Univerzalna moda Zemlje izlazećeg sunca

Uniqlo
Uniqlo / Japanski modni brend cilja i na tržišta Evrope
Utorak
26.06.2018.
Uniqlo, japanski modni brend koji sve više osvaja svet, širi maloprodajnu mrežu otvaranjem sopstvenih radnji, ali i putem franšiza. Ove godine, u fokusu su tržišta u Evropi.
 

U Srbiji su mnogi za brend Uniqlo prvi put čuli kada je Novak Đoković zaigrao u njihovoj opremi. Reč je, međutim, o brendu koji poslednjih godina osvaja svet. U Japanu su, po podacima s kraja avgusta prošle godine, imali 831 radnju uključujući 41 franšiznu prodavnicu. Van Japana, pod ovim brendom posluje više od hiljadu radnji, od čega najveći broj u Kini, uključujući Hong Kong i Tajvan, a zatim u Južnoj Koreji, jugoistočnoj Aziji i Okeaniji. U Evropi i SAD imaju po nekoliko desetina radnji, gde tek nameravaju da ojačaju svoje pozicije. 

Kada je reč o Evropi, Uniqlo ima velike planove. U 2017. kompanija je zabeležila profitabilno poslovanje na Starom kontinentu. – Planiramo da otvorimo više radnji u većim gradovima Evrope, kao i da uđemo na nova tržišta – navodi se na sajtu ove kompanije.

Planovi po pitanju ulaska na nova tržišta će se već ostvariti krajem avgusta, budući da je kompanija nedavno potvrdila da će otvoriti prvu Uniqlo radnju u Švedskoj u Stokholmu, zatim i u Holandiji u Amsterdamu. – Ulazak na holandsko tržište je u skladu sa našim planovima da ojačamo prisustvo u zemljama Beneluksa, što će biti naredni korak – rekao je Taku Morikava, izvršni direktor kompanije UNIQLO Europe.

Naime, Uniqlo je već prisutan u Belgiji gde je, po izveštaju iz februara ove godine, imao tri radnje. Od drugih zemalja Evrope, japanski brend već posluje u Rusiji, Nemačkoj, Francuskoj, Belgiji, Španiji i Velikoj Britaniji, a da bi pospešili širenje u Evropi i SAD, kompanija namerava da u narednom periodu pokrene proizvodnju u saradnji sa fabrikama koje su bliže maloprodajnim mestima na ta dva tržišta. Za sada, garderoba ovog brenda se šije u Kini, Vijetnamu, Bangladešu i Indoneziji u saradnji sa partnerskim fabrikama. 

Kada je reč o dalekim tržištima, najavljeno je i otvaranje prve radnje u Indiji za 2019. godinu. 

Uniqlo je osnovao Tadaši Janai, trenutno drugi najbogatiji čovek u Japanu sa bogatstvom koje Forbes procenjuje na 16,4 milijarde dolara. Prva Uniqlo radnja otvorena je 1984. godine u Hirošimi. Matična kompanija Fast Retailing Co., vlasnik brenda Uniqlo, danas vodi najveći lanac prodavnica odeće u Aziji i treći u svetu, nakon švedskog brenda H&M i španske kompanije Inditex.

Uniqlo se pozicionira kao fast fashion brend, prepoznatljiv po jednostavnom i svedenom dizajnu, ali ne nauštrb kvaliteta. Poslednjih godina, u nastojanjima da se izdvoji od ostalih popularnih, cenovno povoljnih brendova, počeli su da koriste inovativne i visokokvalitetne materijale, pored toga što su za određene kolekcije angažovali nekolicinu renomiranih dizajnera. Naziv za brend je nastao spajanjem reči unique i clothing (jednistveno i odevanje), što, u najkraćem, predstavlja i osnovnu „filozofiju“ brenda. 


Vesna Lapčić
saradnik