Investicije za pokretanje No+Vello franšize iznose od 23.000 do 37.000 evra u zavisnosti od modela koji se izabere.
Sreda
10.04.2013.
U Bosni i Hercegovini posluje sedam franšiznih No+Vello centara, a razmatra se mogućnost za otvaranje još tri.
 

Ciljna grupa salona za depilaciju više nisu samo žene, poneki sportista ili manekeni. Danas, uopšte ne iznenađuje kad muškarac zatraži uslugu depilacije grudi, leđa, pa i nogu. Čak i na Balkanu...

Određena istraživanja pokazuju da 80 odsto žena i 50 odsto muškaraca u svetu ima problema sa neželjenim dlačicama na raznim delovima tela. Veliki potencijal za biznis, reklo bi se!

Zbog povećane potražnje za ovim uslugama na tržištu regiona pojavili su se i franšizni sistemi kao što je španski No+Vello. No+Vello je kompanija specijalizovana za fotoepilaciju, modernu i manje bolnu tehniku depilacije. U centrima te kompanije pružaju se i usluge fotopodmlađivanja kože, kao i tretmani let aparatom (izbeljivanje zuba, anticelulit programi, facijalni anti-age, učvršćivanje pojedinih delova tela).

Ovaj franšizni lanac je pokrenuo svoje poslovanje u Bosni i Hercegovini u novembru 2010. Primalac master franšize za to tržište je kompanija Ziom iz Sarajeva, čiji je vlasnik Mirsad Zildžović. Kada su se odlučili da uzmu franšizu, razmatrali su, kako kaže, nekoliko različitih sistema iz sektora lepote, a posebno u oblasti fotoepilacije. - S jedne strane, radi se o franšizi s najnovijom IPL tehnologijom i dokazanim rezultatima. S druge strane, u to vreme su bili jedini koji su fotoepilaciju nudili po povoljnim cenama, a da su pri tome zadržali vrhunsku uslugu. Pored toga, kada smo videli kakva je organizacija unutar centrale, stekli smo puno poverenje. U centrali rade visokokvalifikovani stručnjaci iz poslovnog sveta i oblasti estetike, a usluge se pružaju vrlo brzo – objašnjava Zildžović.

Posle nešto više od dve godine u BIH-u već radi sedam franšiznih centara. Dva centra u Sarajevu su u vlasništvu Zildžovića, a u Mostaru, Banjaluci, Zenici, Bihaću i Tuzli posluju njegovi primaoci franšize. - Već imamo sedam centara No+Vello u Bosni i Hercegovini, a trenutno se razmatra implementacija sistema u još tri grada, iako nas aktuelna ekonomska situacija primorava da budemo malo oprezniji. U svakom slučaju, mislimo da je ovo biznis budućnosti. Kako se stanovništvo bude upoznavalo sa ovim vidom usluga, tako će i potražnja biti veća, što znači da se mora otvoriti još ovakvih centara - kaže Mirsad Zildžović.

Dok su širili franšiznu mrežu, uvideli su, kako kaže, da se malo zna o načinu poslovanja kroz franšizu. - U Bosni i Hercegovini uopšte nema načina da predstavimo naš model poslovanja. To znači da nema nijednog specijalizovanog web sajta, časopisa, kao ni sajmova franšiza – naglašava on.

Zildžović kaže da trenutno nude dva koncepta potencijalnim primaocima franšize.

No+Vello Point koji, zapravo, spada u franšizni korner i podrazumeva smeštanje kabine No+Vello u okvire postojećeg kozmetičkog salona. U tom slučaju, vrednost ukupne investicije je 23.000 evra, bez poreza na dodatu vrednost. Takva vrsta franšize, kako kaže Zildžović, može da se otvori samo u manjim mestima.

No+Vello Centar je drugi oblik franšize koji podrazumeva otvaranje zasebnih centara. Međutim, i u okviru ove vrste franšize postoje dve opcije. Prva podrazumeva samo pružanje tretmana za fotoepilaciju i fotopodmlađivanje, a ukupna investicija iznosi 30.000 evra bez PDV-a, dok druga, pored tih usluga, uključuje i LED usluge, te je ukupna investicija 37.000 evra, na šta treba dodati PDV.

U pomenute cene su uključeni oprema, uređenje centra, nameštaj i inicijalne naknade, ali ne i eventulani građevinski radovi na objektu. Povraćaj investicije može da se očekuje u periodu od šest meseci do godinu dana. U prilog profitabilnosti poslovnog koncepta govori i to da 20 odsto primalaca ove franšize u svetu ima više od jednog centra, navode u kompaniji. Ugovor se potpisuje na pet godina sa mogućnošću automatskog produženja.

Salon bi trebalo da bude u prizemlju, u prostoru veličine 40 kvadratnih metara, na prometnoj lokaciji. Preporučuje se da mesta u kojima se otvara salon imaju najmanje 40.000 stanovnika.

U centru je dovoljno zaposliti dva radnika, pri čemu iskustvo nije potrebno, pošto davalac franšize pruža konstantnu obuku i podršku primaocu franšize.

No+Vello je osnovan 2007. u Španiji. Danas, u 16 zemalja sveta ima 1.290 centara, od čega 550 u Španiji. Kompanija posluje u Španiji, Portugalu, Velikoj Britaniji, Italiji, Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Rumuniji, Bugarskoj, Švajcarskoj, Gruziji, SAD-u, Venecueli, Andori, Brazilu, Meksiku i Poljskoj.


Vesna Lapčić
saradnik