01.06.2016

U susret Sajmu franšiza u Opatiji

Na ovogodišnjem FEC-u, koji se održava 2. i 3. juna, nastupiće i nekoliko hrvatskih kompanija koje će predstaviti svoje franšizne sisteme.

Nakon što su učestvovali na sajmovima franšiza u Parizu i Bolonji, franšizni sistem Place2Design odlučio je da se predstavi i u Opatiji. Damjana Domanovac, direktorka kompanije, kaže da im je, između ostalog, namera da u Opatiji pokažu da stoje „rame uz rame sa stranim franšizama“. – Razlog je i svojevrsni revolt na davanje podsticaja uvoznim franšizama, a neprepoznavanje hrvatskih. Naravno, vidimo da su se osnivanjem Zajednice franšizera pri Hrvatskoj gospodarskoj komori stvari polako počele menjati u našu korist. Očekivanja od FEC-a nisu velika. Bili bismo zadovoljni da ostvarimo određene kontakte sa kompanijama iz Slovenije jer na tom tržištu trenutno tražimo novog primaoca franšize – kaže ona.

Place2Go Fot. Place2Design

Sajam u Opatiji kao šansa za promociju izvorno hrvatskih franšiza

Turistički magazin Place2Go

Na sajam u Opatiju putuje lično, budući da je i zadužena za pregovore sa zainteresovanima. – Nadam se da će i to biti pokazatelj ostalima koliko nam je područje franšiza bitno u našem poslovanju – dodaje ona.

Kompanija Place2Design izdavač je turističkog časopisa koji se nekada zvao „Putovanja za dvoje“, a danas Place2Go. Nakon deset godina, vlasnici su, naime, procenili da je pravo vreme da promene ime. – Osnovni razlog je što većinom poslujemo sa strancima. Njima je izgovoriti „Putovanja za dvoje“ bilo nemoguća misija, a tek kada smo im na engleskom preveli sam naziv magazina, sledio je čitav niz pitanja: da li smo mi magazin za parove? Zašto za dvoje? I slično... Zaključili smo da smo sada već dovoljno prepoznati na tržištu da je pravi trenutak za promene – objašnjava Damjana Domanovac.

Osim u Hrvatskoj, časopis Place2Go ima još šest franšiznih izdanja.

Među izlagačima na Sajmu naći će se i kompanije koje do sada nisu razvijale franšiznu mrežu, kao što je picerija Fat Cat. Antonio Prstec iz kompanije „Crni mačak“, koja je vlasnik pomenutog brenda, kaže da je reč o novoj franšizi i Sajam u Opatiji je prvi sajam na kom će predstaviti svoj koncept. – Fat Cat brend na tržište donosi picu kao zdraviju varijantu fast-food-a. Zapravo fast-food koji to nije. Bogatim iskustvom, osluškivanjem tržišta, znanjem o kulinarstvu te neiscrpnim idejama, klasično jelo poput pice podigli smo na novi nivo. Naime, osnovni koncept brenda temelji se na korišćenju svežih i što prirodnijih sastojaka, izbegavajući industrijski prerađene namirnice i birajući samo provereno dobar kvalitet. Za sada, Fat Cat pica dolazi sa četiri različite vrste testa standardno sa dodatkom suhomesnatih proizvoda, crno sa dodatkom sipinog crnila, zeleno testo sa dodatkom blitve i testo od 100% integralnog pšeničnog brašna, a koji su s velikim oduševljenjem prihvaćeni među ljubiteljima pice – objašnjava Prstec.

Fat Cat, pizza

Foto: Picerija Fat Cat – Zdravija varijanta brze hrane

Na Fat Cat štandu, posetioci će moći da razgovaraju direktno s osnivačem franšize te saznaju i razmene sve potrebne informacije. – Kombinacija Fat Cat pice, pomno osmišljenog koncepta i naše silne želje za daljim istraživanjem, dokazuje ogroman potencijal, pa se u narednom periodu vidimo na globalnom prehrambenom planu kao nova i zdravija varijanta klasičnog fast-food-a. Veselimo se svakoj novoj saradnji te sticanju i razmeni iskustava, a što nas sve obogaćuje ne samo na poslovnom, već i na privatnom planu – kaže Prstec.

FEC – Sajam franšiza, finansijskih i konsultantskih usluga – održava se u Opatiji drugu godinu zaredom.

Vesna Lapčić

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank