Brosh „krasi“ i Pančevo

Još jedna franšizna poslovnica za novosadski brend

Prodavnica nakita i modnih dodataka Brosh otvorena je početkom novembra 2017. u Pančevu
Petak
24.11.2017.
Prodavnica nakita, modnih dodataka i asesoara Brosh otvorena je nedavno u tržnom centru Aviv u Pančevu. Reč je o novoj franšiznoj radnji.
 

Brosh, prodavnica „za dame“, bogatog asortimana – nakita, modnih dodataka i detalja – proširila je svoju franšiznu „porodicu“. Nova franšizna radnja nedavno je počela sa radom u tržnom centru Aviv u Pančevu.
Marina Erhartič, vlasnica ovog franšiznog koncepta, kaže da će im ovo biti prvo iskustvo s poslovanjem u tržnom centru. – Do sada su se lokali nalazili u prometnim ulicama, a nova franšiza je otvorena u tržnom centru koji takođe nudi dobre poslovne mogućnosti. Uz to, primaoci franšize su iskusni preduzetnici koji čak imaju iskustva i u samom franšiznom poslovanju, budući da u svom portfelju imaju još jedan franšizni brend. Verujemo da smo napravili dobar izbor i da će saradnja biti uspešna – kaže Marina Erhartič.

Jovan Ječmenica, primalac franšize, kaže da je sa svojim partnerom procenio da u Aviv parku u Pančevu postoji potencijal za poslovanje. On napominje da je dobra lokacija za mnoge biznise presudna. Kada im je ponuđen lokal od dvadesetak kvadrata sa širokim izlogom, razmišljali su šta bi uopšte moglo da radi u tom prostoru. Već je imao ideju da bi želeo posao u vezi sa ženskom modom – nakit, modni dodaci, asesoar...

Pretražujući po internetu, zaključio je da nema mnogo veliki izbor. Poznati strani brendovi iz te oblasti ne nude franšizu na tržištu Srbije, a što se tiče domaćih, vrlo malo njih svoje poslovanje šire putem franšize.

Iskreno, tragajući za idejom, čitao sam i Franchising portale, gde sam i pronašao informaciju o brendu Brosh. Nakon sastanaka sa svim vlasnicima franšiznih koncepata koji rade u tom segmentu, odlučili smo se za najmanje poznat – Brosh. Nekoliko je razloga. Vrlo brzo smo se razumeli sa davaocima franšize, Marinom i Igorom Erhartičem, njihove ideje su se poklapale sa našim idejama – što nam je bilo važno. U franšizingu je najbitnije da se razumete sa davaocima i da saradnja teče bez smetnji te da postoji međusobno razmevanje. Vlasnici koncepta su mladi ljudi, željni dokazivanja, baš kao i mi, i bili su spremni da saslušaju i naše ideje. Međutim, nije jedino to presudilo, sam koncept Brosh-a je veoma ozbiljan, a asortiman širok, jer pored nakita, koji jeste primaran, u ponudi su još i šalovi, kape, šeširi, novčanici, torbe... Širok asortiman je od velike važnosti, jer devojke i žene danas, kada se spremaju za određene događaje, ne kupuju samo nakit, već obnavljaju kompletnu garderobu, uz ogrlicu hoće određenu torbu i slično – objašnjava Ječmenica zašto su se odlučili za Brosh.

Foto: Brosh Pančevo

Osim toga, velika prednost Brosh-a je što celokupno poslovanje prati softver, a radnici prolaze obuku.
Kompletno poslovanje se vidi „jednim klikom“, što je nemrljiva prednost. Jako mi se svidelo i što Brosh ima obuku, tako da su dve devojke koje smo zaposlili bile na obuci u Novom Sadu kod davaoca franšize i naučile su sve po pitanju izlaganja i prodaje robe. Budući da mi nismo stalno u radnji, to nam mnogo znači – kaže Ječmenica.

To što se brend Brosh i dalje razvija, u smislu prepoznatljivosti na tržištu, nije im smetalo. – Mi smo svesni toga da Brosh još uvek nije poznat širokom broju potrošača, ali smo na to gledali kao na potencijal, jer verujemo u dugoročnu saradnju – kaže on.

Lokal su opremili po uputsvima davaoca franšize i, kako kaže Ječmenica, potrošači već pozitivno reaguju. – Iako je lokal mali, izlog je veoma veliki, što je dodatna prednost. U ovakvim poslovima izlog mnogo utiče na samu prodaju i privlačenje potrošača. Enterijer Brosh-a je jedinstven i pažljivo osmišljen, boje i sam logo privlače pažnju potrošača – kaže Ječmenica.

Prednost rada u franšiznom sistemu najviše vidi, kako kaže, u tome što se skraćuje put do profitabilnog poslovanja. – Svaki početak je težak, kao što je teško doći i do profitabilnog poslovanja. Franšizing jeste jedan od načina da uz poznat brend i dobro postavljen kocept skrati period do poslovanja „na nuli“, a zatim i do profita. Najvažnije je da se između davaoca i primaoca uspostavi uravnotežen odnos i da obe strane budu zadovoljne i u pogledu zarade – kaže Ječmenica.

Brosh se ne izdvaja samo po asortimanu robe i enterijeru, već i po podršci koju pruža svojim primaocima franšize. Primalac dobija poslovno savetovanje u svakom segmentu, softver koji omogućava kompletno praćenje poslovanja, kao i marketinšku podršku. – U marketing smo mnogo uložili, angažovali smo profesionalne manekene, fotografe, veoma smo aktivni na društvenim mrežama te naši primaoci franšize nemaju dodatne troškove u tom pogledu i sve alate dobijaju kao deo paketa – istakla je svojevremeno Marina Erhartič.

Brosh je specifičan i po tome što je reč o franšizi niskog rizika. Naime, Brosh nudi buy-back opciju, odnosno, otkup artikala i eneterijera koji je urađen po Brosh standardima u slučaju da franšiza ne posluje kako se očekivalo. – Pratimo trendove na tržištu, inoviramo ponudu kako bismo održali poslovanje i pruvukli što veći broj potrošača. Trudimo se da izbalansiramo odnos cene i kvaliteta i mislim da su naši kupci zadovoljni – kaže Marina Erhartič.


Vesna Lapčić
saradnik