Benetton menja strategiju
Na prvom međunarodnom franšiznom sastanku, koji je početkom marta održan u sedištu kompanije United Colors of Benetton u blizini Treviza, italijanski modni gigant je okupio više od 350 partnera i investitora i predstavio novu strategiju razvoja. Pod slikovitim nazivom Franchising 2.0, iz Benetton-a su najavili da će franšizing od sada biti okosnica širenja maloprodajne mreže, ali i da će saradnja između matične kompanije i partnera biti – mnogo bliskija. U praksi, kako objašnjavaju menadžeri Benetton-a, to znači da će kompanija raditi na kvalitetnijem prenosu znanja, a partneri dobiti priliku da neposredno učestvuju u razmeni iskustava i primera dobre prakse sa matičnom kompanijom.
Novi model, naime, predviđa i da prodavnice u direktnom vlasništvu kompanije postanu neka vrsta „oglednih laboratorija“, koje će testirati poslovne modele pre nego što se preporuče partnerima, a partneri će u saradnji sa regionalnim menadžerima raditi na podizanju kvaliteta usluge i ukupnog „korisničkog iskustva“.
– Želimo da se fokusiramo na kupca, njegove zahteve, potrebe i želje – kaže izvršni direktor Benetton-a Marko Airoldi i dodaje da će upravo zbog toga partneri i primaoci franšize moći da očekuju kvalitetniji transfer znanja i snažnu podršku matične kompanije pri otvaranju radnje, vođenju poslovnice i smeni sezonskih kolekcija – što su tri najvažnija trenutka u ovoj branši.
Nova, „poboljšana verzija“ Franchising 2.0 podrazumeva, takođe, i jačanje digitalnih kanala prodaje. – Treba da pokažemo da onlajn prodaja nije neprijateljska teritorija. Prodaja preko interneta raste, to je činjenica, i svesni smo da sve više ljudi, pre nego što uđe u prodavnicu, prvo poseti sajt – kaže Kristijan Pracoli, direktor franšiznog razvoja. Povezivanje „fizičkih“ sa onlajn prodavnicama, stoga, sledeći je korak u razvoju. Tako će, u vrlo bliskoj budućnosti, prodavac putem mobilne aplikacije moći da sazna koje komade odeće je kupac gledao ili kupovao onlajn, da bi, na osnovu toga, znao koje veličine, boje ili kombinacije može da mu preporuči i tako pomogne u izboru.
Sve navedene promene podržane su već i jednom „starom“ novinom. Benetton od 2014. razvija specifičan koncept radnje „On Canvas“, gde se pomoću jednostavnih modularnih konstrukcija u prostoru mogu stvarati zasebne celine, primenjivati drukčiji načini izlaganja robe, dok se raspored može menjati u zavisnosti od veličine lokala, kolekcija ili godišnjih doba. Više od 230 Benetton-ovih prodavnica u svetu je već usvojilo ovaj koncept – među njima, i radnje u Hrvatskoj i Srbiji. – Ova fleksibilnost je naša snaga – kaže Marko Mesini, direktor distribucije i prodaje.
Redefinisanje odnosa sa partnerima i evolucija franšiznog odnosa ne treba da čudi. Od 5.000 radnji, koliko danas posluje pod Benetton-ovim brendom, čak 3.600 pripada partnerima, 400 primaocima franšize. „Indirektni kanali“ generišu i 65% prihoda kompanije. Međutim, relativno mali procenat „čistih“ franšiza (10%) ukazuje na to da širenje maloprodajne mreže kroz klasični franšizing nije do sada bilo u fokusu kompanije. Prema novoj strategiji, to bi trebalo da se promeni. Do 2020, naime, procenat franšiznih radnji bi mogao da bude i do 40%.
POGLEDAJTE ČLANKE
Brend Esotiq & Henderson planira da uđe na tržište Srbije. Šta je potrebno za otvaranje franšizne radnje?
Turski maloprodajni lanac FLO planira da do 2023. učetvorostruči broj franšiznih prodavnica širom sveta. Na franšiznoj mapi su i zemlje ovog regiona.
Turski modni brend LOFT već 30 godina uspešno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Evropi, a franšizne partnere traže i u Srbiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirajuće šalove. Potražnja je i tokom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da se na javnim mestima pokrivaju usta i nos.
Modna industrija je takođe pogođena epidemiološkom krizom, posebno od trenutka zatvaranja tržnih centara. Kako se u Srbiji posluje u novim okolnostima?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Proizvođači kvalitetnih proizvoda uvek imaju brigu više - da li će neko pokušati da falsifikuje njihov proizvod. Kompanija Eurokotra, vlasnik brenda Nicole cosmetics, suočila se sa tim problemom.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
POPULARNO NA FORUMU
Čarapa biznis čuva
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Franšiza u second-hand radnji
Postovani, na koji nacin bih mogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Franšiza u second-hand dućanu
Postovani, na koji nacin bih ogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Rast prodaje, ali manje franšiza
da li Zara planira otvaranje u Zrenjaninu ?
Franšiza u second-hand radnji
Poštovana Zainteresovana sam za ovu franšizu. Kako stupiti u kontakt sa davaocem franšize.
Benetton menja strategiju
Vrlo zanimljivo
Na korak do jeftine obuće
Zivim i radim u Canadi vec 20 godina.I teresuje me da li je kompanija zainteresovana za otcaranje radnje u Torontu Canada Ontario podrucije?Hvala
Uspešna godina za Conte of Florence
Svidza mi se