Paysera je 2012. generisala godišnji obrt od 2,6 miliona evra, koji se do 2016. udvostručio. Trenutno, kompanija ima više do 100 zaposlenih, nudi usluge za 300.000 korisnika u 184 zemlje.

Liudas Kanapienis, direktor franšiznog razvoja u komapniji Paysera
Ponedeljak
08.01.2018.
Zašto se Paysera odlučila za franšizing, kakve partnere traže i šta nude u franšiznom paketu, objašnjava Liudas Kanapienis, direktor kompanije specijalizovane za elektronska plaćanja
 

Početak poslovanja su obeležili s nekoliko intrenet projekata, razvili rešenje za SMS bulk servis, a zatim spojili svet informacionih tehnologija i finansija i ponudili „banklink“ uslugu – automatizovani sistem plaćanja SMS porukama povezan s nekoliko banaka – da bi se danas nametnuli kao kompanija koja je kreirala efikasnu i pouzdanu platformu za transfer novca, menjačke poslove i procesing u oblasti e-plaćanja. Svoje usluge Paysera sada nudi klijentima u više od 180 zemalja, s ambicijom da koncept proširi na što veći broj tržišta sveta. Pouzdane partnere – primaoce Paysera franšize – traži i u zemljama ovog regiona. Kako je ova izvorno litvanska kompanija polako osvajala međunarodno tržište, otkriva Liudas Kanapienis, direktor franšiznog razvoja u kompaniji Paysera.

Zašto franšizing kao model za širenje mreže?

Pošto smo analizirali prednosti i mane nekoliko poslovnih modela, shvatili smo da je davanje franšize najbolja opcija za nas. Na ovu odluku je verovatno najviše uticala priroda finansijskih usluga koje pružamo. Radi se o vrlo osetljivom sektoru u kome treba izgraditi poverenje i lojalnost korisnika i klijenata. Za jednu stranu kompaniju s prilično nepoznatim brendom, kao što smo to bili mi na samom početku, ovo je bio izuzetno težak zadatak.

Kako smo posao na stranim tržištima isprva razvijali sami, shvatili smo da i najmanje kulturološke razlike mogu da budu prepreka za postizanje zacrtanih ciljeva. Zato smo se odlučili za saradnju s pouzdanim lokalnim preduzetnicima koji su dobro upoznati s karakterom lokalnog tržišta, lokalnog zakonodavstva, koji već imaju bazu kontakata, razumeju potrebe korisnika i načine na koji bi koncept trebalo promovisati i reklamirati. Kad ovo ujedinimo s našim iskustvom, znanjem i tehnologijom, sigurni smo da možemo ciljati na vodeću poziciju na tržištu.

Koliko dugo ste radili na razvoju franšiznog sistema?

Krajem 2015. smo došli na ideju da razvijamo franšizu. I dok smo radili na razvoju, pokušali smo da pronađemo neke druge, slične sisteme na koje bismo mogli da se ugledamo, ali smo uvideli da u ovom, finansijsko-tehnološkom sektoru, nema mnogo primera. Analizirali smo i franšize banaka i takođe zaključili da nam nisu od pomoći, jer su ovi sistemi uglavnom ograničeni na davanje prava za otvaranje bankarske poslovnice. Naša paleta usluga je neuporedivo veća, tako da smo morali da smislimo rešenja koja bi bila pogodna za različita tržišta. Zatražili smo pomoć franšiznih konsultanata, i najzad, uspeli da uspostavimo balans između potreba naših primalaca franšize i potreba sistema. Trebalo nam je oko godinu i po dana od ideje do davanja prve franšizne licence.

Inače, prodavati franšizu iz finansijskog sektora je neuporedivo komplikovanije od prodavanja bilo koje franšize iz uslužnog sektora. To što potencijalni partner ima želju da se bavi ovim poslom – nije dovoljno. Primalac Paysera franšize, zapravo, mora da poznaje i lokalno zakonodavstvo i sistem dobijanja licence za ovu vrstu delatnosti. Takođe, trebalo bi prilagoditi sistem plaćanja protokolima i propisima date države, što oduzima i vreme i novac. Zbog svega toga, proces pronalaženja partnera traje duže, i to je jedan od razloga zašto prvenstveno tražimo partnere iz zemalja Evropske unije, gde je finansijski sektor regulisan sličnim zakonima. Ne samo što je pokretanje posla lakše, već možemo i da smanjimo iznos franšiznih naknada. U zemljama van EU, pokretanje franšize povlači mnogo veća ulaganja, naročito kad dođe do prilagođavanja sistema zahtevima lokalnog tržišta.

Osim plaćanja onlajn, korisnici naloga kompanije Paysera mogu da čuvaju i menjaju novac u više od 30 valuta, po najpovoljnijim kursevima, sigurno i lako vrše transfer novca pomoću mobilne aplikacije, kao i da plaćaju Paysera VISA karticom na POS terminalima i e-trgovinama širom sveta.

