Bez velikih ulaganja i rizika

Davor Bencek
Davor Bencek / Primalac Husse franšize, zadužen za područje Koprivničko-križevačke županije u Hrvatskoj
Četvrtak
16.05.2019.
Davor Bencek iz Koprivnice u Hrvatskoj postao je nedavno primalac Husse franšize. Šta ga je podstaklo i ohrabrilo na ovaj korak?
 

Davor Bencek je dugo razmišljao o pokretanju sopstvenog posla. Međutim, kao i mnogi drugi koji su, najviše zbog nestabilnog tržišta, odlagali ulazak u preduzetništvo, ni Bencek se nikako nije mogao osmeliti na ovaj korak. – Nisam imao hrabrosti. Sve dosad – počinje priču ovaj preduzetnik iz Koprivnice. Do ove godine, naime, bio je zaposlen, radio je u prodaji, u Podravci i Hrvatskom telekomu. Kad je konačno počeo da traga za inspirativnim poslovnim idejama, naišao je na Husse, švedski franšizni sistem koji se specijalizovao za prodaju i kućnu dostavu hrane za pse i mačke. Pretražujući portale o franšizingu, Bencek je shvatio da bi kupovina franšize, zapravo, bila sasvim zgodno rešenje.

Video sam da ulaganje u franšizu nije toliko rizično kao kod stvaranja sopstvenog brenda. S druge strane, ni za Husse se nije bilo teško odlučiti, jer početno ulaganje nije bilo preveliko. Čak se u velikoj meri moglo pokriti preko podsticaja države Hrvatske za samozapošljavanje – objašnjava Davor Bencek.

Ovoj franšiznoj porodici, međutim, privukla ga je i podrška lokalnog Husse tima. – Husse nudi startni paket koji, osim edukacije, uključuje i marketinške aktivnosti i kvalitetan softver. Kad uz to dodamo i vrhunske proizvode po realnim cenama, potrebna je samo volja i podrška porodice, koju imam –  ističe Bencek.

Za njega će, kako kaže, ovaj posao biti idealan spoj ugodnog s korisnim. – Posao je terenski i uključuje rad s ljudima i životinjama. Kad spojim takav dinamičan posao sa svojim iskustvom u prodaji i prezentaciji, smatram da neće izostati ni finansijski uspeh. Ne očekujem da ću postati milioner, ali očekujem da ću postići balans između privatnog i poslovnog života, uz realnu zaradu – iskren je Bencek.

Svestan je, pak, da nijedan početak nije lak. – Prvi koraci su uvek teški, i često padamo i pužemo – kaže on. Ipak, dodaje, zna da postoji rešenje i da je posvećenost ključ svakog uspešnog biznisa. – Da bih uspeo, smatram da moram biti stalno prisutan. Već imam plan za promociju asortimana barem jednom nedeljno za sledeća tri meseca, i to na raznim manifestacijama, u tržnim centrima, parkovima… – objašnjava Bencek koliko primalac Husse franšize, zapravo, mora biti proaktivan. – Podizanje svesti o brendu i ulaganje u marketing – uvek se isplati – uveren je on.

Promotivne aktivnosti se, međutim, s ovim ne okončavaju. – Planiram obići i veterinare, salone, apoteke, uzgajivače i klubove na mom području kako bih sve upoznao s brendom i našom ponudom. Nakon ta prva tri meseca, smatram da ću imati dovoljno povratnih informacija s tržišta te ću napraviti plan za dalje – predočava Bencek svoje naredne korake.

Husse u Hrvatskoj posluje od 2015. godine. Jedna od glavnih odlika sistema Husse je da proizvodi nisu dostupni u tradicionalnoj maloprodajnoj mreži (pet centri, veterinarske apoteke, supermarketi...). Korisnik ih naručuje telefonom ili onlajn, a dobija (i kupuje) ih direktno od lokalnih distributera, primalaca franšize, koji imaju ekskluzivno pravo prodaje proizvoda na određenom području te su i odgovorni za organizaciju distribucije i poslovanja.