bila Zara, a nastavilo se, možemo slobodno reći,sa Tudorsom. S druge strane, kozmetika se u regionu kupuje po multibrend parfimerijama ili, pak, u drogerijama. Prvi jasno definisan koncept koji se pojavio na tržištu je premijum brend Mac, a drugi je turski Flormar. Međutim, u poređenju sa konkurencijom, smatram da Wycon ima najbolji odnos cene i kvaliteta, a kvalitet je, što se ovog brenda tiče, nesumnjiv i u ovoj oblasti izuzetno važan. Na kraju dana, kozmetika se nanosi na lice i tu nema kompromisa. Dakle, reč je o jako kvalitetnoj dekorativnoj kozmetici koja je cenovno dostupna svima. Prosečna cena artikla je oko sedam evra – objašnjava Bojan Mitić zašto se, između ostalog, odlučio da uzme ovu franšizu.

To, međutim, nije jedino što je Mitića opredelilo da na tržište Srbije „dovede“ novi brend i nešto potpuno drugačije. Fascinirao ga je, kako kaže, pažljivo i detaljno osmišljen koncept sa jasnim ciljevima i vizijama. Do koje mere su vlasnici brenda Wycon želeli da stvore poseban ugođaj potrošačima, govori nekoliko važnih detalja. Šminka u radnji je izložena pod uglom od 62 stepena jer je to ugao pod kojim žena prosečne visine najlakše može da dotakne i uzme šminku. Materijali koji se koriste u opremanju enterijera su vrhunski, a instalira se i Bose sound system sa ugradnim sabvuferima koji pruža osećaj „kao da se kupovina obavlja u disko klubu“. Zanimljivo je da se ista muzika pušta u svim Wycon radnjama u svetu. Unutar lokala su postavljeni i veliki monitori na kojima se emituje video-materijal, ali i koji su user friendly, što znači da potrošači, prakično, na monitoru mogu da isprobaju kako bi određena šminka izgledala na njihovom licu.

Kompletnu opremu nam je obezbedio davalac franšize i to je bio njihov uslov. Po pitanju izgleda radnje, nameštaja, rasvete, ozvučenja, standardi su rigorozni i tu nema odstupanja niti mogućnosti da se bilo šta promeni. Zato ova franšiza u ovom formatu nije jeftina, ali zbog svega toga – ona i jeste uspešna. Iako je BJN mala kompanija, naučili smo da poštujemo autoritet, nečije godine uloženog truda i pažljivog građenja brenda i koncepta. Jako dugo radimo u franšizingu i razumemo te zaheve, zato smo na njih i pristali. Ne bih mogao da kažem da je mnogo kompanija u Srbiji koje bi to razumele – kaže Bojan Mitić.

Foto: Wycon

Stručni tim kompanije BJN, koji poznaje negu lica i tela, ali i dekorativnu kozmetiku, bio je na obuci u Italiji. Predviđeno je da u svakom trenutku pored prodavačica u radnji bude i konsultant koji će edukovati potrošače o samim proizvodima, zatim profesionalni šminker koji će moći da ih posavetuje, ali i da ih našminka, što je dodatna usluga koju je razvio Wycon. Stalni saradnik je i dermatolog čime Wycon dodatno želi da pokaže kupcima da je proizvod zdrav i kvalitetan. Proizvodi ovog brenda, inače, nisu testirani na životinjama, a nudi se i linija veganske kozmetike. U svojoj paleti ima 3.000 vrsta proizvoda – neki su potpuno unikatni, kao što je četkica za nanošenje pudera. Postoji i nekoliko cenovnih kategorija, ali i kozmetika za mlađe ili, pak, starije žene. Pored standardne ponude, Wycon u toku godine predstavi 12 kolekcija, koje su, zapravo, „fleš“ kolekcije, kreirane da bi osvežavale ponudu.

Glavni slogan brenda je „Jeste li probali?“, što je bio najjednostavniji, ali i najefikasniji način na koji su privukli pažnju i naveli potencijalne klijentkinje na prvi korak. – Analize pokazuju da žene zamenjuju brendove koje koriste Wyconom čim ga probaju. Zato je njihov slogan upravo takav. U Italiji ovaj brend „gazi“ konkurenciju i beleži stalni rast – objašnjava Mitić.

Lokacija, lokacija, lokacija

Prva Wycon radnja u Srbiji će biti otvorena u Knez Mihailovoj ulici na broju 32, što je, prema rečima Mitića, savršena lokacija. – U savremenom biznisu važno je razumeti IT, logistiku i finansije, a kada je maloprodaja u pitanju najvažnije su tri stvari: lokacija, lokacija i lokacija. Wycon zahteva veliki broj ulazaka u radnju. Odnos ulazaka i kupljenih proizvoda je jako visok – blizu 50 odsto, što znači da svaki drugi potrošač nešto kupi.Visok je i prosečan broj kupljenih artikala, što znači da jedan kupac u proseku kupi tri artikla kada uđe u radnju i potroši u proseku između 15 i 20 evra. To jeste dobar pokazatelj, ali su niski iznosi računa. Upravo zbog toga ,odnosno, da bi se došlo do dobrih prometa, lokacija mora da bude savršena, kao što Knez Mihailova jeste – kaže Mitić i dodaje da svi kupci, bili oni koji kupuju na veliko ili malo, moraju da dođu u radnju, jer ne postoji mogućnost distribucije.

Partnerski odnos i podrška

U ovom trenutku podrška je, kako kaže Mitić, jasno definisana. Davaoci su spremni da podrže promocije i odobre kreditne note primaocu. Primaocu je na raspolaganju njihov softver Negoziando. Dopunu radnje radi davalac samostalno, prateći rad same radnje. Marketing je obaveza primaoca koji, s druge strane, dobija svu tehničku podršu u smislu marketinških rešenja. – To znači da se oni bave nama, što mi i želimo – da imamo podršku davaoca, da se oni brinu o nama, a ne samo da nam ispostave fakturu – dodaje Mitić.

Kompanija BJN, kako on objašnjava, ima interes da sarađuje sa firmama koje žele da rade partnerski. – Jako smo zadovoljni odnosom koji smo razvili sa kompanijom Tudors. Taj odnos znači da zajedno sa davaocem franšize rešavamo probleme koje imamo, zajedno se obraćamo kupcima i zajedno delimo uspeh. Ukoliko se desi neki problem, sistem mora da stane iza nas jer ne treba da budemo prepušteni sami sebi. Između ostalog, zbog toga i ulazimo u franšizne odnose. Mi nismo obični kupci, već smo produžena ruka davaoca franšize koja održava sistem, standarde, koncept, sve ono što je davalac gradio godinama. Zato je za nas njegova podrška očekivana i podrazumevana. Na početku smo saradnje, ali se nadamo da ćemo takav odnos razviti i sa Wyconom – kaže Mitić.

Širenje mreže

Kompanija BJN je dobila „načelnu“ saglasnost da franšiznu mrežu širi u čitavom regionu. To, praktično, znači da će, kako objašnjava Mitić, ukoliko naprave dobre rezultate u Srbiji, dobiti „zeleno svetlo“ i za druga tržišta.

U Srbiji, Hrvatskoj, Sloveniji, prema njegovim rečima, postoji prostor da se otvori najmanje po deset radnji u svakoj od zemalja, dok u Bosni i Hercegovini, Makedoniji, Crnoj Gori najmanje po pet. – Mi smo ovu franšizu uzeli sa dugoročnim planom – da otvorimo najmanje 35 radnji u regionu. Nije nam u planu da dajemo single unit franšize, ali kao što sam pomenuo, lokacije su izuzetno važne, i ukoliko se neko pojavi sa savršenom lokacijom, recimo, sopstvenim lokalom u Ilici u Zagrebu ili na Stradunu u Dubrovniku, mislim da bismo mogli pregovarati sa davaocem da tom partneru damo single unit franšizu – kaže Mitić.


Vesna Lapčić
saradnik