Ivana Koprivanac, primalac Husse franšize iz Osijeka
Ivana Koprivanac, primalac Husse franšize iz Osijeka / Recept za uspeh je puno ulaganja u promociju, ljubaznost i stručnost primaoca franšize. Najbitnije je ljude upoznati s brendom, a oni će brzo prepoznati i kvalitet koji poseduje.
Utorak
15.01.2019.
Ivana Koprivanac iz Osijeka postala je primalac Husse franšize u prelomnom životnom trenutku. Iako je dosadašnjim rezultatima zadovoljna, smatra da preduzetnik „uvek mora težiti boljem“.
 

To što je pokrenula privatni posao i počela da se bavi kućnom dostavom hrane za ljubimce, Ivana Koprivanac ne doživljava kao posebnu preduzetničku hrabrost, koliko kao „klasičnu priču“, koja često odlikuje tržišta na kojima, u izvesnoj meri, uvek vlada neizvesnost. – Iako sam dugi niz godina bila zaposlena, po povratku sa porodiljskog, dobila sam otkaz. Kako sam bila nezaposlena, suprug i ja smo počeli razmišljati o privatnom poslu – objašnjava Ivana Koprivanac iz Osijeka šta ju je navelo da se okrene novoj „priči“.

To što se bave odgajanjem pasa, bila je, međutim, i srećna i presudna okolnost.  – Tražeći idealnu hranu za naše ljubimce, naišli smo na Husse. Kada smo se, na primeru svojih ljubimaca, uverili u kvalitet hrane, prvo smo odlučili da postanemo kupci, a kada smo uočili da Husse traži i primaoca franšize za teritorije naše županije – odlučili da bih ja mogla biti njihov partner – i tako spojiti ugodno s korisnim! – objašnjava Koprivanac kako je poželela da postane deo fanšizne „porodice“ Husse.  

U novi posao, kako kaže, nije ušla bez iskustva. Od završetka srednje ekonomske škole, vodila je prodavnicu tekstilom više od šest godina, a potom, završila kurs daktilografije i zaposlila se kao administrativni službenik kod javnog beležnika. U sledećih pet godina, svaki dan je na posao morala da putuje u drugu županiju. – I to mi nikada nije bio problem, jer smatram da se mora raditi da bi čovek mogao sebi ispuniti ono što poželi – ističe Koprivanac, potvrđujući time da je već imala osnovne kvalitete za preduzetnika. Marljiva i predana, Ivana je, međutim, i znala u šta se upušta kada su ozbiljno počeli da razmišljaju o kupovini franšize. – Budući da smo suprug i ja završili srednju ekonomsku školu, znali smo što podrazumeva uzimanje franšize, i uslovi ove saradnje nisu nam bili strani – dodaje ona.

Tako je, posle potpisivanja ugovora, obuke i prispeća prvih količina robe, mogla i zvanično početi s radom – pokrenuti sopstveni posao pod okriljem i uz podršku franšiznog sistema Husse. – Ulaznu fakturu robe i za prijem robe u skladište primila sam 15. juna 2018, a prvu promociju organizovali smo u četvrtak 21. juna,  u tržnom centru Portanova u Osijeku. Tačan datum znam jer je tog dana na Svetskom prvenstvu u fudbalu Hrvatska igrala svoju prvu utakmicu protiv Nigerije – i pobedila! – slikovito i šaljivo predočava Koprivanac kakve su srećne okolnosti obeležile početak poslovanja.

Kao i ostali primaoci Husse franšize u Hrvatskoj, i Ivana ima tačno određenu teritoriju delovanja – zadužena je za Osječko-baranjsku županiju, gde pronalazi kupce i dostavlja Husse hranu na kućnu adresu. – To je prilično siromašna i iseljena županija – kaže ona, ali odmah dodaje: – Uprkos tome, posle prvih šest meseci poslovanja, mislim da sam ostvarila zadovoljavajuće rezultate i da još ima dosta prostora za napredak. Smatram da, samim tim, županija ima potencijala za nove ideje, kupce i simpatizere brenda Husse – uverena je ona.

