Napravite mesta... / Primalac franšize treba da pronađe dvoranu s visokim plafonima i površinom od 500 do 4.000 m2
Petak
11.01.2019.
Jump Planet, poljski koncept zabavnog parka s trambolinama, nudi franšizu i u zemljama ovog regiona. Šta se očekuje od primalaca franšize?
 

Do pre nekoliko godina, zabavni parkovi s trambolinama bili su prava retkost, barem na ovim prostorima. Situacija je danas nešto drugačija, a sudeći samo po broju kompanija u Evropi koje su poslednjih godina počele da se bave projektovanjem, proizvodnjom i postavljanjem parkova s trambolinama, ovaj vid zabave će tek dobijati na popularnosti. Jump Planet, koncept osmišljen i razvijen u Poljskoj, jedan je od dobrih primera – ne samo da beleže rast broja posetilaca, već i podružnica. U čemu je „tajna“? 

Tramboline za basket, odbojku ili „između dve vatre“, ali i bazen sa kockama od pene, poligon s preprekama, poznatiji kao poligon za nindža ratnike – čine standardnu ponudu Jump Planet-a. Većina parkova ima i prostorije za odmor i druženje, gde se mogu organizovati rođendanske i druge proslave, ali i otvoriti kafić. – Parkovi s trambolinama su brzo postali omiljena destinacija za rekreaciju i zabavu i podjednako privlače i decu i odrasleOvo je tržište koje se tek razvija i očekujem da će biznis još dugi niz godina biti izuzetno profitabilan – kaže Bartoš Sleđinjski, vlasnik Jump Planet-a.

Pored toga što su krenuli u osvajanje domaćeg tržišta, Jump Planet od ove godine franšizu nudi i preduzetnim ljudima iz ovog regiona koji razmišljaju o pokretanju perspektivnog i atraktivnog biznisa.
U ovom trenutku, Jump Planet u Poljskoj ima četiri parka u svom vlasništvu i jedan franšizni objekat.
Franšizu smo počeli da prodajemo u martu 2018, a već imamo devet franšiznih parkova u pripremi za sedam gradova Poljske. Partnerski smo ušli i u projekat s jednim lokalnim sportskim centrom, tako da je naš park otvoren u kompleksu s teretanom i terenima za tenis i skvoš – objašnjava Sleđinjski sve dosadašnje opcije saradnje.      

Za one koji se odluče da kupe franšizu i otvore park s trambolinama, jedini veći izazov biće pronalaženje odgovarajućeg prostora, potvrđuje Sleđinjski. Jump Planet, naime, zahteva dvoranu s visokim plafonima i površinom od 500 do 4.000 kvadratnih metara. U poslednje vreme, primećuje, međutim, da su za ovakve parkove sve više zainteresovani tržni centri, jer se pokazalo da privlače veliki broj ljudi i podižu broj ulazaka za 15-20%. Bez obzira na rast tražnje, prostor za Jump Planet mora da ispuni sve standarde bezbednosti, što će davalac franšize proceniti i pratiti.

Za opremanje parka, primalac franšize treba da izdvoji, u proseku, oko 115 evra (500 zlota) po metru kvadratnom. U računicu, međutim, treba dodati i zakupninu, tako da je za opremanje, recimo, 750m2 trambolina potrebno oko 90-100 hiljada evra. Davalac franšize, pak, bez ikakve naknade, obezbeđuje prodajni pult, sistem za prodaju, sistem korisničke službe, veb-sajt sa sistemom rezervacija i onlajn plaćanjem, kao i aplikaciju za mobilne telefone za uslugu rezervacije. – Naši partneri mogu da računaju i na pomoć u svim fazama poslovanja – tokom i nakon otvaranja parka. Asistiraćemo i pri zapošljavanju i obuci osoblja. Ponudićemo programe aktivnosti za sve ciljne grupe, kao što su fitnes za dame, fizičke aktivnosti za decu i mlade, tim bildinzi za kompanije – objašnjava vlasnik Jump Planet-a.

Dosadašnji rezultati poslovanja pokazuju da primaoci franšize mogu očekivati visoke prihode. – U Poljskoj, primalac franšize mesečno ostvari najmanje 7.000 evra čiste zarade – nakon što isplati svoje radnike, plati sve potrebne naknade, zakup i komunalije. S jedne strane, i nedostatak konkurencije je prednost. Naše iskustvo pokazuje da vlasnik parka zarađuje, doslovno, od prvog dana – tvrdi Bartoš Sleđinjski. Prema ugovoru o franšizi, primalac, međutim, zaradu deli sa davaocem koji dobija 6% od prihoda, kao vid mesečne naknade, i 3% od prihoda, kao naknadu za marketing.

Koliko će osoblja biti zaposleno u Jump Planet-u zavisi najviše od veličine objekta, ali i teritorije (grada) na kojoj park posluje. U proseku, na hiljadu kvadrata parka dolazi 10-12 radnika – to uključuje menadžera, dva radnika na prijemnom pultu, i trećeg koji pomaže vikendom, instruktore i animatore koji su zaduženi za organizaciju aktivnosti. S druge strane, Jump Planet ne zahteva da primalac franšize bude lično uključen u poslovanje, tako da, u ovom slučaju, mogu nastupiti i samo kao investitori, koji će upravljanje parkom poveriti menadžerima.


Bartoš Sleđinjski, vlasnik koncepta Jump Planet / „I nedostatak konkurencije je prednost. Naše iskustvo pokazuje da vlasnik parka zarađuje, doslovno, od prvog dana"

NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Prilika za biznis s malom investicijom /26.12.2023.

Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.

Perionica veša kao siguran biznis /27.07.2020.

LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.

Mesto gde se sreću nauka i zabava /01.11.2023.

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?