Sava i Dragana Mihajlović, kao iskusni i veoma uspešni prodavci u osiguranju, bili su idealni kandidati za ekskluzivne zastupnike Uniqa osiguranja. Danas vode tri poslovnice – dve u Novom Sadu, jednu u Sremskoj Mitrovici.
Sreda
17.01.2018.
Sava Mihajlović, vlasnik Agencije G, šest godina je nosilac franšize Uniqa osiguranja. Za to vreme, otvorio je tri poslovnice.
 

Agencija G je bila prva koja je te 2012. postala ekskluzivni zastupnik, odnosno, primalac franšize Uniqa osiguranja. Upustili su se u potpuno novi vid saradnje sa kompanijom u kojoj su do tada bili zaposleni. Bila je to novina i za celokupno tržište osiguranja, budući da pre toga nijedna osiguravajuća kompanija nije na taj način razvijala prodaju. Nažalost, i danas je situacija nepromenjena, ali primaoci Uniqa franšize dokazuju da ovo jeste uspešan model saradnje.
Sava Mihajlović i njegova supruga Dragana, iskusni i veoma uspešni prodavci u osiguranju, počeli su sa jednom poslovnicom u Novom Sadu, da bi postepeno napredovali i otvorili još jednu u Sremskoj Mitrovici, a zatim još jednu, takođe u Novom Sadu. – Siguran sam da bi naše širenje bilo još brže da je ekonomska situacija u zemlji bolja, odnosno, da ljudi više zarađuju. U periodu od 2004. do 2008. svaki treći prodajni razgovor je bio uspešan, danas se uspeh postiže u deset odsto slučajeva, što još uvek jeste u liniji sa svetskim trendovima. Kada jedna porodica bude mogla da od jedne plate podmiri potrošačku korpu, a drugu da koristi za ostale potrebe koje ne ulaze u potrošačku korpu i celokupan sektor osiguranja će postizati daleko bolje rezultate. To je model sreće. Ipak, mi smo jako zadovoljni onim što smo postigli otkada radimo kao ekskluzivni zastupnici Uniqa osiguranja. Imamo četiri hiljade klijenata i 20.000 prodatih polisa – kaže na početku razgovora Mihajlović.

Podrška davaoca franšize

Ne kriju da im u postizanju dobrih rezultata pomaže i to što je Uniqa osiguranje prepoznato kao veoma efikasno kada je reč o brzini isplate šteta. – Osiguravač je upravo na testu kada treba da isplati određenu štetu. Uniqa osiguranje je uvelo novi model, po čemu je jedinstveno na tržištu, a reč je o takozvanim ekspres štetama. Dešavalo se da, dok klijent pije kafu u našoj poslovnici, šteta bude obrađena i isplaćena na njegov račun – kaže Mihajlović.

Nedavno su imali i kontrolu nadzornog organa – Narodne banke Srbije i dobili su sve pohvale. – Uniqa nas je u potpunosti podržala, dostavila svu dokumentaciju koja je bila neophodna. Mi smo svoj posao obavljali uredno i kontrolori su nam rekli da se nikada nisu susreli sa zastupničkom agencijom koja je tako dobro ustrojena. Istina, za njih je i samo ekskluzivno zastupništvo, kao model poslovanja, bila novina, ali smo ih do detalja upoznali sa našim načinom rada i bili su iznenađeni što imamo i sopstvenu imovinu poslovni prostor u vlasništvu firme, automobil – objašnjava on.

Porodični posao

Prodaja osiguranja je za Mihajloviće porodični posao. Dragana i Sava i dalje aktivno rade, njihov najstariji sin Petar vodi poslednje otvorenu poslovnicu Agencije G u Novom Sadu, mlađi sin Pavle je na studijama menadžmenta u osiguranju, a najmlađa ćerka Sonja je drugi razred gimnazije i glavni je arhivator u Agenciji G. Kako kaže njen otac, ona takođe mnogo radi, zna gde su sve polise i pomaže u svemu što je neophodno. Jedino je ćerka Jelena otišla u bankarske vode. – Za nas je ovo porodični posao kojim želimo da se bave i naši unuci – kaže Sava Mihajlović.

Kao otežavajuću okolnost u poslovanju, osim standarda građana, ističe i to što svaki prodavac u njihovoj agenciji mora da ima licencu, što nije uslov za one koje zapošljavaju osiguravajuća društva. –To su dodatni troškovi za poslovanje, jer se ne izdvaja novac samo za obuke i polaganje, već i za nekoliko odlazaka u Beograd, slušanje predavanja i polaganje ispita. Prodavci koji direktno rade za osiguravače nemaju tu vrstu obaveze – kaže on.

Franšizing je dobar model

Čvrsto stoji na stanovištu da je ekskluzivno zastupništvo zapravo jedini ispravan model saradnje sa osiguravačima. – Koncept generalnih agencija za ekskluzivno zastupanje funkcioniše jednostavno – poslujemo pod franšizom Uniqa osiguranja, kao posebno pravno lice sa sopstvenim finansijskim bilansom uspeha – kaže Mihajlović. On dalje objašnjava da potpisivanjem ugovora o ekskluzivnom zastupanju u osiguranju vlasnik generalne agencije definiše biznis plan, koji predstavlja projekciju planirane prodaje, troškova i očekivane dobiti u definisanom periodu. Vlasnik se obavezuje na poštovanje i primenjivanje definisanih standarda poslovanja, kao važne odrednice ekskluzivnosti. Kao osnovne karakteristike ekskluzivnog zastupanja bitno je istaći i mogućnost korišćenja prepoznatljivog brenda u poslovanju, kao i opremanje i brendiranje agencije isključivo po Uniqa standardima.

Foto: Sa svečanog otvaranje Uniqa poslovnice u Novom Sadu

Ekskluzivno zastupništvo ima, prema rečima Mihajlovića, niz pogodnosti u odnosu na klasično zastupništvo. Sam koncept obuhvata čitav niz kompleksnih poslova, počevši od regrutacije internih i eksternih kandidata, preko izbora adekvatne lokacije za otvaranje agencije, do podrške u razvoju poslovanja, merenja performansi i definisanja stimulativnih sistema nagrađivanja.

Mnogi zastupnici koji prodaju polise različitih osiguravajućih kuća ne rade ni u interesu klijenta ni u interesu osiguravača, već uglavnom prodaju onaj proizvod na kojem sami imaju najveću zaradu. U tom smislu, to nije pravedan odnos ni prema osiguravajućim kućama, ni prema klijentu, kojem se ne prodaje zaista najbolji mogući proizvod. Zbog toga smatram da je poslovanje kroz ekskluzivno zastupništvo jedne osiguravajuće kompanije najbolje rešenje za sve – klijente, zastupnika i osiguravajuću kompaniju – zaključuje Mihajlović.

Upravo je ovo tema o kojoj se uveliko polemiše u Evropskoj uniji – veća zaštita potrošača. Već smo pisali da će nova regulativa postaviti visoke zahteve pred posrednike i zastupnike u osiguranju, jer će u budućnosti morati detaljno da ispitaju potrebe potencijalnog klijenta i prezentuju i uporede sve proizvode. Na kraju će morati transparentno da prikažu i zaradu koju imaju na svakom od proizvoda. Takav način rada, kažu poznavaoci, zahtevaće nove alate i zahtevne IT sisteme, što samostalnim prodavcima neće biti lako da ispune. Zbog toga vlada mišljenje da će franšizing u osiguranju biti sve zastupljeniji.

Mihajlović kaže da je u ekskluzivnom zastupništvu odnos davaoca i primaoca franšize veoma „blizak“, a poslovanje međuzavisno. – Kao što je za njih važno da mi dobro radimo, tako je i nama bitno da Uniqa osiguranje dobro posluje. Nama odgovara što se najveći deo dobiti raspodeljuje klijentima. Ta vrsta pravednog odnosa svakako pozitivno utiče i na naše poslovanje – kaže on.

Od manjeg ka većem

Iako su nekada najviše prodavali osiguranje života, danas najviše učešće u prodaji ima putno osiguranje – oko 3.000 polisa u prošloj godini. – Nekada smo radili od većeg ka malom. Trudili smo se da klijentima prodamo osiguranje života – što je vrh prodaje, a zatim i ostala osiguranja. Sa otvaranjem sopstvenih poslovnica krenuli smo obrnutim smerom – od manjeg ka većem. Prvo se prodaju putna osiguranja, a onda je na nama da ih zainteresujemo i za ostala. To je donekle i lakši put, jer ljudi dolaze kod nas u poslovnicu. Mi, zbog obima posla, nismo više u mogućnosti da toliko budemo na terenu – objašnjava Mihajlović.

Nadaju se i da će se ukupna ekonomska situacija poboljšati, te da će za osiguravače biti više prostora da oplode svoj kapital i ostvaruju veće dobiti, što će se odraziti pozitivno i na klijente.


Vesna Lapčić
saradnik

NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Prilika za biznis s malom investicijom /26.12.2023.

Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.

Perionica veša kao siguran biznis /27.07.2020.

LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.

Mesto gde se sreću nauka i zabava /01.11.2023.

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?

POPULARNO NA FORUMU

Peta Uniqa franšiza

Sve čestitke Sonji i Bobanu koji su se pridružili porodici Uniqinih exluzivnih zastupnika.Svi smo u istom Uniqinom timu i trudićemo se da uvek budemo najbolji.Jasmina...

1 komentara
poslednji 26.02.2014.
Preduzetnica s podrškom

Želela bih još jednom da se zahvalim Mihajlovićima koji su nam i kako kolege i kao porodica, u poslu i privatno uvek bili uzor kako treba raditi i organizovati porodicu i...

2 komentara
poslednji 26.02.2014.
Preduzetnica s podrškom

Iako smo supruga i ja bili pokretači i vlasnici prve UNIQA franšize, veliko nam je zadovoljstvo što nas vredne kolege prate i svojim rezultatima ponekad prevazilaze. Sve...

2 komentara
poslednji 26.02.2014.
Predanošću do franšize

Pre svega želimo dobrodošlicu agenciji BURIČIĆ TEAM u UNIQA osiguranje. Iskreno se nadam da ćemo zajedno ispuniti očekivanja davaoca franšize i uticati na povećanje...

1 komentara
poslednji 15.07.2013.
Osigurani porodični biznis

Hvala Mihajlovićima na podršci da zaživi još jedna eksluzivna agencija,ovog puta prva u Beogradu -Putnik tim!!! Da nije bilo putovanja u Nicu i lepog druženja ko zna da li...

3 komentara
poslednji 25.04.2013.
Rad, rad, ali i ljubav

obzirom da se radi o pravom timu, samo je pitanje za koliko će biti premašena očekivanja, a to nam svima puno znači.

3 komentara
poslednji 30.03.2013.
Rad, rad, ali i ljubav

Znači ipak se može. Posao, uspeh a nadasve ljubav i porodica. Možda nam je ovo najava dolazećih svetlijih dana budućnosti. Lep primer mlađoj generaciji da uzme stvar u...

3 komentara
poslednji 29.03.2013.
Rad, rad, ali i ljubav

Pravo je zadovoljstvo biti podrška 23 godine u poslu i 27 godine u privatnom životu Savi. Sigurna sam da postoje ljudi koji su vredni, pozitivni i vlasnici licence NBS za...

3 komentara
poslednji 29.03.2013.