22.01.2018

Više franšiza, veći profit

Kompanija YUM! Brands, vlasnik brendova KFC, Pizza Hut i Taco Bell, nastaviće i ove godine da smanjuje udeo vlastitih, a povećava broj franšiznih restorana.

YUM! Brands je još krajem 2016. najavio globalnu strategiju po kojoj bi gotovo svi restorani pod brendovima KFC, Pizza Hut i Taco Bell trebalo da budu u rukama primalaca franšize. Gledajući rezultate s kraja trećeg kvartala 2017, strategija se više nego uspešno sprovodi, budući da već 95 odsto restorana posluje u sistemu franšizinga. Poređenja radi, 2015. godine 77 odsto lokala je bilo pod franšizom.

KFC Fot. KFC

Primalac KFC franšize za tržište Srbije je poljska kompanija AmRest, koja ujedno drži franšizna prava i za brend Pizza Hut

Od januara do kraja septembra 2017. godine YUM! je primaocima franšize „prepustio“ 574 restorana, od čega 143 KFC, 245 Pizza Hut i 186 Taco Bell restorana. Treći kvartal je bio naročito uspešan, budući da je 209 restorana, koji su do tada bili u vlasništvu YUM! Brands-a, prešlo na franšizno poslovanje, i to 72 KFC, 46 Pizza Hut i 91 Taco Bell restorana.

Promene za veće profite

Novi model poslovanja trebalo bi da omogući dvocifrene stope rasta prihoda, kao i povećanje profitabilnosti. Prepuštajući u potpunosti lokacije primaocima franšize, YUM! Brands će, zapravo, smanjiti sopstvene troškove, kapitalna ulaganja i obaveze po pitanju zakupa prostora, dok će, s druge strane, generisati stabilan izvor prihoda od franšiznih naknada, što će dovesti i do povećanja zarade. Osim toga, YUM! Brands, kao davalac franšize, na ovaj način može da se fokusira na inovacije i unapređenje standarda za dobrobit čitave mreže, prepuštajući primaocima franšize operativno upravljanje restoranima.

Na konferenciji na kojoj su predstavljeni rezultati poslovanja na kraju trećeg kvartala rečeno je i da se očekuje da će ciljevi transformacije biti postignuti 2019. godine.

Reklo bi se da finansijski rezultati iz trećeg kvartala 2017. dokazuju da je kompanija izabrala dobar put, budući da je ostvaren rast operativnog profita od 11 odsto, a rast zarade po akciji (EPS, earnings per share) iznosio je 22 odsto. Osim toga, ostvaren je i rast broja novih restorana sva tri brenda, ukupno tri odsto.

U igri i AmRest

Među kompanijama koje su veliki franšizni partneri YUM! Brands-a nalazi se i poljski AmRest Holdings SE, koji je, naime, i primalac KFC franšize za tržište Srbije. Tako je nedavno objavljeno da je AmRest, inače najveći operater restorana neformalnog obedovanja, koji posluje u Centralnoj i Istočnoj Evropi s bogatim portfoliom franšiznih brendova, preuzeo 42 KFC restorana – u Francuskoj. U planu je da AmRest otvori oko 150 KFC restorana u Francuskoj do kraja 2023.

Širenje mreže restorana KFC najavljeno je i za tržište Srbije. Krajem prošle godine otvoren je prvi „drive tru“ restoran na OMV pumpi na Adi Ciganliji u Beogradu. Uz novu „drive tru“ opciju, otvoren je i klasični, sedmi po redu KFC restoran u Srbiji. U novi lokal je investirano oko milion evra, a u objektu je zaposleno 40 ljudi. U kompaniji AmRest najavljuju otvaranje novih restorana upravo sa „drive tru“ uslugom.

AmRest Holdings SE upravlja sa ukupno preko 1300 restorana u 13 zamalja, uključujući i zemlje naše regije, sa potfoliom brendova među kojima su i KFC, Pizza Hut, Burger King, Starbucks, La Tagliatella, Blue Frog i Kabb. AmRest je kompanija listirana na Poljskoj berzi (Warsaw Stock Exchange).

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank