Kompanija Alter radi 19 godina i danas za nju proizvodi 25 fabrika u Kini, pet u Srbiji, dve u Indiji i po jedna u Turskoj i Italiji. Distributivnu mrežu čini čak 150 partnera, a obuća se prodaje u oko 400 maloprodajnih objekata u Srbiji
Petak
04.01.2013.
Početkom ove godine kompanija Alter će obradovati kupce u Crnoj Gori otvaranjem prvog franšiznog maloprodajnog objekta.
 

Čačani se mogu pohvaliti velikim brojem uspešnih firmi od kojih nekoliko svoju maloprodaju širi franšizno. P...S... Fashion, Pekara Pons, Tiffany Production, a od 2008. i kompanija Alter postaje davalac franšize. Te godine, kojom se ujedno označava početak svetske krize, Alter je zagazio u nove poslovne vode otvorivši prvu franšiznu prodavnicu u Bačkoj Palanci.

Finansijski „cunami“ je poslednjih godina u Srbiji naterao mnoge da odustanu od franšiznog širenja mreže. Najveća boljka je, kako kažu, besparica, neuredno plaćanje, lanac dugovanja koji je teško prekinuti. U takvim okolnostima Alter je, ipak, uspeo da dostigne srećnu brojku sedam, pa maloprodajne franšizne prodavnice danas obskrbljuju meštane Sombora, Zaječara, Obrenovca, Kruševca, Gornjeg Milanovca, Bačke Palanke i Požege. - Širenje maloprodajne mreže kroz franšize nastalo je, pre svega, kao proizvod unutrašnjih potreba rasta i razvoja kompanije. Činjenica da se trenutak u kome je ova ideja kod nas dobila jasne obrise, a potom i strategijsku razradu, poklopio sa trenutkom u kome su vođeni pregovori sa do tada najozbiljnijim partnerom za nas je bila znak da je „tajming“ odličan. Rezultat je bio otvaranje prvog franšiznog objekta u Bačkoj Palanci – kaže Marina Ranković, asistent zamenika generalnog direktora kompanije.

Proizvodi i franšizni koncept kompanije Alter su, kako kaže, odavno „prešli državnu granicu“. Na njihovu adresu stižu zahtevi za franšizom ne samo iz zemalja okruženja, već i Zapadne Evrope, Rusije i SAD. Dok se pregovori ne privedu kraju, ne žele da najavljuju moguće ishode. Ono što zasigurno znaju je da će kupce brenda u Crnoj Gori obradovati već početkom godine prvim franšiznim maloprodajnim objektom. - Sopstvena proizvodnja i dobra logistička mreža koju ALTER razvija garantuju da potrebe franšiznog objekta u inostranstvu mogu biti podjednako dobro servisirane kao i potrebe onih u zemlji – kaže Ranković.

“Biografija” ove kompanije je prilično impresivna ako se uzmu u u obzir uslovi na tržištu na kom je biznis nikao i okolnosti u kojima se razvija. Kompanija radi 19 godina i danas za nju proizvodi 25 fabrika u Kini, pet u Srbiji, dve u Indiji i po jedna u Turskoj i Italiji. Distributivnu mrežu čini čak 150 partnera, a obuća se prodaje u oko 400 maloprodajnih objekata u Srbiji. Iako imaju kancelariju i u Šangaju, hvale se da im je sedište u Čačku.

Radeći za kompaniju, svoju šansu za uspeh vide i dugogodišnji delatnici u ovoj branši sa bogatim iskustvom u obućarstvu i početnici i biznismeni iz drugih oblasti koji bi time dobili priliku da dobro plasiraju svoj kapital. Svi ovi profili ljudi se interesuju za franšizu kompanije Alter. - Ipak, ono što nas najviše raduje je činjenica da su naši sadašnji primaoci franšize pretežno mladi, obrazovani i porodični ljudi. U profesionalnom smislu, dakle, generator snage srpskog preduzetništva, koji su u strateškom partnerstvu ovog tipa prepoznali sigurno mesto za investiranje, kako u svoj posao, tako i u budućnost svoje dece. To je svakako jedan od sigurnih znakova da je naš franšizni koncept osmišljen kako treba – kaže Ranković.

Njihove finansijske obaveze se svode na neophodni početni kapital, finansiranje obrtnih sredstava i pokriće lokalnog marketinga koji se sprovodi u dogovoru sa centralom. - Ove obaveze nisu ništa drugo do redovni troškovi poslovanja. Svoj interes kao davalac franšize ostvarujemo kroz sistematsko i kvalitetno širenje maloprodajne mreže i brenda na tržištu. Kao društveno i ekonomski odgovornom subjektu, cilj nam je da koncept u koji verujemo zaživi i da naš primalac posluje što rasterećenije, te u tom smislu, od njega ne uzimamo nikakve redovne niti ulaznu naknadu - objašnjava Ranković.

Od primaoca franšize se očekuje da pronađe adekvatan prostor i da ga uredi prema nacrtima centrale. Tim za implementaciju franšiznog koncepta zajedno sa primaocem kreira asortiman obuće na osnovu istraživanja tržišta. Primaoci moraju i da se pridržavaju preporučenih maloprodajnih cena. - Uspešnost poslovanja franšiznih objekata jeste mera uspešnosti čitave naše organizacije, pa je samim tim ovo jedan od imperativa u našem radu - ističe Ranković.


Vesna Lapčić
saradnik