Stručnjaci iz Metroa, zaduženi za franšizu "Moj dućan", prenose nam trendove sa tržišta, pomažu oko asortimana koji bi trebalo da ponudimo svojim kupcima, pomažu da povećamo kvalitetu svoje usluge i na taj način povećamo svoje prihode, a na kraju, i da povećamo naše dobiti kroz povećanje prosječne marže u dućanu.
Andreja Mikec
Petak
19.09.2014
Primaoci Metroove franšize "Moj dućan" u Hrvatskoj kažu da su njihovi kupci zadovoljniji otkako su postali deo tog sistema, kao i da ostvaruju bolje poslovne rezultate.
 

Andreja Mikec je ušla u preduzetništvo "po porodičnoj liniji" – pre deset godina nasledila je trgovačku radnju od svog oca Dragutina i od tada vodi posao. Dućan je, inače, otvoren 1996. u selu Donji Fodrovec, a kao i većina malih, lokalnih radnji, i ovaj dućan je trebalo da meštanima sela ponudi veći izbor svakodnevih potrepština. – Osetili smo potrebu da u našem selu otvorimo dućan kako bismo našim meštanima pružili "sve na jednom mestu", te se i danas stvarno trudimo da svaki kupac nađe ono što traži – kaže Andreja Mikec.

Foto: Trgovina Agrohorvat u sustavu franšize "Moj dućan" - Andreja Mikec sa svojim radnicama 

Radnja u ovom trenutku ima tri stalno zaposlena koji se, uz članove porodice Mikec, trude da kupcima pruže kvalitetnu uslugu, kaže Andreja. Sa kompanijom Metro Cash&Carry su sarađivali dugi niz godina, a kada je nemačka kompanija predstavila i svoj franšizni projekat "Moj dućan", učinilo im se da je to izvrsna prilika da učvrste zajedničko poslovanje, ali i da iskoriste pogodnosti koje male radnje dobijaju ulaskom u veliki franšizni sistem.

Sličan je bio put i Ljubice Kos koja je 1997. pokrenula samostalnu trgovinu u Dubravici. – Zapravo, bila je to zajednička porodična odluka, proizašla iz osluškivanja potreba tržišta. Želeli smo da našim meštanima pružimo trgovinu u kojoj će moći da zadovolje sve svoje potrebe. Pronalaskom dobrog poslovnog prostora samo smo dodatno dobili vetar u leđa, te krenuli sa trgovinom – seća se početaka Kos.

Svesna da većina današnjih malih trgovaca svoju budućnost vidi uz velike, franšizni model Metroa joj se učinio pogodnim rešenjem. – Danas se većina malih trgovaca priklanja nekom vidu franšize, a mi smo, zahvaljujući ljudima iz Metroa, prepoznali "Moj dućan" kao idealno rešenje za sigurnije poslovanje – objašnjava Kos zašto su postali deo franšize.

Foto: Trgovina NM Marketing u sustavu franšize "Moj dućan" - Ljubica Kos sa svojim radnicama

Obe preduzetnice vide niz prednosti ovakvog vida poslovanja, a najznačajnija je savetodavna podrška koju dobijaju od davaoca franšize. – Podrška Metroa i ekipe, koja nas obilazi i stalno nam nudi svoju pomoć i savete, puno nam znači. Oni su ti koji nam prenose trendove sa tržišta, pomažu oko asortimana koji bi trebalo da ponudimo svojim kupcima, pomažu da povećamo kvalitet svoje usluge i na taj način povećamo svoje prihode, a na kraju, i da povećamo naše dobiti kroz povećanje prosečne marže u dućanu. Otkad smo postali "Moj dućan", našim kupcima svakodnevno pružamo akcijske artikle, viši nivo usluge i osećamo da se zadovoljstvo naših kupaca povećalo – kaže Andreja Mikec.

Ona kaže da su od pultnog dućana postali samouslužna radnja, te da  sada potrošači kupuju i one proizvode koji su se ranije retko ili nikako nalazili u njihovoj korpi. Promet je od pristupanja sistemu porastao oko deset odsto.

Ljubica Kos ističe da su stručnjaci iz kompanije Metro, zaduženi za "Moj dućan" franšizu, pomogli oko uređenja trgovine i optimalnog korišćenja prodajnog prostora. – Zahvaljujući njihovim savetima, fokusirali smo se na dodatnu prodaju, akcije, a daleko više vodimo računa i o pristupu kupcima. Pored toga, znači nam i odloženo plaćanje koje dobijamo od Metroa i širok asortiman robe koju možemo kod njih da nabavimo – kaže Kos.

Obe preduzetnice se slažu da je opstanak malih trgovaca na tržištu veoma težak, pre svega zbog otvaranja velikih trgovina, ali i zbog nepovoljnijih uslova prilikom nabavke robe. – Smatram da bi snažnija podrška lokalne i državne uprave poprilično olakšala našu borbu na tržištu.  Nameti su svakim danom sve veći, te se vrlo teško nosimo sa njima – naglašava Mikec.

Kos kaže da u poslovanju nemaju velikih problema, te da imaju sreće što se nalaze u ruralnom delu, gde nema velikih trgovinskih lanaca. Njihova najveća muka, reklo bi se, zajednička je za sve preduzetnike – to su niska platežna moć kupaca i teška socijalna situacija u zemlji. – Međutim, promene koje su se desile otkako poslujemo kao "Moj dućan", učinile su naše kupce zadovoljnijima i, kako sami kažu, primećuju da se „nešto dobro dešava“ – kaže Kos.


Vesna Lapčić
Novinar