Novo tržište za Tiffany

Tiffany Production / Modna kompanija iz Čačka, prisutna širom zemalja regiona – Srbija, Crna Gora, BiH, Slovenija, Hrvatska
Sreda
13.02.2019.
Komapnija Tiffany Production započela je poslovanje u Hrvatskoj otvaranjem prve franšizne radnje.
 

Tamara Karapandžić, marketing i PR menadžer kompanije Tiffany Production, kaže da je prošla godina bila uspešna za ovu modnu kompaniju. Osim što su radili na unapređenju svojih kolekcija odeće i jačanju brenda, usmerili su se i na otvaranje franšiznih radnji i na širenje poslovanja na druga tržišta.

Poslednje tržište na kojem je kompanija započela poslovanje je hrvatsko – franšizna radnja je u decembru 2018. otvorena u tržnom centru City One u Splitu.

To je bio zaista veliki događaj za nas. Postoji interesovanje za našom franšizom, ali pažljivo analiziramo lokalna tržišta i razmatramo mogućnosti plasmana naših proizvoda – kaže Karapandžić. 

Primarni kriterijumi za odabir primaoca franšize su, kako kaže, ozbiljnost i posvećenost poslu. – Pored toga, nikako ne smemo zaboraviti finansije, jer bez kapitala nije moguće započeti nijedan biznis. Naše analize su vrlo detaljne i sveobuhvatne. Pored opcija davanja single-unit franšize ne isključujemo ni mogućnost pokretanja franšiznog kornera – napominje Karapandžić.

Pošto su, međutim, Tiffany kolekcije sve bogatije, postoje i određeni preduslovi koji moraju da se ispune, u vidu površine lokala, načina opremanja, izradi projekta. Da bi otvorio Tiffany radnju, primalac franšize, pre svega, treba da pronađe pogodnu lokaciju. Preporučuju se lokali unutar tržnih centara, ali i u prometnim ulicama, veličine od 100 do 120 kvadrata (plus 30% za magacin), sa izlogom od šest do osam kvadrata. – Partner nakon toga ulaže u adaptiranje poslovnog prostora po standardima i vizualima sistema. Jako je teško reći koliko je potrebno izdvojiti za uređenje i opremanje lokala, jer to zavisi od uslova na lokalnom tržištu. Takođe, primalac franšize mora da izdvoji sredstva za kupovinu kolekcije po sezoni – ističe Tamara Karapandžić.

Kada je u pitanju koncept kolekcije, Tiffany na tržište u toku godine plasira dve kolekcije, proleće-leto i jesen-zima, kao i nekoliko mini-kolekcija. Svaku od njih dopunjuje i prateći program, odnosno kolekcija aksesoara.

Kompanija će, potvrđuje Karapandžić, nastaviti da širi maloprodaju u Srbiji, ali i regionu.

Tiffany Production posluje od 1995. godine i u regionu je prisutna kroz mono i multibrend radnje, razvijajući lanac svojih maloprodajnih objekata, kao i franšiznih radnji i franšiznih kornera. Privredna komora Srbije je u decembru prošle godine kompaniju proglasila za regionalnog poslovnog lidera.


Traže se ozbiljni partneri / Primarni kriterijumi za odabir primaoca Tiffany franšize su ozbiljnost i posvećenost poslu
Vesna Lapčić
saradnik