Šta se zahteva od budućeg partnera?

Iako pre svega ciljamo na partnere iz zemalja EU, svi upiti će biti uzeti u obzir! Naravno, pre početka saradnje, analiziraćemo tržište, proceniti koliko treba uložiti u pokretanje posla, prilagođavanje sistema i naših usluga lokalnom tržištu. Inače, uobičajeno je da franšizna prava za jednu zemlju dajemo samo jednom partneru. Paysera, kao i bilo koja druga finansijska institucija, ima striktne zahteve po pitanju partnera. To treba da bude uspešan preduzetnik s besprekornom reputacijom. Za rad u finansijskom sektoru, neukaljana reputacija je ključna, a iskustvo u vođenju uspešnog biznisa je možda i najbitniji kriterijum pri odabiru partnera. Poželjno je da ima i iskustva iz oblasti prava, tehnologija, finansija, da je cenjen u poslovnoj zajednici i da ima pozitivan stav prema inovativnim tehnologijama. Naravno, ni finansijski aspekt nije zanemarljiv – partner treba da bude spreman uložiti najmanje 200 hiljada evra.

Šta primalac Paysera franšize dobija pristupanjem sistemu?

Naši partneri dobijaju sav potreban alat za pokretanje i razvoj uspešnog međunarodnog posla u oblasti platnih usluga i e-plaćanja. Osnovna prednost je što primalac automatski pristupa razvijenim zajedničkim prekograničnim onlajn trasferima, a mi, pored toga, obezbeđujemo obuku, kao i sve prodajne i marketinške materijale, rešenja za korisnički servis.

Kroz franšizni model poslovanja ne samo što smo dobili priliku da širimo mrežu, već i da radimo na usavršavanju čitavog sistema. Dok smo radili na razvoju franšize, uspeli smo da oblikujemo i registrujemo sve, pa čak i najmanje procese u poslovanju, tako da su samo oni najkorisniji i najefikasniji postali deo sistema. Svi franšizni partneri će imati koristi od toga. Oni, takođe, mogu da učestvuju u razvoju infrastrukture, poboljšanju usluga, razvoju novih rešenja.


NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Prilika za biznis s malom investicijom /26.12.2023.

Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.

Perionica veša kao siguran biznis /27.07.2020.

LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.

Mesto gde se sreću nauka i zabava /01.11.2023.

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?

POPULARNO NA FORUMU

Peta Uniqa franšiza

Sve čestitke Sonji i Bobanu koji su se pridružili porodici Uniqinih exluzivnih zastupnika.Svi smo u istom Uniqinom timu i trudićemo se da uvek budemo najbolji.Jasmina...

1 komentara
poslednji 26.02.2014.
Preduzetnica s podrškom

Želela bih još jednom da se zahvalim Mihajlovićima koji su nam i kako kolege i kao porodica, u poslu i privatno uvek bili uzor kako treba raditi i organizovati porodicu i...

2 komentara
poslednji 26.02.2014.
Preduzetnica s podrškom

Iako smo supruga i ja bili pokretači i vlasnici prve UNIQA franšize, veliko nam je zadovoljstvo što nas vredne kolege prate i svojim rezultatima ponekad prevazilaze. Sve...

2 komentara
poslednji 26.02.2014.
Predanošću do franšize

Pre svega želimo dobrodošlicu agenciji BURIČIĆ TEAM u UNIQA osiguranje. Iskreno se nadam da ćemo zajedno ispuniti očekivanja davaoca franšize i uticati na povećanje...

1 komentara
poslednji 15.07.2013.
Osigurani porodični biznis

Hvala Mihajlovićima na podršci da zaživi još jedna eksluzivna agencija,ovog puta prva u Beogradu -Putnik tim!!! Da nije bilo putovanja u Nicu i lepog druženja ko zna da li...

3 komentara
poslednji 25.04.2013.
Rad, rad, ali i ljubav

obzirom da se radi o pravom timu, samo je pitanje za koliko će biti premašena očekivanja, a to nam svima puno znači.

3 komentara
poslednji 30.03.2013.
Rad, rad, ali i ljubav

Znači ipak se može. Posao, uspeh a nadasve ljubav i porodica. Možda nam je ovo najava dolazećih svetlijih dana budućnosti. Lep primer mlađoj generaciji da uzme stvar u...

3 komentara
poslednji 29.03.2013.
Rad, rad, ali i ljubav

Pravo je zadovoljstvo biti podrška 23 godine u poslu i 27 godine u privatnom životu Savi. Sigurna sam da postoje ljudi koji su vredni, pozitivni i vlasnici licence NBS za...

3 komentara
poslednji 29.03.2013.