29.02.2016

Rekordno na Ostrvu

Franšizni sektor u Velikoj Britaniji odlično je poslovao u prošloj godini, ostvarivši rekordne prihode, zaposlenost i broj franšiza, pokazuje izveštaj Britanske franšizne asocijacije.

Mada su u zemljama ovog regiona franšizni biznisi tek u povoju, na nekim drugim „ostrvskim“ meridijanima – tačnije, u Velikoj Britaniji, upravo je taj segment ekonomije generator rasta. U toj zemlji je, na primer, u prošloj godini doprinos franšiznog sektora ekonomiji iznosio 15,1 milijardi funti i porastao je 46 odsto u poslednjih deset godina, a 10 odsto od poslednjeg istraživanja iz 2013. Uz to, franšize su ostvarile rekordne poslovne rezultate u mnogim drugim kategorijama. Danas širom Ostrva posluje  44.200 franšiznih jedinica (što je rast od 14 odsto u  odnosu na 2013.) u kojima je zaposleno 621.000 ljudi, navodi se u istraživanju Britanske franšizne asocijacije.

Ilustracija Fot. PROFIT system

Prema izveštaju Britanske franšizne asocijacije, u Velikoj Britaniji danas posluje 44.200 franšiznih jedinica u kojima je zaposleno 621.000 ljudi. Uz to, 97 odsto anketiranih franšiza prijavilo je profitabilno poslovanje, dok polovina franšiza u Britaniji ima obrt veći od 250.000 funti.

Izveštaj pored toga pokazuje da je 97 odsto franšiza koje su učestvovale u istraživanju prijavilo profitabilno poslovanje, dok polovina franšiza u Britaniji ima obrt veći od 250.000 funti. Gotovo svaka treća franšizna jedinica zapošljava deset ili više radnika.

Broj mladih preduzetnika koji se odlučuju da postanu deo franšiznog biznisa raste – jedna petina onih koji su u poslednje dve godine počeli da posluju u franšiznom sektoru ima manje od 30 godina. Zanimljivo je i da zadovoljstvo primalaca franšize nikada nije bilo veće, pa se 91 odsto njih izjasnilo da su „uglavnom“ ili „zaista“ zadovoljni.

U izveštaju se takođe navodi da je broj onih koji su prošle godine stavili „ključ u bravu“ bio izuzetno nizak – manje od jedan odsto franšiza je zatvoreno.

Izvanredni rezultati koje postiže franšizni sektor, u dobrim i lošim vremenima, pokazuju moć franšiznog modela poslovanja, a njegov uticaj na britansku ekonomiju povećava se iz godine u godinu – kaže Brajan Smart, generalni direktor Britanske franšizne asocijacije.

Britanskim franšiznim sektorom dominiraju domaće franšize – čak četiri od pet franšiznih brendova u Velikoj Britaniji su poreklom iz te zemlje, a 38 odsto kompanija svoj poslovni model već širi u inostranstvu, dok 11 odsto namerava da to učini u narednom periodu.

Potrošači vole franšize

Nedavno je objavljeno i jedno zanimljivo istraživanje tamošnje konsultantske kuće Reed Commercial koje govori da jedan od pet Britanaca (21,4%) priznaje da radije koristi usluge ili kupuje proizvode u franšiznim lancima. Studija je rađena na uzorku od 1.000 potrošača, a više od polovine (53,1%) je posvedočilo da u proseku posećuje franšize od jednog do pet puta mesečno. Najvažniji razlog zbog kojeg radije biraju franšizne radnje jeste kvalitet usluge. Na pitanje šta bi ih motivisalo da ponovo posete franšizne radnje nešto više od polovine ispitanika je reklo da bi to bilo zbog bolje ponude, 43 odsto bi se vratilo zbog dobre usluge, a oko 40 odsto zbog programa lojalnosti.

Ben Sol, generalni menadžer Reed Commercial, prokomentarisao je da nije iznenađen da britanski potrošači više vole franšize. – Franšizni model donosi visoke standarde usluge i posvećen je potrošačima. Primaoci franšize imaju značajne treninge i podršku davaoca kako bi se obezbedilo da njihovi potrošači budu zadovoljni njihovim proizvodima i uslugama – istakao je on.

Vesna Lapčić

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank