20.10.2017

Nova generacija ugostiteljstva

Već nekoliko godina ugostiteljski koncepti Easy Wine i Easy Beer predstavljaju pravu atrakciju za stanovnike i turiste glavnog grada Letonije. Po čemu je ova franšiza tako posebna?

Kada se pre nekoliko godina Easy Wine pojavio u Rigi, glavnom gradu Letonije, ovaj bar/restoran je doživeo takvu popularnost da su tvorci koncepta vrlo brzo kreirali i otvorili bar za ljubitelje piva – Easy Beer. Ova dva koncepta, kako kaže direktor grupacije Peteris Ozols, najavljuju novu generaciju ugostiteljskih formata. – Easy Wine i Easy Beer su inovativni, potpuno funkcionalni koncepti, pre svega zbog pametnih rešenja koja su poboljšala celokupno „korisničko iskustvo“ – kaže Ozols. Popularnost ih je navela da razviju franšizu i koncept ponude preduzetnim ljudima širom Evrope koji žele da se ostvare u ovoj oblasti. – Po mnogo čemu se razlikujemo od drugih, ali jedno je sigurno – naši franšizni partneri mogu da očekuju dobre prihode sa stabilnim rastom, a da istovremeno budu vlasnici biznisa koji se vodi sa lakoćom – naglašava Ozols.

Easy Wine Fot. Easy Wine

Franšize restorana Easy Beer i Easy Wine dostupne su i za tržišta ovog regiona

Zadovoljni i gosti i vlasnik biznisa

Po čemu su inovativni? Kad uđe u jedan od Easy barova, gost najpre dobija magnetnu karticu s virtuelnim novcem, pomoću koje može sam da toči piće sa specijalno dizajniranog zida s pićima. Osim što ne mora da čeka na uslugu konobara, gost – što je najvažnije – može da bira količinu pića koju će natočiti, koristeći automatizovani sistem za točenje i doziranje. To je tek jedna od prednosti, kaže Ozols. – U klasičnim barovima ili restoranima, na primer, najmanja količina piva koju možete dobiti je 300ml – gost tu količinu mora da plati, bez obzira da li će je popiti ili ne. U Easy Beer-u, pak, gost može da natoči piva koliko želi, ali može da sipa i tek 30ml, jer možda želi prvo da proba i uveri se da je izabrao pivo koje će mu prijati – objašnjava Ozols. – Natočena količina određuje cenu, a gost plaća tek na kraju večeri. Praksa pokazuje da ovakav način plaćanja značajno podstiče potrošnju. Povećanje potrošnje, povećava i zaradu – upućuje Ozols na sve prednosti ovog poslovnog koncepta.

Pravu atrakciju u Easy barovima predstavlja upravo samouslužni zid s pićima, koji umnogome utiče na estetiku čitavog prostora. U Easy Wine-u, boce sa vinom su smeštene u atraktivno dizajnirane frižidere, u kojima se konstantno održava optimalna temperatura vina. Bačve s pivom u Easy Beer-u skrivene su iza zida, tako da gostima, kad uđu u bar, pažnju prvo privuče zid s nizom točilica i displeja s nazivima pića. I jedno i drugo dizajnersko rešenje lepo se uklapaju u ambijent koji odiše toplinom i elegancijom.

Easy Wine nudi 60 različitih vina. – Ovo je odlična prilika za goste koji žele da probaju čašu nekog dobrog i skupog vina koje inače ne bi kupili, jer boca vina u prodavnici može da košta od 20 do 30 evra. S druge strane, gledano s pozicije biznisa, teško je graditi posao ako samo prodajete ekskluzivna vina, jer većina ljudi ipak pije vina iz srednje cenovne kategorije. Mi smo napravili optimalnu ponudu. Do sada nam se nije desilo da boca vina ostane otvorena duže od sedam dana, iako, zbog specijalne opreme i tehnologije, može da izdrži i do dve nedelje, bez gubitka ukusa i kvaliteta. Statistika pokazuje da ljudi, ako imaju izbora i mogućnosti, žele da probaju različita vina – kaže Ozols.

Easy Wine

Foto: Easy Wine

Ponuda piva u Easy Beer-u je mnogo veća – gost bira između 200 različitih piva. I to nije sve! Kako kaže Ozols, trenutno testiraju sistem za samouslužno točenje viskija i koktela. – Što se viskija tiče, mogu da kažem da potrošači nisu toliko zainteresovani za „zvučne“ brendove. Radije će, zapravo, probati nešto što ne poznaju. Princip je isti – uzmu čašu, stave led, skeniraju karticu, izaberu viski, i sipaju količinu po želji. U novom restoranu u Rigi, koji će uskoro biti otvoren, na isti način će moći da koriste i mašinu za koktele – sa 15 alkoholnih i bezalkoholnih pića. Samo jednim pritiskom na dugme, koktel će biti spreman za samo nekoliko sekundi – najavljuje Ozols sve mogućnosti.

Za svako piće, osoblje restorana će gostu preporučiti i odgovarajući obrok. Kompatibilnost hrane i pića se konstantno testira, a veštine šefa kuhinje ovenčane su Mišelinovim zvezdicama. Za one koji razmišljaju o kupovini Easy Wine ili Easy Beer franšize, prenos znanja i obuka iz ove oblasti biće deo franšiznog paketa.

Easy Beer

Proces automatizacije, podseća Ozols, ne ide na ruku samo potrošačima, već i vlasnicima biznisa – u ovom slučaju, budućim primaocima franšize. Osim što je neuporedivo brža, samousluga smanjuje i potrebu za dodatnim osobljem, a podjednako je važno i to što se svaki mililitar natočenog pića precizno beleži. Na taj način, prate se i količine zaliha i naplata potrošenog.

Ozols kaže da su potencijali ovih ugostiteljskih formata ogromni – oba koncepta su dokazala da su održiva i profitabilna, nevezano za doba godine ili očekivane sezone najveće posećenosti. – Ne prođe ni dan a da nas ne kontaktiraju ljudi koji se raspituju za saradnju. Uglavnom su to turisti iz evropskih zemalja, ponajviše iz Rusije. To je jedan od razloga zašto smo marljivo radili i na razvoju franšize – opisivanju svakog detalja poslovanja, sastavljanju operativnih priručnika, programa podrške i obuke, svih poslovnih alata, softverskih rešenja – navodi Ozols šta sve ulazi u franšizni paket.

Easy Beer

Foto: Easy Beer

Preduzetnicima koji bi želeli da otvore Easy Wine ili Easy Beer franšizu na tržištima van Letonije, biće potrebno oko 150.000 evra. Polovina ovog iznosa odlazi na poslovni softver i svu potrebnu opremu za bar i kuhinju, a davalac franšize kaže da partnerima nude i povoljniju opciju – davanje opreme na lizing.

Koncepti kao što su Easy Beer i Easy Wine vrlo lako mogu da postignu uspeh bilo gde u Evropi. Radi se o jedinstvenim, tehnološko naprednim, efikasnim konceptima koje vodi vrlo iskusan tim. Franšizni partneri će dobiti detaljan, izuzetno razrađen finansijski model, kao i snažnu podršku po svim pitanjima poslovanja – potvrđuje Juris Roganovs, franšizni konsultant koji je radio na izradi franšiznog paketa i pripremama za internacionalni razvoj.

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank