Slatka radionica
„Pravićemo kolače“, rekla je Dušica Jakovljević svojim sinovima. Firma u kojoj je radila bila je već na „izdisaju“. Zbog toga se prijavila za socijalni program. Iako je gotovo ceo radni vek provela u državnoj firmi, nije joj manjkalo preduzetničkog duha.
Sa novcem koji je dobila pokrenula je proizvodnju kolača. Potražnja je rasla i ubrzo je sitne kolače i torte pravilo desetak radnika. Tada se u porodični biznis uključio sin Dragan Jakovljević, a ubrzo potom i drugi sin Nenad.
Danas, u maloj fabrici u Aranđelovcu porodica Jakovljević zapošljava 40 ljudi i svoju maloprodajnu mrežu širi, za sad, isključivo kroz franšize.
Dragan Jakovljević, generalni direktor, kaže da su počeli da razvijaju franšiznu mrežu pre dve godine.
- Razmišljao sam kako da unapredim prodaju i uposlim prijatelje. Naime, mnogi su želeli da rade nešto, ali nisu znali šta. Tako smo došli na ideju franšiznih prodavnica - kaže on za Franchising.rs.
U početku su primaoci franšize bili samo njegovi prijatelji. Sada se interesuju i ljudi koji ih prepoznaju kao dobru poslovnu priliku, kao što je bio slučaj i sa pomenutom prodavnicom na Medakoviću.
Dragan Jakovljević kaže da su franšizne radnje odličan poslovni potez, jer isključivo prodaju njihovu robu i to ceo asortiman. Pored toga, ističe da su već postale prepoznatljive na tržištu, a i prodaja je daleko bolja nego u trgovinama sa kojima, takođe, sarađuju.
Primaoci franšize nemaju nikakve finansijske obaveze, odnosno franšizne naknade, osim da svu robu nabavljaju od kompanije "Vanilica".
– Njihovo je da nađu adekvatan prostor i lokaciju, kupe kasu i sto na kojoj će je držati. Mi im obezbeđujemo vitrine, rashladne uređaje i brendiranje lokala – kaže Jakovljević.
Sopstvenu radnju nemaju, ali bi voleli da dobiju „parče“ prostora u TC Ušće u Beogradu. Samo na takvim lokacijama, većim tržnim centrima, nastupili bi samostalno. Na ostalim su zadovoljni radom franšiznih radnji.
Cilj im je da u budućnosti maloprodaju šire postepeno.
–Prodaja kolača može da bude i "gorak zalogaj". Lako ih je prodavati od oktobra do februara, ali prodavnice treba da budu rentabilne i u martu kada je post – kaže on.
Zbog toga ističe da je najvažnije izabrati dobru lokaciju i korektne ljude za saradnju.
Anđelina Radulović, primalac franšize i vlasnica prodavnice u Batajnici, kaže da su ona i suprug prvo bili samo mušterije "Vanilice".
–Prvo smo od njih naručivali torte i kolače, za sopstvene potrebe. Pošto smo bili jako zadovoljni kvalitetom i cenom odlučili smo da otvorimo franšiznu radnju – kaže ona za Franchising.rs.
Iako posluju tek od jula, zadovoljni su prodajom.
–Slična radnja ne postoji u Batajnici, pa očekujemo dobru prodaju – kaže Anđelina Radulović.
Slatka radionica "Vanilica" posluje od 2005. godine. Trenutno u sistemu imaju deset franšiznih prodajnih jedinica, i sedmoro primalaca franšize. Prodavnice se nalaze u Aranđelovcu, Užicu, Pančevu, Gornjem Milanovcu, Kragujevcu, Topoli, Smederevu i tri u Beogradu.
POGLEDAJTE ČLANKE
Maloprodajni lanac Studenac preuzeo je lanac Lonia i postao prvi hrvatski trgovački lanac koji u svojoj prodajnoj mreži ima više od 1.000 prodavnica.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industrijum prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industriju prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kako su trojica preduzetnih momaka napravila biznis od ćureće pršutice?
Slavica Antonić je oduvek maštala da pokrene domaću proizvodnju i prodaje proizvode napravljene od voća koje uzgajaju njeni roditelji. Rezultat te želje je „Slatka teglica“.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company prerastao je u međunarodni brend. Šta je potrebno za uzimanje franšize?
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.
POPULARNO NA FORUMU
Snaga partnerskog sistema
Postoji li mogucnost preuzmanja fransize u crnoj gori? moj mail: crnely@gmail.com
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Kako da stupim u komtantakt sa ovlastenim licem za fransizu
Budućnost u kućnim ljubimcima
Zanimljivo. Kako se dolazi do fransize?
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Ovo je super želela nih da nekog kontaktiram za dalja uputstva za ftanšizu
Pekara za pse
dobra ideja za pravljenje zdrave hrane za pse,voljela bih da mogu i ja tim da se bavim,posebno što imam malog psa kiji ima problema sa ishranom
Trgovina u krvi
Kako da stupim u kontakt sa Metro-Moja radnja,imam prodavnicu u Pirotu pa jer to vazi za celu Srbiju?
Mnogo više uz DIS
IZUZETNO MALI RABATI.ROBA U DISU ZMAJ JEFTINIJA NEGO U VELEPRODAJI
Hiljadu trgovaca u „Mojoj radnji“
zanima me kako bih mogao otvoriti u crnoj gori poslovnicu moja radnja i dali mogu biti primaoc fransize pod kakvim uslovima itd. molim odgovor meil. nedzadm89@hotmail.com