Nega lepote u doba pandemije

Teška situacija u sektoru nege lepote / Zbog epidemije koronavirusa većina kozmetičkih salona u Poljskoj je zatvorena
Sreda
25.03.2020.
Epidemija koronavirusa sigurno utiče i na biznise iz sektora nege lepote. Kako se franšizni sistemi nose s novonastalom situacijom? Prenosimo nekoliko iskustava iz Poljske.
 

U ovom trenutku teško je proceniti koliku će štetu ekonomiji napraviti epidemija koronavirusa. Situacija se neprekidno menja, već sada su posledice vidljive i teške, a niko pouzdano ne može reći koliko će vanredna situacija trajati. Vidljiv je pad potrošnje, drastično su smanjene investicije i izvoz. Stanje na tržištu rada se pogoršava. Kako biznisi opstaju u ovakvim uslovima? Šta je sa sektorom za negu lepote? Po svemu sudeći, optimizam nije preovlađujuće osećanje, iako davaoci franšize pokušavaju da što smirenije pristupe novonastaloj situaciji. Iskustva franšiznih sistema iz Poljske, gde su, kao i u većini evropskih zemalja, na snazi stroge mere zabrane kretanja i okupljanja, govore da biznisi ne mogu tek tako da „stanu“. Da li su mere predostrožnosti, besprekorna higijena i zaštita zaposlenih, dovoljne ili će preduzetnici morati da čekaju neko „lepše vreme“?     

Situacija nije laka, ali smatram da će najjači preživeti. Mi smo utrostručili svoj angažman, a poseban naglasak smo stavili na marketinške kampanje. Nisu svi lokali zatvoreni. Nastojimo smiriti svoje primaoce franšize. U stalnom smo kontaktu s njima, organizujemo i telekonferencije. Pokušavamo da osmislimo zanimljive kampanje kako bismo preživeli ovu situaciju – kaže Natalia Janjak, marketing menadžer franšiznog sistema za oblikovanje tela Studio Figura.

Spremnosti ne manjka

Vlasnica klinike za negu lepote Perfect Look Clinic, ističe da se, uprkos situaciji, interesovanje za pokretanjem posla u ovoj branši ne smanjuje. – Dobra vest je da zahtevi za franšiznom saradnjom još uvek pristižu. Ljudi sada imaju više vremena da razmišljaju o biznisu i bitnim odlukama. Za sada ne organizujemo nikakve sastanke, svi čekamo da se situacija smiri. Klijentima smo savetovali da naše kozmetičke proizvode sada kupuju onlajn. Fokusirani smo uglavnom na marketinške aktivnosti – kaže Aleksandra Vojćehovska-Staščik.

Mere predostrožnosti

Radnici iz sektora za negu lepote spadaju u grupu zaposlenih koji ne mogu da rade od kuće. – O tome, da li i pod kojim uslovima zaposleni može nastaviti da radi, odlučuje poslodavac. Zaposleni, međutim, preuzima veliki rizik. Radnik ima pravo da prekine posao ako situacija ugrožava njegov život ili život njegovih kolega. Takođe, može i da ne dođe na posao, ali je i to rizično – zaposlenom može biti izrečena kazna, a u krajnjem slučaju, može biti otpušten s posla – objašnjava Monika Gladoh, šef katedre za Radno pravo na Pravnom fakultetu Univerziteta Stefana Višinjskog u Varšavi.

Mihal Dvorničuk, menadžer brenda Depilacja.pl, naglašava da, s poslovne strane, ovaj lanac salona za depilaciju posluje kao i pre. – Ne krijemo da računamo na mere Vlade. Nadamo se da će preduzetnici dobiti pomoć s te strane. U ovom trenutku, radimo koliko možemo, samo uz sopstvena sredstva. Nisu svi saloni zatvoreni, ali zbog vanredne situacije obavimo 80% manje tretmana. To je razumljivo. Klijente proveravamo pre svake posete. Naš kozmetičar pita klijenta kako se oseća, da li je imao kontakt s nekim ko se vratio iz inostranstva i slično. Čitavoj situaciji pristupamo odgovorno i s krajnjim oprezom. Ako su pojedini kozmetički saloni odlučili da zatvore svoje poslovnice, i ta odluka je razumljiva – kaže Mihal Dvorničuk.

Industrija lepote u Poljskoj:

  • U Poljskoj postoji više od 100.000 salona za negu lepote;
  • Statistički gledano, u zavisnosti od veličine grada, jedan salon „pokriva“ oko 500-1.000 ljudi;
  • Ukupna vrednost tržišta kozmetičkih usluga u Poljskoj trenutno se procenjuje na više od 300 miliona evra;
  • Prosečni prihod kozmetičkog salona je oko 17.000 evra godišnje

Izvor: gabi.net.pl

Autor teksta: Maryla Pałasz
Link na originalni tekst: Branża beauty w czasach zarazy
Prilagodila i priredila:


Mihal Dvorničuk, menadžer brenda Depilacja.pl / „Ne krijemo da računamo na mere Vlade. Nadamo se da će preduzetnici dobiti pomoć s te strane.“

NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Prilika za biznis s malom investicijom /26.12.2023.

Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.

Perionica veša kao siguran biznis /27.07.2020.

LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.

Mesto gde se sreću nauka i zabava /01.11.2023.

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?