Kad biznis s konopljom procveta
Cbweed je u Italiji sinonim za lanac specijalizovanih prodavnica u kojima se prodaju najrazličitiji proizvodi na bazi konoplje (cannabis sativa) – kanabisa koji gotovo da ne sadrži psihoaktivnu supstancu THC. Kompanija je nastala krajem 2017. u Bolonji i za svega dve godine postala jedan od najvećih proizvođača cveta industrijske konoplje u Italiji i Evropi. Pored četiri farme, na kojima se godišnje proizvede i po dve tone cveta konoplje, Cbweed na matičnom tržištu u Italiji ima i 50 monobrend prodavnica, dok se njihovi proizvodi distribuiraju i kroz više od 600 maloprodajnih objekata širom Evrope.
Najcenjeniji derivat cveta industrijske konoplje je, zapravo, supstanca CBD, koja nema psihoaktivno dejstvo i koja se zbog svojih lekovitih svojstava koristi za proizvodnju široke palete proizvoda. Osim cveta konoplje, koji je osnovni i najpoznatiji proizvod italijanske kompanije, pod brendom Cbweed prave se i ulja, hrana i pića (sosevi, keksići, mafini, paste, razne grickalice, kraft piva, kafa, čaj), ali i kozmetika i proizvodi za negu kućnih ljubimaca – sve u svemu, više od 100 proizvoda. Cbweed zbog toga sarađuje s više specijalizovanih fabrika i proizvođača, međutim, kako ističu u kompaniji, najvažnije je da se proizvodi prave po originalnim receptima. – Naročito kozmetika. Po tom pitanju, gotovo da nemamo konkurenta. Radi se, zaista, o originalnim recepturama i to je jedan od razloga zašto smo jako dobro pozicionirani na tržištu – ističu u kompaniji.
„Vlasnik“ ove ideje za biznis je mladi preduzetnik Rikardo Ferini. Još pre nekoliko godina je, kako nam priča, imao želju da pokrene posao sa proizvodima od industrijske konoplje. – Jednom prilikom sam, u razgovoru sa svojim biznis konsultantom i vlasnikom jedne banke, pokrenuo priču o novim projektima. Na njihovo pitanje u koji sledeći posao ću se upustiti, odgovorio sam, više u šali, da neću pokretati novi posao dok kanabis ne postane legalan. Pre tri godine, pozvao me je moj konsultant i rekao da je u Bolonji naišao na prodavnicu koja prodaje legalni kanabis, i odmah zakazao sastanak s vlasnikom banke. Već u prvih pet minuta razgovora sam im predočio čitavu viziju razvoja tog posla, i to je upravo ono što je Cbweed danas – priča Rikardo Ferini.
Okupio je tim stručnih ljudi kako bi kreirali brend i sistem koji će, kako kaže, „pobediti“ u žestokoj konkurenciju na domaćem tržištu – u Italiji, naime, postoji više od 90 kompanija koji prodaju proizvode s konopljom. – Međutim, kvalitet kanabisa i originalni recepti su naša prednost. Inače, proizvodi s CBD-om imaju i lekovita dejstva, posebno ulja mogu da pomognu kod raznih hroničnih bolova i upala – ističe on.
Da bi tržište što brže pokrili, Cbweed je prodajnu mrežu počeo da razvija i kroz franšizu – od 50 prodavnica u Italiji čak 44 su franšizne. Uz to, koncept su „preneli“ i van granica domaćeg tržišta, tako da danas tri franšizne poslovnice imaju u Estoniji i jednu u Austriji. Njihovi proizvodi se, međutim, prodaju na mnogim drugim tržištima kroz razne maloprodajne lance, i to u Poljskoj, Grčkoj, Belgiji, Češkoj, Španiji... Ove godine su se predstavili i na Sajmu franšiza u Varšavi s namerom da franšiznu mrežu razviju i na tržištu Poljske.
Nisu isključivi kada je reč o načinu ulaska na strana tržišta. U Estoniji su, kako priča Ferini, pronašli veoma ozbiljnog i pouzdanog partnera sa kojim su potpisali ugovor o master franšizi, dok su u Poljskoj, pre svega, fokusirani na pojedinačne primaoce franšize. – Naši proizvodi se već prodaju u Poljskoj, tako da smo poznati u mnogim gradovima. Nije nemoguće, ali je u tom slučaju teže pronaći jednog primaoca master franšize koji bi preuzeo i kontrolisao sve kanale prodaje. Ipak, otvoreni smo za sve vrste saradnje – kaže Ferini.
Investicija u otvaranje prodavnice je procenjena na 20.000 evra, a franšizna saradnja ne podrazumeva nikakve mesečne naknade. U pomenuti iznos uračunato je kompletno opremanje radnje, kao i prvo punjenje radnje proizvodima.
Kako kažu u ovoj kompaniji, lepota ovog posla je da nije potrebno prethodno znanje već samo strast. – Bilo da je reč o mladom ili starijem čoveku, početniku u poslu ili iskusnom preduzetniku, CBweed će se potruditi da primalac franšize radi najbolje što može – kaže Ferini.
Svesni su, ipak, i određenih ograničenja – za sada poslovanje nesmetano mogu da razvijaju uglavnom u zemljama Evropske unije, gde postoji jasna i usaglašena regulativa u vezi s upotrebom konoplje. – Nisu sve zemlje spremne za ovu vrstu revolucije, ali verujemo da će se situacija za četiri do pet godina potpuno promeniti – smatra Ferini.
POGLEDAJTE ČLANKE
Kompanija STIHL širi mrežu specijalizovanih prodavnica u više od 160 zemalja. Nove partnere, koji žele da postanu ovlašćeni STIHL prodavci, traže i na tržištima Srbije i Crne Gore.
Maloprodajni lanac Studenac preuzeo je lanac Lonia i postao prvi hrvatski trgovački lanac koji u svojoj prodajnoj mreži ima više od 1.000 prodavnica.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industrijum prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industriju prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kako su trojica preduzetnih momaka napravila biznis od ćureće pršutice?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Postoji mnogo pogrešnih pretpostavki o franšizingu i nije čudo što ljudi koji razmišljaju o kupovini franšize ponekad u taj proces ulaze s pogrešnim očekivanjima. Ovo su neke od najčešćih zabluda...
Među kompanijama koje su se našle na NIN TOP 500 listi najvećih preduzeća u Srbiji ima 18 sistema koji posluju i u franšizingu. Polovina tih kompanija se nalazi među prvih 100.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
POPULARNO NA FORUMU
Snaga partnerskog sistema
Postoji li mogucnost preuzmanja fransize u crnoj gori? moj mail: crnely@gmail.com
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Kako da stupim u komtantakt sa ovlastenim licem za fransizu
Budućnost u kućnim ljubimcima
Zanimljivo. Kako se dolazi do fransize?
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Ovo je super želela nih da nekog kontaktiram za dalja uputstva za ftanšizu
Pekara za pse
dobra ideja za pravljenje zdrave hrane za pse,voljela bih da mogu i ja tim da se bavim,posebno što imam malog psa kiji ima problema sa ishranom
Trgovina u krvi
Kako da stupim u kontakt sa Metro-Moja radnja,imam prodavnicu u Pirotu pa jer to vazi za celu Srbiju?
Mnogo više uz DIS
IZUZETNO MALI RABATI.ROBA U DISU ZMAJ JEFTINIJA NEGO U VELEPRODAJI
Hiljadu trgovaca u „Mojoj radnji“
zanima me kako bih mogao otvoriti u crnoj gori poslovnicu moja radnja i dali mogu biti primaoc fransize pod kakvim uslovima itd. molim odgovor meil. nedzadm89@hotmail.com