Šta je to franšiza?

Franšizing je način na koji sopstveni posao možete da vodite pod dobro poznatim brendom! Primenjuju ga i neki od najvećih svetskih brendova. Da objasnimo, stoga, šta je to franšizno poslovanje...

CHIPAS pomera granice

Sarajevski CHIPAS je otvorio novi, reprezentativni objekat koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan enterijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, biće ključna podrška primaocima CHIPAS franšize.

Promene kod Mr. Bricolage

Novosadska firma Brico S preuzela je nedavno franšizu francuskog lanca prodavnica Mr. Bricolage u Novom Sadu.

Definicija franšizinga

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj know-how i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Oblikovanje obrva, prilika za zaradu

CHIX, koncept u čijoj je osnovi oblikovanje obrva koncem, uspešno širi sopstvenu mrežu u Hrvatskoj, a nedavno je otvorena i prva franšizna poslovnica.

Mini-pekara za posao budućnosti

Za pekare važi da dobro posluju i tokom krize, a potencijalni primaoci franšize se sada mogu opredeliti za koncept koji ne zahteva velika ulaganja – mini-pekaru Kralj Coffee Donuts & Snacks.

Cammeo stiže u Beograd

Taksi prevoznik Cammeo, koji je svoju franšiznu mrežu do sada razvijao u Hrvatskoj i Sloveniji, počinje u aprilu poslovanje u Beogradu.

Franšizne asocijacije

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Trening za um

„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ je za kratko vreme otvorila tri svoje poslovnice, a sada je koncept na raspolaganju i drugim zainteresovanim preduzetnicima – kroz franšizni model saradnje.

Neobična cvećara Maje Bohosjevič

– Pomirili smo se s tim da ćemo u ovaj posao bar jedno vreme morati da dodatno ulažemo novac. Na sreću, to se do sada nije desilo! – kaže Maja Bohosjevič, poznata poljska glumica, koja je s verenikom pre nekoliko godina u Varšavi otvorila luksuznu cvećaru Flower Store

Osveženje u svetu nakita

Oxette, grčki brend nakita, satova i drugih modnih dodataka, posluje nešto više od godinu dana u Beogradu, a franšiza je sada dostupna i za druge gradove Srbije.

Očarajte kupca!

Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.

Svet bombona u franšizi

Candy Universe, firma za prodaju gumenih bombona i dražeja, nudi priliku preduzetnicima da kroz franšizne kornere obogate ponudu svojih lokala. Primaoce franšize traže i u Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori.

Pekarstvo bez kompromisa

„Domaćim kiflicama“ iz Pančeva nije bilo potrebno mnogo vremena da postanu brend. Tajna je u tome što se kompromis nije pravio ni po jednom pitanju – „Domaće kiflice“ su to što jesu, a da bi mušterije znale da iza ove priče „nema laži, nema prevare“, samo ih je trebalo navesti da kiflice probaju.

Pravni akti koji regulišu franšizni ugovor

Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima

S malo rizika do održivog biznisa

Makedonski lanac Sara Fashion, u kojem se prodaju čarape, donji veš, pidžame, kupaći kostimi i brojni modni dodaci, u ovoj godini planira snažnu ekspanziju u regionu. Mrežu će širiti i kroz franšizing.

Univerzalna moda Zemlje izlazećeg sunca

Uniqlo, japanski modni brend koji sve više osvaja svet, širi maloprodajnu mrežu otvaranjem sopstvenih radnji, ali i putem franšiza. Ove godine, u fokusu su tržišta u Evropi.

Francuski parfemi širom Srbije

Vedrana Kosanović je primalac master franšize brenda L'Arome, zadužena za širenje mreže u Srbiji. Za nešto više od godinu dana otvoreno je osam parfimerija.

S Odeonom na put

Turistička agencija Odeon World Travel je pre pet godina počela da širi mrežu franšizno i danas u svojoj mreži ima sedam franšiznih jedinica.

Franšiza bez naknada

Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc

Kako sačiniti kvalitetan ugovor o franšizingu?

Ugovor o franšizingu je temelj na kome se gradi odnos između davaoca i primaoca franšizinga.

Pekara – bez glutena

Kupaca sa intolerancijom na gluten i alergijama na hranu nema mnogo, ali se svakako ne mogu ignorisati. Oni će uvek kupovati posebno primpremljenu hranu jer – ne mogu drukčije. Malgožata Dombrovska, preduzetnica iz Varšave, videla je u tome dobru poslovnu priliku i otvorila prvu sertifikovanu bezglutensku pekaru u Poljskoj.

Od ideje do parfimerije

Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta

Novi lanac brze hrane u regiji

Jedan od najvećih grčkih lanaca brze hrane Goody’s otvorio je nedavno prvi restoran u Skoplju. Primalac franšize je trgovinski lanac Veropoulos.

Budućnost u kućnim ljubimcima

Sasvim slučajno, Saša Milutinović je postao vlasnik master franšize švedske kompanije Husse i nije se pokajao.

Franšiza za iskusne bankare

Iako u zemljama ovog regiona za sada nijedna banka ne daje franšize, franšizing u bankarstvu uopšte nije neobična pojava.

Sveže ceđeno

Leti, sve što sadrži reč sveže -- privlači posebnu pažnju. Sveže ceđeni sokovi od voća i povrća čine osnovnu ponudu franšiznog koncepta Nude Fresh&Juicy.

Najuspešnije franšize na svetu

Godišnja lista portala FranchiseDirect.com pokazuje da su najuspešniji franšizni sistemi i dalje restorani brze usluge i da većina potiče iz Sjedinjenih Američkih Država.

Kad se „uplovi“ u franšizing

Nakon što je šest godina proveo radeći na brodu, Marko Pištinjat je odlučio da uplovi u preduzetništvo. Pre godinu dana je otvorio prvu franšiznu pekaru Mini Pani, danas ih ima već četiri.

Posao iz ljubavi

Iako je nepunih godinu dana primalac Husse franšize, Dejan Jakovljev je već postigao zavidne rezultate. U poslu mu pomaže supruga, ali i dva patuljasta šnaucera.