Ideja za posao u zaštiti telefona

Mobile Outfitters / Komercijalno ostrvo u okviru tržnog centra
Petak
04.05.2018.
Američka franšiza Mobile Outfitters, specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, od prošle godine posluje i u Srbiji. U potrazi su za novim primaocima franšize.
 

Tržište mobilnih telefona je izuzetno dinamično, novi modeli sve brže zamenjuju stare, a od robusnih i velikih telefona došlo se do laganih, tankih modela sa osetljivim ekranima, što je, u isto vreme, uticalo i na razvoj prateće industrije. Naime, kako su novi modeli telefona postajali sve osetljiviji na padove i oštećenja, tako je rasla i potreba za njihovom zaštitom. Danas, najveći broj vlasnika štiti telefone specijalnim maskama i folijama.

Prateći upravo ova dešavanja na tržištu, u Sjedinjenim Američkim Državama se 2007. pojavila kompanija Mobile Outfitters. Kako joj i samo ime sugeriše, nastala je kao odgovor na potrebe svojih tvoraca Erika Grifina i Denisa O’Donela, koji su se, kao i milioni drugih korisnika, suočavali sa problemom zaštite telefona. Grifin i O'Donel su prvo počeli da razvijaju onlajn prodaju zaštitnih folija, a preporučili su se izuzetnim kvalitetom proizvoda – njihova folija se, naime, proizvodila u SAD, po vojnim standardima, što znači da telefon posle oblaganja postaje i deset puta jači. Uz to su davali i doživotnu garanciju na foliju.

Ubrzo su se, međutim, pojavila dva problema – mali broj servisa je želeo da stavlja foliju na telefon, najviše zbog pratećih problema poput pojave mehurića, ili lošeg lepljenja, a i ako nešto pođe po zlu, kupci nisu imali kome da se obrate. Vlasnici koncepta su zato 2009. odlučili da otvore i svoju prvu poslovnicu u okviru tržnog centra kako bi ponudili kompletnu uslugu – prodaju folija sa doživotnom garancijom i uslugu lepljenja folije na bilo koji model telefona, ali i laptopova, pametnih satova, tableta. Danas, posluju u 42 zemlje na oko 400 lokacija, šireći se uglavnom kroz franšizni model saradnje. U Srbiji je franšiza prisutna od 2017. godine – primalac master franšize postala je kompanija Mobile Outfitters doo, u vlasništvu Bogija Cvetkovića.

Dobar start u Srbiji 

Bogi Cvetković je, kako kaže, ovaj američki koncept zapazio na sajmu franšiza u Beču, gde je svojevremeno i živeo. Budući da je dugo radio u sličnoj branši – uvozu i prodaji mobilnih telefona – posao mu se svideo, što ga je i podstaklo da postane deo ove franšizne porodice. – Upoznao sam, zapravo, primaoca franšize koji je radio u najvećem bečkom tržnom centru i video sam da je koncept dobar, a da je kompletno poslovanje transparentno. Uz to, reč je o premijum proizvodu za kojim tražnja može samo da raste. Nakon nekoliko meseci druženja s primaocem franšize iz Beča, i sam sam poželeo da razvijem ovaj posao. Posle konsultacija sa davaocem franšize, u maju 2017. sam postao primalac master franšize za teritoriju Srbije – kaže on.

Prvu Mobile Outfitters poslovnicu otvorio je u tržnom centru Rajićeva u Beogradu, a zatim i u tržnom centru Stadion. Treća, najnovija lokacija, nalazi se u tržnom centru Ušće. Pored toga, posluju i dve shop-in-shop lokacije koje su u vlasništvu pojedinačnih primalaca franšize –  i to u Pančevu i Kruševcu.

Iako radi relativno kratko, Cvetković je prezadovoljan dosadašnjim poslovanjem. – Mobile Outfitters, da ponovimo, prodaje i ugrađuje američke folije, koje su izrađene po vojnim standardima. Dajemo doživotnu garanciju na samu foliju i garantujemo da se ona sama ne može odlepiti, ali je mi možemo odlepiti bez ikakvih tragova na telefonu. Trenutno, u ovoj oblasti ne postoji bolji proizvod na tržištu. Oblaganje samog telefona je kompletno – od ivice do ivice, sve se precizno seče na mašini i lepi na licu mesta. Telefon, nakon oblaganja, postaje deset puta jači – naglašava Cvetković.

Osim toga, prednost u odnosu na konkurenciju, koja prodaje uobičajene futrole i zaštitna stakla za ekrane mobilnih telefona, ogleda se i u tome što Mobile Outfitters oblaže sve vrste telefona, bez obzira na model.
Mašina koja seče foliju ima softver sa ugrađenih 2.000 modela telefona. Davalac franšize, pored toga, ubacuje nove modele na nedeljnom nivou. Prodavci klasične dodatne opreme za mobilne telefone teško mogu da isprate takav tempo, jer bi to zahtevalo stvaranje velikih lagera, koji često mogu da završe u otpisu, što je neisplativo. Po našem modelu poslovanja, lager, praktično, ne postoji – kaže Cvetković.

U fokusu – širenje franšizne mreže

Nakon što se pokazalo da poslovne jedinice (komercijalna „ostrva“) u tržnim centrima mogu da posluju više nego uspešno, Cvetković je odlučio da intenzivnije nastavi da širi franšiznu mrežu. Naglašava da bi neke od svojih lokacija prepustio novim primaocima franšize. – Moja ideja je bila da prvo otvorim svoju lokaciju, kao neku vrstu pilot-projekta, kako bih dokazao da je koncept dobar i profitabilan. Sada, fokus stavljamo na širenje mreže kroz franšizu, i možda bih u svom vlasništvu zadržao samo jedno prodajno mesto – kaže Cvetković.

Novim primaocima se nude dva franšizna formata – „ostrvo“ u okviru tržnog centra i franšizni korner, odnosno, shop-in-shop format. – Kada je reč o shop-in-shop konceptu, najprirodniji partneri bi nam bili prodavci mobilnih telefona. S jedne strane, oni mogu da prošire svoj posao i na ovu uslugu i tako dodatno zarade, a s druge, primalac franšize može da bude i neko drugo lice koje bi napravilo dogovor sa vlasnikom prodavnice mobilnih telefona da franšizni korner Mobile Outfitters-a posluje u toj radnji, a da zaradu dele po unapred postignutom dogovoru – objašnjava sve opcije Cvetković.

Primalac franšize bi u startnom paketu dobio mašinu sa softverom i doživotnom podrškom, u smislu novih modela telefona, kao i obuku za ugradnju folija. Partner dobija i početnu zalihu folija (providnih, matiranih i folija u imitaciji drveta), kao i sve druge potrepštine za posao (podloge, krpice, gumice). Početni paket uključuje i video-nadzor, kao i specijalni knjigovodstveni program koji omogućava praćenje potrošnje folija i zarade. – Budući da mašine za sečenje folija imaju softver koji pamti svaku isečenu foliju, primalac franšize u svakom trenutku može da pristupi portalu i vidi tačno šta je i u kojoj količini „sekao“ – objašnjava Cvetković.

Partneri koji se odluče za komercijalno „ostrvo“ treba da izdvoje 19.900 evra (plus PDV) i polože depozit od 500 evra (plus PDV). – Pošto softver, kao što sam rekao, beleži svaku isečenu foliju, davalac franšize iz SAD-a duži primaoca master franšize za tu količinu isečenih folija, odnosno, pruženih usluga. Zbog toga smo i uveli minimalni depozit, kao svojevrsnu zaštitu – objašnjava Cvetković.

Napominje, pak, da u početnu investiciju nije uključen trošak za nameštaj. U daljem poslovanju, međutim, primalac franšize ne plaća nikakve druge franšizne naknade.

Što se tiče franšiznog kornera, razlika je u tome što primalac franšize ne bi imao teritorijalni ekskluzivitet, a treba da izdvoji i manje novca – 9.900 evra (plus PDV).

Kada je reč o idealnom primaocu franšize, najbolje bi bilo, kaže Cvetković, da to bude neko ko se razume u posao i želi da mu se posveti. – Primalac ne mora sam da radi taj posao. U Pančevu nam je, na primer, primalac franšize advokat kome je to dodatni posao. Ali je važno da on bude u kontaktu sa prodavcima, da ih motiviše... Jednostavno, da bude uključen u poslovanje – kaže Cvetković.

Prve sledeće partnere bi voleo da nađe u Novom Sadu i Nišu, jer, kako kaže, veruje da u ovim gradovima postoji odličan potencijal za razvoj ove usluge. – Već nam stiže mnogo upita preko društvenih mreža, ljudi se svakodnevno raspituju kada ćemo otvoriti lokaciju u tim gradovima – kaže on i dodaje da potencijalnim primaocima franšize može da pomogne u pregovorima sa operaterima postojećih tržnih centara. Takođe, za one koji bi otvorili franšizni korner, a sami nemaju prodavnicu mobilnih telefona, mogao bi da pomogne u pronalaženju adekvatnih partnera, jer, kako kaže, ima dosta iskustva i dobro poznaje to tržište.

Mobile Outfitters gaji i ambiciozne planove na globalnom novou – do 2022. godine planiraju da otvore 1.000 jedinica u 50 zemalja sveta, navodi se na njihovoj zvaničnoj veb-stranici.


Mobile Outfitters / Zaštitna folija se proizvodi u SAD, po vojnim standardima, što znači da telefon posle oblaganja postaje i deset puta jači
Vesna Lapčić
saradnik

POPULARNO NA FORUMU