19.09.2014

Veliki korak za male radnje

Primaoci Metroove franšize "Moj dućan" u Hrvatskoj kažu da su njihovi kupci zadovoljniji otkako su postali deo tog sistema, kao i da ostvaruju bolje poslovne rezultate.

Andreja Mikec je ušla u preduzetništvo "po porodičnoj liniji" – pre deset godina nasledila je trgovačku radnju od svog oca Dragutina i od tada vodi posao. Dućan je, inače, otvoren 1996. u selu Donji Fodrovec, a kao i većina malih, lokalnih radnji, i ovaj dućan je trebalo da meštanima sela ponudi veći izbor svakodnevih potrepština. – Osetili smo potrebu da u našem selu otvorimo dućan kako bismo našim meštanima pružili "sve na jednom mestu", te se i danas stvarno trudimo da svaki kupac nađe ono što traži – kaže Andreja Mikec.

Stručnjaci iz Metroa, zaduženi za franšizu "Moj dućan", prenose nam trendove sa tržišta, pomažu oko asortimana koji bi trebalo da ponudimo svojim kupcima, pomažu da povećamo kvalitetu svoje usluge i na taj način povećamo svoje prihode, a na kraju, i da povećamo naše dobiti kroz povećanje prosječne marže u dućanu.
Andreja Mikec

Foto: Trgovina Agrohorvat u sustavu franšize "Moj dućan" - Andreja Mikec sa svojim radnicama 

Radnja u ovom trenutku ima tri stalno zaposlena koji se, uz članove porodice Mikec, trude da kupcima pruže kvalitetnu uslugu, kaže Andreja. Sa kompanijom Metro Cash&Carry su sarađivali dugi niz godina, a kada je nemačka kompanija predstavila i svoj franšizni projekat "Moj dućan", učinilo im se da je to izvrsna prilika da učvrste zajedničko poslovanje, ali i da iskoriste pogodnosti koje male radnje dobijaju ulaskom u veliki franšizni sistem.

Sličan je bio put i Ljubice Kos koja je 1997. pokrenula samostalnu trgovinu u Dubravici. – Zapravo, bila je to zajednička porodična odluka, proizašla iz osluškivanja potreba tržišta. Želeli smo da našim meštanima pružimo trgovinu u kojoj će moći da zadovolje sve svoje potrebe. Pronalaskom dobrog poslovnog prostora samo smo dodatno dobili vetar u leđa, te krenuli sa trgovinom – seća se početaka Kos.

Svesna da većina današnjih malih trgovaca svoju budućnost vidi uz velike, franšizni model Metroa joj se učinio pogodnim rešenjem. – Danas se većina malih trgovaca priklanja nekom vidu franšize, a mi smo, zahvaljujući ljudima iz Metroa, prepoznali "Moj dućan" kao idealno rešenje za sigurnije poslovanje – objašnjava Kos zašto su postali deo franšize.

Foto: Trgovina NM Marketing u sustavu franšize "Moj dućan" - Ljubica Kos sa svojim radnicama

Obe preduzetnice vide niz prednosti ovakvog vida poslovanja, a najznačajnija je savetodavna podrška koju dobijaju od davaoca franšize. – Podrška Metroa i ekipe, koja nas obilazi i stalno nam nudi svoju pomoć i savete, puno nam znači. Oni su ti koji nam prenose trendove sa tržišta, pomažu oko asortimana koji bi trebalo da ponudimo svojim kupcima, pomažu da povećamo kvalitet svoje usluge i na taj način povećamo svoje prihode, a na kraju, i da povećamo naše dobiti kroz povećanje prosečne marže u dućanu. Otkad smo postali "Moj dućan", našim kupcima svakodnevno pružamo akcijske artikle, viši nivo usluge i osećamo da se zadovoljstvo naših kupaca povećalo – kaže Andreja Mikec.

Ona kaže da su od pultnog dućana postali samouslužna radnja, te da  sada potrošači kupuju i one proizvode koji su se ranije retko ili nikako nalazili u njihovoj korpi. Promet je od pristupanja sistemu porastao oko deset odsto.

Ljubica Kos ističe da su stručnjaci iz kompanije Metro, zaduženi za "Moj dućan" franšizu, pomogli oko uređenja trgovine i optimalnog korišćenja prodajnog prostora. – Zahvaljujući njihovim savetima, fokusirali smo se na dodatnu prodaju, akcije, a daleko više vodimo računa i o pristupu kupcima. Pored toga, znači nam i odloženo plaćanje koje dobijamo od Metroa i širok asortiman robe koju možemo kod njih da nabavimo – kaže Kos.

Obe preduzetnice se slažu da je opstanak malih trgovaca na tržištu veoma težak, pre svega zbog otvaranja velikih trgovina, ali i zbog nepovoljnijih uslova prilikom nabavke robe. – Smatram da bi snažnija podrška lokalne i državne uprave poprilično olakšala našu borbu na tržištu.  Nameti su svakim danom sve veći, te se vrlo teško nosimo sa njima – naglašava Mikec.

Kos kaže da u poslovanju nemaju velikih problema, te da imaju sreće što se nalaze u ruralnom delu, gde nema velikih trgovinskih lanaca. Njihova najveća muka, reklo bi se, zajednička je za sve preduzetnike – to su niska platežna moć kupaca i teška socijalna situacija u zemlji. – Međutim, promene koje su se desile otkako poslujemo kao "Moj dućan", učinile su naše kupce zadovoljnijima i, kako sami kažu, primećuju da se „nešto dobro dešava“ – kaže Kos.

Vesna Lapčić

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank