Nova franšizna tržišta za H&M

Četvrtak
20.02.2020.
Švedski modni brend H&M već posluje na 74 tržišta, a do kraja ove godine planira da, uz iskusnog franšiznog partnera, uđe i u region Srednje Amerike.
 

Iako mnogi modni brendovi koriste sistem franšiznog poslovanja kako bi proširili maloprodajnu mrežu u sve kutke sveta, ovaj poslovni model nije deo generalnog plana razvoja švedskog brenda H&M. Bez obzira gde se nalaze, radnje pod ovim brendom su uglavnom u vlasništvu matične kompanije H&M. – Sem na nekoliko tržišta gde, zbog regulatornih razloga, sarađujemo sa franšiznim partnerima – navodi se na sajtu kompanije.

Prema poslednjim zvaničnim podacima, iz novembra 2019, na spisku zemalja u kojima H&M posluje preko franšiznih partnera nalazi se 13 država – Ujedinjeni Arapski Emirati, Kuvajt, Katar, Saudijska Arabija, Egipt, Bahrein, Oman, Liban, Izrael, Maroko, Jordan, Tajland i Indonezija.

Ovom popisu se upravo pridružilo i jedno tržište iz Srednje Amerike – Panama.

Kako je nedavno objavljeno, H&M je potpisao franšizni ugovor s kompanijom Hola Moda S.A., a planirano je da prva H&M radnja u Panami bude otvorena do kraja 2020. Hola Moda S.A. je, naime, kompanija u privatnom vlasništvu koja je zadužena za širenje nekoliko međunarodnih modnih brendova u 15 zemalja Srednje Amerike. Značajno iskustvo u maloprodaji i poznavanje tržišta su odlike koje su i kvalifikovale ovu kompaniju za franšiznog partnera H&M-a, navodi se u saopštenju.

Po zvaničnim podacima, pod brendom H&M trenutno u svetu posluju 4.492 radnje, od toga, 272 su franšizne.

Tokom 2019. H&M je ugovore o franšizi potpisao sa partnerima iz Indonezije, Tajlanda, Tunisa i Egipta, a listi tržišta na kojima H&M nastupa direktno, prošle godine su pridodate Belorusija i Bosna i Hercegovina. U ovom trenutku, H&M posluje na 74 tržišta i pokriva 51 tržište onlajn prodajom.


NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Prilika za biznis s malom investicijom /26.12.2023.

Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.

Perionica veša kao siguran biznis /27.07.2020.

LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.

Mesto gde se sreću nauka i zabava /01.11.2023.

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?