Kafa iz Nju Orleansa za ceo svet

PJ's Coffee of New Orleans / Poznat po širokoj ponudi toplih, hladnih i ledenih kafa i napitaka od kafe, pri čijoj se pripremi koriste samo zrna vrhunskog kvaliteta – tek 1% zrna najkvalitetnije arabike
Petak
03.08.2018
Za američki lanac kafeterija PJ's Coffee ova godina protiče u znaku jubileja, ali i težnji da se otvore nova tržišta i nađu novi franšizni partneri.
 

Pored toga što slavi 40 godina postojanja i otvaranje stote kafeterije, PJ's Coffee će se pridružiti i obeležavanju tri veka od osnivanja Nju Orleansa, grada u kojem je brend i ponikao. Kao što dolikuje jubilejima, PJ's Coffee najavljuje da će u ponudu uvrstiti ograničenu liniju proizvoda –  dva nova napitka od kafe i specijalnu mešavinu koja će se u kafeterijama „premijerno“ pojaviti 29. septembra, na dan kada se u SAD obeležava Nacionalni dan kafe. Ovo će, kako ističu u kompaniji, ujedno biti i dobra prilika da se nastavi s jačanjem brenda, osvajanjem novih tržišta i novih franšiznih ugovora.

U prethodne dve godine, naime, PJ's Coffee je na matičnom tržištu otvorio 30 kafeterija, a „jubilarnu“, stotu, otvoriće ove jeseni u Perlandu u Teksasu – tempo rasta koji u istoriji lanca do sada nije zabeležen, iako se PJ's franšizno razvija još od 1989. Tome su, smatraju u kompaniji, doprinele i značajne promene u izgledu kafeterija, logotipa, kao i proširenje ponude. Kompanija je krajem 2017. potpisala i prve franšizne ugovore za tržišta van Amerike, tako da lanac iz Nju Orleansa danas ima kafeterije u Kuvajtu i Vijetnamu, dok se pregovori vode i za tržište Malezije. 

U poređenju sa drugim, poznatijim američkim lancima, PJ's Coffee je i dalje relativno „mali igrač“, ali, kako ističu u kompaniji, u industriji proizvodnje i prodaje kafe, koja na svetskom nivou generiše 100 milijardi dolara godišnje, ima mesta za sve. Širenje će se, kako najavljuju, nastaviti i na matičnom i na tržištima širom sveta. To uključuje i zemlje Evrope, a franšizne partnere traže i za zemlje ovog regiona.

Primalac franšize bi, pre svega, trebalo da bude jaka, marketinški orijentisana kompanija koja posluje u sektorima povezanim sa hranom, a presudno je da ima dovoljno kapitala za uzimanje master franšize i otvaranje najmanje pet kafeterija. Od primaoca se očekuje da obezbedi atraktivne nekretnine i lokacije za kafeterije, a u zavisnosti od franšiznog formata (kiosk ili klasična kafeterija), lokali bi trebalo da imaju od 30 do 150 m2. Podrška matične kompanije iz SAD uključuje obuku, pomoć pri izboru lokacije, marketinga i svih drugih aspekata poslovanja. Obuka će biti organizovana u SAD, u trajanju od dve do četiri nedelje i biće obavezna za sav menadžerski kadar.

PJ's Coffee je poznat po širokoj ponudi toplih, hladnih i ledenih kafa i napitaka od kafe, pri čijoj se pripremi koriste samo zrna vrhunskog kvaliteta – tačnije, tek 1% zrna najkvalitetnije arabike. Razvili su jedinstvenu tehniku prženja kafe za hladne napitke, kao i specijalni postupak hladnog ceđenja koji omogućava da kafa zadrži pun, bogat ukus, uz drastično smanjenje stepena kiselosti. Ovaj proces je, zapravo, usavršila Filis Džordan, osnivač i vlasnica prve PJ's kafeterije – proces koji se i dan-danas koristi za spravljanje svih hladnih PJ's napitaka od kafe. Prva PJ's kafeterija je otvorena 1978. godine. Od 2008. lanac je u vlasništvu kompanije Ballard Brands koju vode braća Pol, Stiven i Skot Balard (fotografija 3/3).   


podnikatel roku Murad Al-Katib
N.Bogojević