Ključna reč – specijalizacija

Sve će franšizne naknade biti povoljnije, a sam odnos davatelja i primatelja bit će relaksiraniji. Naš je cilj da franšizni sustav bude takav da konstantno motivira primatelja da "gura" naprijed, da mu se posao unutar Direct Bookera višestruko isplati da nikada ne pomisli da mu je bolje raditi samostalno.
Ponedeljak
12.06.2017
Saloni lepote koji nude „sve“, zapravo se ničim posebnim ne izdvajaju na tržištu. Kako su to izbegli, otkriva Marjuš Vločkovski, direktor razvoja franšize DepilConcept u Poljskoj
 

Pod brendom DepilConcept se duže od deset godina razvija lanac salona za epilaciju (trajnu depilaciju) i fotopodmlađivanje. Koncept potiče iz Portugalije, ali su kroz franšizu svoje usluge i način poslovanja preneli u još nekoliko zemalja Evrope i sveta – pored Portugalije, najveću mrežu franšiznih poslovnica za sada imaju u Poljskoj (35). Šta je uticalo na rast i razvoj ovog koncepta i ko su najpogodniji kandidati za primaoca franšize, objašnjava Marjuš Vločkovski, direktor DepilConcepta u Poljskoj.

Za početak, kako se razvija tržište kozmetičkih usluga u Poljskoj?

Vrlo brzo. Ovo je jedno od najbržerastućih tržišta u našoj zemlji. Procenjuje se da je dostiglo vrednost od 1,4 milijarde zlota (330 miliona evra) i da raste po stopi od oko 10% godišnje.

Reklo bi se da vlada velika konkurencija... Ima li mesta za nove brendove i koncepte?

Na tržištu u Poljskoj posluje nekoliko desetina hiljada različitih salona za negu lepote, i to su uglavnom male firme koje opstaju zahvaljujući redovnim i lojalnim klijentima. U takvim salonima, većinu poslova vodi jedna te ista osoba, koja je u isto vreme i kozmetičar i poslovođa, ali sa vrlo malo poslovnog iskustva. U određenom smislu, vlada mišljenje da je najvažnije imati što širi spektar usluga, i da se uz specijalizaciju jedva može preživeti. Mi tvrdimo suprotno – salon koji ponudi „sve“, zapravo se ničim posebnim ne izdvaja na tržištu. Današnji klijenti su mnogo više informisani, obrazovaniji su i zahtevniji. Oni, stoga, očekuju temeljno, stručno znanje i zato biraju DepilConcept – tako pokazuju da traže savremeno opremljeno salon s uslugom na najvišem nivou i tretmanima koji su u skladu s najnovijim trendovima i saznanjima iz oblasti kozmetike. Da su takvi saloni potrebni na tržištu i da ima mesta za njih, pokazuje i ogroman interes koji vlada za DepilConcept franšizom, kao i broj naših primalaca franšize koji su otvorili više od jednog salona.

Da li primalac DepilConcept franšize treba da ima znanja i iskustva iz ove oblasti?

Ne. Idealan kandidat za primaoca franšize je, zapravo, osoba koja je radila puno radno vreme u nekoj kompaniji ili korporaciji i koja je svesno odlučila da želi – sopstveni posao. Po pravilu, takve osobe su najviše motivisane i spremne da ulože energiju i vreme u pokretanje privatnog biznisa, iako znaju da neće biti kao do sad, niti da će biti lako. U DepilConceptu, međutim, imamo i ljude koji su razvijali svoj biznis, ali nisu uspeli, jer im je u jednom trenutku „ponestalo“ znanja ili podrške.

Koje su, onda, najvažnije odlike dobrog primaoca franšize?

Pre svega, rešenost. Odluka o pokretanju privatnog posla u potpunosti mora biti – svesna odluka. U franšizingu je, takođe, neizmerno važna i posvećenost – primalac franšize ne sme da zaboravi da je ovo njegov posao i da niko i ništa ne može da zameni njegovo lično zalaganje. S druge strane, primalac franšize treba i da zna da neće moći po svojoj volji da menja sistem ili da selektivno primenjuje preneti know-how. Franšizing podrazumeva prenošenje skupa dokazanih poslovnih praksi, kojima se garantuje uspeh, ali samo ako se dosledno sprovedu i ako se svakodnevno obavljaju tačno određeni zadaci.