Pod brendom Prink posluje više od 800 prodavnica u Evropi (Italiji, Belgiji, Češkoj, Nemačkoj, Španiji, Finskoj, Francuskoj, Moldaviji, Holandiji, Austriji, Poljskoj, Portugalu, Rumuniji, Slovačkoj, Švajcarskoj).
Subota
14.06.2014.
Italijanski franšizni sistem za prodaju kertridža i tonera Prink posluje na tržištu Slovenije već osam godina i do sada je otvoreno pet prodavnica. U planu je širenje mreže.
 

Specijalizovana trgovina za prodaju kertridža, tonera i foto-papira Prink dolazi iz Italije. Prva prodavnica pod ovim brendom otvorena je 2001. godine. Danas, Prink je jedan od najpoznatijih franšiznih sistema u ovoj oblasti, sa 829 franšiznih jedinica širom Evrope. U Sloveniju je stigao 2006. preko primaoca master franšize – kompanije Eola.

Primož Pavlin, zadužen za razvoj franšize u Sloveniji, kaže da je u to vreme posao bio jako profitabilan. – Vlasnik kompanije Eola inače  živi u Italiji, a odlučio je da uzme franšizu jer je reč o veoma profesionalnoj firmi koja nudi odličnu podršku primaocima franšize. Njihov program nabavke i prodaje robe je proveren i dobro funkcioniše, a roba je kvalitetna. Pri tome, ne prave probleme prilikom zamene robe koja je neispravna, te  su naše mušterije zadovoljne, kao i mi. Niko nije na gubitku, što je jako važno – objašnjava Palvin zbog čega je odluka pala upravo na Prink.

Eola je od uzimanja franšize otvorila dve prodavnice u svom vlasništvu i prodala tri franšize – u Kopru, Kranju i Celju. U međuvremenu, franšiza u Kranju je zatvorena.

Kako kaže Pavlin, franšizni sistem nudi dve mogućnosti – pokretanje prodavnice ili otvaranje franšiznog kornera. Za prvu opciju, koja uključuje i punjenje robom u određenoj vrednosti, treba izdvojiti nešto više od 20.000 evra. Za uloženi novac primalac dobija kompletnu opremu: stalaže, reklame, pult, kasu, svetleći natpis na radnji, unutrašnju rasvetu, kao i Prink računovodstveni program i program za račune i nabavku.

Franšizni korner je znatno jeftinija opcija koja košta 3.000 evra bez poreza, pri čemu se naručuje roba u vrednosti od oko 2.000 evra. Roba se plaća odmah, a primalac dobija stalaže, reklamu i Prink računovodstveni program.

Na mesečnom nivou, pak, izdvaja se naknada koja iznosi dva odsto od prometa. Ta naknada se, kako kaže Pavlin, pre svega koristi za reklamiranje brenda. Ističe i da posebno znanje za pokretanje ovog posla nije potrebno jer bi primalac prošao kroz obuku u njihovim prodavnicama, a i uvek su dostupni za primaoce u slučaju da naiđu na problem.

Iako se, kako kaže, u Sloveniji još uvek osećaju posledice ekonomske krize, i uprkos tome što većina ljudi pokušava da smanji troškove, kertridži i toneri su proizvodi bez kojih se danas ne može. Za kompanije u ovoj branši, potrebno je samo pronaći način da se prilagode prilikama na tržištu. – Mi, na primer, nameravamo da dve prodavnice koje imamo spojimo i da se preselimo na frekventnije mesto. Činjenica je i da je prisutno dosta lokalnih prodavnica koje imaju veoma niske cene. Međutim, naša prednost je što imamo vrlo širok asortiman i što se proizodi dobijaju odmah. Svaki početak je težak, to svi znamo – kaže Pavlin.

Još jedan od preuslova za uspeh poslovanja je da prodavnica bude otvorena u oblastima i gradovima sa najmanje 150.000 stanovnika, dodaje Pavlin.


Vesna Lapčić
saradnik

NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Perionica veša kao siguran biznis /27.07.2020.

LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.

Mesto gde se sreću nauka i zabava /01.11.2023.

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?

Od ideje do parfimerije /15.09.2017.

Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta

POPULARNO NA FORUMU