Proveri i popravi
Retko ko odlazi u restorane brze hrane a da ne zna šta može da dobije, po pitanju hrane i usluge podjednako. Većina ovih sistema, da podsetimo, posluje u sistemu franšizinga i po pravilu se odlikuje visokim stepenom uniformisanosti. Nije preterano reći da nema značajnije razlike u tome da li ste ušli u restoran u Americi ili bilo gde drugde u svetu. Uniformisanost se, međutim, ne vezuje samo za izgled restorana – u velikim franšiznim lancima, koji mogu da imaju i po nekoliko desetina hiljada restorana u svojoj mreži, gotovo svi procesi su standardizovani, od pripreme i serviranja hrane do održavanja higijene i upravljanja ljudskim resursima. S jedne strane, to osigurava ujednačen kvalitet na nivou mreže, kao što, s druge, omogućava brojnim primaocima franšize da vode posao, na isti način i sa izvesnim rezultatima, čak i kad su daleko od matične kompanije, davaoca franšize.
Ipak, odstupanja su normalna pojava. Koliko god navikli da u restoranima brze hrane nema velikih iznenađenja, dovoljno često se dešava da, recimo, obrok koji dobijete nimalo ne podseća na one s reklamnih fotografija. Ovih dana, jedan lanac je najavio da će to promeniti.
Na matičnom tržištu u SAD Domino's spada u jedan od tri najveća lanca kojima je osnovni proizvod pica. U ovom trenutku, Domino's ima više od 16.000 restorana, od toga, više od 10.000 je na inostranim tržištima, a gotovo 97% jedinica drže primaoci franšize. Kao i svi lanci brze hrane, Domino's je primoran da neprestano hvata korak s novim navikama i očekivanjima potrošača. U poređenju sa svojim najvećim konkurentima, može se ipak reći da prednjači u inovacijama u domenu usluge – prvi je 70-ih godina prošlog veka uveo pravilo „30 minuta dostave ili besplatna pica“, a u novom milenijumu uporno „pomera granice“, oslanjajući se često na savremenu tehnologiju. Tako je 2016. na Novom Zelandu pokrenuo projekat dostave dronovima, a 2017. u pojedinim gradovima Nemačke i Holandije izvezao na ulicu samohodne rovere. Ove godine, tehnologija se „umešala“ i u proces pripreme hrane. Tačnije, u proces ocenjivanja pripremljene hrane.
U restoranima u Australiji i Novom Zelandu upravo je implementirana specijalna kamera – DOM Pizza Checker – „prvi pametni skener na svetu“ koji će, kako se navodi u saopštenju, proveravati kvalitet pice pre nego što bude isporučena potrošačima. Samim tim, najčešći prigovor kupaca o picama koje ne izgledaju kao na reklamnim fotografijama, trebalo bi da bude rešen.
Uređaj je razvila kompanija Dragontail Systems i, kako se objašnjava u saopštenju, prilično je jednostavan. Softver s veštačkom inteligencijom, koji je razvijen kroz proces mašinskog učenja, skenira svaki komad pice i procenjuje da li je napravljena „prema specifikacijama Domino's franšize“. Kamera, navodno, može da prepozna vrstu pice i na osnovu toga analizira da li su sastojci pravilno odmereni i raspoređeni, da bi na kraju ocenila da li se pica šalje kupcu ili se – pravi nova.
Domino's navodi da je ovo samo prvi korak u korišćenju nove tehnologije, jer je i ovaj projekat, kao u prethodnim slučajevima, za sada ograničen na lokalno tržište – Australiju i Novi Zeland. Zanimljivo je da ga je pokrenuo primalac master franšize, zadužen za razvoj Domino's restorana u sedam država (Australiji, Novom Zelandu, Francuskoj, Belgiji, Holandiji, Japanu i Nemačkoj). Američki lanac, međutim, najavljuje da bi projekat ovog primaoca franšize u skorijoj budućnosti mogao postati standard za čitavu Domino's franšiznu mrežu. To, između ostalog, uključuje i Domino's restorane iz susedstva – Severne Makedonije, Kosova, Bugarske, Rumunije...
POGLEDAJTE ČLANKE
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company prerastao je u međunarodni brend. Šta je potrebno za uzimanje franšize?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Papa John's osvaja Kinu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Više od italijanskog restorana
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Knedle stižu u Zagreb
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Riblji delikatesi i franšiza
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Nova franšiza u susedstvu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Pizza Hut budućnosti
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Japanska kuhinja u malom formatu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Japanska kuhinja u malom formatu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...