Kako bi većina primalaca franšize potvrdila, i Koprivanac se slaže da uzimanje franšize uveliko olakšava, ali ne garantuje uspeh „preko noći“. – Na kraju dana, sve zavisi od samog primaoca – kaže ona. – Od toga koliko je spreman da radi i trudi se – objašnjava. Svakako, i ulazak u dobro ustrojen franšizni sistem donosi nekoliko ključnih prednosti. – Mi zastupamo i prodajemo super premjium hranu, izuzetno kvalitetan proizvod iza kojeg mogu i svojim ličnim iskustvom stati. Puno mi je pomogla i obuka i upoznavanje svakog proizvoda u detalje, te pređašnji primeri, dobri i loši, drugih primalaca franšize – ističe Koprivanac.

Mada je tek nešto više od pola godine u poslu, imala je dovoljno vremena da primeti šta unosi razliku.
– Budući da je Husse još uvek slabo poznat brend u Hrvatskoj, pa tako i na mom franšiznom području, recept za uspeh je puno ulaganja u promociju, ljubaznost i stručnost primalaca franšize. Najbitnije je ljude upoznati s brendom, a oni će brzo prepoznati i kvalitet koji poseduje – otkriva Koprivanac adute kojima se dolazi do željenih rezultata.

Uz sve navedeno, praksa je pak nebrojeno puta potvrdila da uspeh preduzetnika zavisi i od njihove stalne težnje ka „boljem“. Ivana Koprivanac nije izuzetak. – Dosadašnjim radom sam zadovoljna, stekla sam stalne kupce i simpatizere, samim tim i dobre prijatelje. Ipak, smatram da uvek mogu bolje. Međutim, kad pogledam unazad, u svom poslovanju ne bih ništa menjala. Počela sam „od nule“, nisam imala nijednog kupca na području svoje županije, a sada smatram da sam na dobrom putu koji me, nadam se, vodi ka najuspešnijoj franšizerki u Hrvatskoj – kaže ova preduzetnica.

Za sada sve uglavnom radi sama – promocije, marketing i prodaju, kao i dostavu hrane na kućna vrata.
– Naravno, ne mogu sve zasluge sama pokupiti – iskrena je ona. Ponekad je, kako šaljivo primećuje naša sagovornica, posao nemoguće obaviti bez „snažne ruke“ muškarca. – Puno mi pomogne suprug koji mi, kad nije na svom poslu, i uz sve obaveze koje ima, pomaže u nošenju i izlaganju teških džakova hrane – kaže ona, ali bez šale, budući da pojedini džakovi mogu da teže i do 20 kg. – Suprug mi je u svemu velika podrška, gura me napred i podržava sve moje ideje i zamisli kako bi ih lakše sprovela u delo – ne štedi Koprivanac reči hvale.

Onima koji pak razmišljaju o Husse franšizi i potencijalima ovoga posla, može još jednom da poruči da je ključ uspeha – u dobroj i čestoj promociji! – Morate biti viđeni da bi se o vama pričalo, da bi se neko zainteresovao. Biti kod kuće i čekati poziv nije opcija! Kućna dostava je jako bitan faktor u ovom načinu poslovanja, jer posle poziva i narudžbine, sama dostava ostavlja dobar prijateljski utisak – naglašava Koprivanac na šta bi trebalo da se budući primaoci Husse franšize fokusiraju. – Mnogi ljudi u poslednji tren naručuju hranu, u žurbi su i ne žele gubiti vreme na odlazak u pet centar – u tome je još jedna prednost i potencijal ovog posla – zaključuje Ivana Koprivanac.


NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Prilika za biznis s malom investicijom /26.12.2023.

Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.

Perionica veša kao siguran biznis /27.07.2020.

LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.

Mesto gde se sreću nauka i zabava /01.11.2023.

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?