18.11.2015

Akvizicija sa pet zvezdica

Američki lanac hotela Marriott International objavio je da je postigao dogovor o kupovini konkurentskog lanca Starwood. Spajanjem, postaće to najveći hotelski lanac na svetu.

Otkako je u aprilu 2015. obelodanjeno da hotelski lanac Starwood traži kupca, među poželjnim partnerima našla su se mnoga zvučna imena – InterContinental, Wyndham, Hyatt, kao i nekoliko kineskih kompanija. Starwood je, međutim, ovih dana – pomalo i neočekivano – dogovor sklopio sa hotelskom grupom Marriott International. Kada se akvizicija okonča, sredinom 2016. godine, lanac će u svom vlasništvu ili putem franšiza imati više od 5.500 hotela sa 1,1 milion soba u više od 100 zemalja. Na taj način, nova kompanija će postati najveći hotelski lanac na svetu.

Marriott, San Diego

Novi lanac će u svom vlasništvu ili putem franšiza imati više od 5.500 hotela sa 1,1 milion soba u više od 100 zemalja širom sveta.

Foto: { pranav } / Flickr; Marriott Hotel, San Diego

– Ono što nas je suštinski pokrenulo na ovu transakciju je rast – kaže Arne Sorenson, predsednik i izvršni direktor hotelskog lanca Marriott International. – Sa ovim proširenjem klijenti će dobiti mnogo veći izbor brendova, vlasnici hotela i primaoci naših franšiza bolje rezultate poslovanja, grupacija povećanje broja jedinica, a akcionari dugoročniju vrednost kapitala – dodaje on.

Marriott će izdvojiti 12,2 milijarde dolara za transakciju, ali svakako računa da će, dugoročno, dobiti mnogo više. Ne samo što će proširiti svoje prisustvo u svetu i pojačati konkurentnost na tržištu, Marriott očekuje da će kupovinom Starwood-a uštedeti 200 miliona dolara godišnje. Pored toga, Starwood-ov portfolio od 11 brendova, među kojima su W, Westin, St. Regis, Sheraton i Aloft, uključuje i nekoliko „lifestyle“ hotelskih brendova koji posebno privlače mlađu populaciju gostiju – ciljnu grupu koju Marriott uporno pokušava da pridobije.

U ovom trenutku, Marriott International posluje u 85 zemalja i ima više od 4.300 nekretnina u svom ili vlasništvu primalaca franšize. Vlasnik je 19 hotelskih brendova, među kojima su Ritz-Carlton, Bvlgari, JW Marriott, Renaissance Hotels, Courtyard, Residence Inn.

Nataša Bogojević

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank