Čuveni Marriott i u Sarajevu
Ejmi Mekfirson, predsednica i izvršni direktor kompanije Marriott International u Evropi
(Na slici: budući izgled hotela)
Poznati američki hotelski lanac Marriott International početkom novembra je potpisao franšizni ugovor sa partnerima iz Bosne i Hercegovine i time potvrdio da će Sarajevo krajem iduće godine dobiti prvi hotel pod brendom Residence Inn by Marriott. Investitor projekta je Društvo za ulaganje u južnu Evropu (SEIC), dok će hotelom upravljati kompanija Interstate Hotels & Resorts. Kao jedini poznati međunarodni brend hotela u Bosni i Hercegovini, Residence Inn u Sarajevu bi trebalo da, kako se navodi u zvaničnom saopštenju, "popuni prazninu u segmentu produženog hotelskog boravka".
Gradnja hotela je počela već krajem avgusta. Objekat je smešten u sarajevskom naselju Čobanija i nalazi se na 20 minuta od aerodroma i atraktivnih lokacija starog dela grada. Hotel će ponuditi 75 kompletno opremljenih jednosobnih, dvosobnih i trosobnih apartmana, s ergonomski dizajniranim radnim prostorom, uslugom besplatnog doručka i vešeraja.
- Odlučili smo da se proširimo i na prostore Istočne Evrope i drago nam je što će prvi hotel biti otvoren u Bosni i Hercegovini - izjavila je Ejmi Mekfirson, predsednica i izvršni direktor kompanije Marriott International u Evropi. - Kao destinacija koja ubrzano razvija svoj poslovni potencijal, Sarajevo je bio savršen izbor za gradnju hotela Residence Inn - dodala je Mekfirson.
Residence Inn je samo jedan od 19 poznatih brendova hotela koji su u vlasništvu američkog lanca Marriott International. Kompanija ima više od 3.800 objekata u 72 zemlje sveta, a samo pod brendom Residence Inn radi više od 600 hotela u SAD-u, Kanadi, Evropi, Bliskom istoku i Centralnoj Americi.
Društvo za ulaganje u južnu Evropu (SEIC) je na području Bosne i Hercegovine angažovan na četiri polja delovanja: tržište nekretninama, biznis konsalting, projekti iz oblasti obnovljive energija i turizma. SEIC čine neke od najvećih finansijskih kompanija i kompanija za nekretnine iz EU i zemalja Persijskog zaliva, kao što su ICD, član grupe Islamske razvojne banke, 3Y Fur Logistic und ProjektBetreuung GmBH, Dallah Al Baraka Holding, Abdullah Al Othaim za nekretnine, Masarat Construction, Annahdah Medical i drugi.
POGLEDAJTE ČLANKE
Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?
– Turistički sektor se oporavlja, samim tim raste i interesovanje za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio sa dva nova tržišta – Severnom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi i očekivanja novih primalaca franšize?
Uprkos tome što je pandemija snažno pogodila sektor turizma, franšizni sistem Direct Booker je svoje poslovanje proširio na tržište Italije. Primalac franšize je stari znanac.
CityPal, veb-platforma i brošure preko kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company prerastao je u međunarodni brend. Šta je potrebno za uzimanje franšize?
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.