Edukacija se seli „na mrežu“
Zatvaranje škola uzrokovano epidemijom koronavirusa će u Poljskoj, shodno trenutnoj odluci poljske Vlade, trajati barem do Uskrsa, što je rezultiralo i obustavom dodatnih aktivnosti za decu i u ostalim edukativnim ustanovama – školama jezika, sporta, informatike, mentalne aritmetike i slično. Boreći se s pretnjom gubitka prihoda i klijenata, vlasnici ovakvih koncepata morali su da brzo osmisle krizna rešenja.
Konkretna iskustva iz Poljske, sa daleko većeg i razvijenijeg tržišta, svakako će biti od koristi i konceptima iz iste branše u Srbiji, s obzirom da se sučavaju sa istovetnim problemima. Stoga – uz redakcijsku obradu – prenosimo tekst objavljen na našem poljskom portalu Franchising.pl.
– Odmah smo odlučili da uspostavimo platformu za virtuelna onlajn predavanja, odnosno, da časove držimo na mreži – kaže na početku razgovora Tonja Bohinjska (Tonia Bochińska), suvlasnica i izvršna direktorka Early Stage-a, jednog od najuspešnijih lanaca škola engleskog jezika u Poljskoj.
Onlajn platforma
Tokom prve dve nedelje obustave nastave u edukativnim ustanovama, Early Stage je pripremio prve video i interaktivne materijale za onlajn predavanja i opredelio se za onlajn platformu, putem koje će sve biti organizovano.
– Sve smo pripremili za samo četiri dana. Od tog trenutka u kontinuitetu pripremamo nove materijale, postavljamo ih na onlajn platformu. Klijenti dobijaju kodove kojima pristupaju ovoj platformi kako bi potom mogli da koriste naše edukativne materijale – objašnjava Bohinjska.
Za to vreme, nastavnici i predavači koji rade u Early Stage ustanovama pripremaju se i za onlajn predavanja, koja će ići uživo. Nastava će se održavati dva puta nedeljno za svaku grupu polaznika, kao što je to bilo i pre vanredne situacije. Razlika je u tome što će učenici i predavači, umesto u učionici, sada međusobno komunicirati putem posebne video-konferencijske platforme, koju je takođe odabrao i kupio sam Early Stage.
– Tokom prve dve nedelje vanrednih mera, predavači su imali vremena da upoznaju platformu koju će koristiti, da razviju metode kojima će najbolje organizovati predavanja na mreži, da održe probne lekcije. Kako se posao ipak odvija, naša je odluka da oni za sve to vreme i za sav taj angažman budu plaćeni redovno – dakle, kako je bio slučaj i u normalnim uslovima poslovanja – naglašava Tonja Bohinjska.
– Naš marketinški tim naporno radi na promociji novih aktivnosti. Nikada nismo imali toliko povoljnih mišljenja na društvenim mrežama – zahvaljujući dostupnim video-materijalima, roditelji sada vide kako naša nastava izgleda „iznutra" i to ih čini zadovoljnima, bez obzira na trenutne okolnosti – dodaje Bohinjska.
Direktorka Early Stage-a naglašava da su sva ova „krizna rešenja" dostupna celoj mreži – za sve njihove primaoce franšize. – To pokazuje da je zajednica, a posebno u teškim situacijama, jača od jedinke – kaže Bohinjska. – Naravno, svi preduzetnici su zabrinuti za budućnost. Međutim, trudimo se da se snađemo u novim okolnostima, imajući u vidu, pre svega, to da puno ljudi vodi svoj posao pod našim brendom – naglašava ona.
Franšizna mreža
U Poljskoj trenutno više od 33.000 đaka pohađa školu jezika u nekoj od oko 450 poslovnica Early Stage-a, od kojih su skoro sve – franšizne. Većina primalaca franize ovog sistema su učitelji i nastavnici, sa prethodnim iskustvom u radu s decom.
– Primaoci naše franšize dobijaju obuku u svim segmentima – metodologiji nastave, marketinga, administracije i ljudskih resursa. Oni, takođe, imaju našu stalnu podršku – kako u delu koji se tiče metodologije i programa, tako i oko administrativnih poslova, ali i u delu koji se tiče marketinga, prodaje i IT organizacije. Svi oni dobijaju kurikulum za decu uzrasta od tri do 18 godina, kao i originalne nastavne materijale – objašnjava Izabela Mješala (Izabela Mieszała) iz Early Stage-a. – Know-how za upravljanje sopstvenom školom jezika dostupan je na internoj onlajn platformi – dodaje ona.
Early Stage, kao davalac franšize, osmislio je franšizni sistem koji primaocima omogućava da poslovanje započnu sa relativno malim investicijama – one se kreću od oko 4.000 do 5.000 zlota (nešto više od 1.000 evra), i uglavnom se koriste za lokalne promotivne kampanje. Onlajn marketing organizuje Early Stage kao davalac franšize. Ulaganja su takva jer sam sistem ne zahteva otvaranje i vođenje samostalnih poslovnica (škola) – nastava se, zapravo, može odvijati u učionicama koje se iznajmljuju u klasičnim državnim školama, u terminima kada je to moguće.
Na početku saradnje, primalac franšize mora da uplati i depozit u iznosu od 2.000 zlota (nešto manje od 500 evra), koji mu se vraća kada prva grupa polaznika upiše i započne kurs jezika. Mesečna franšizna naknada iznosi od 7% do 12% prihoda, a visina procentualne naknade opada sa povećanim brojem upisanih učenika, polaznika škole.
Tekst napisala: Monika Wojniak-Żyłowska
Link na originalni tekst: Early Stage
Priredio:
POGLEDAJTE ČLANKE
„Moć franšiznog poslovanja? Postoje procedure, nema mnogo otvorenih pitanja, sve je pokriveno upustvima koja su nastala na osnovu našeg iskustva“, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za decu
„Ova franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvek, bitne su danas, a biće bitne i u budućnosti“, kažu Helena i Hrvoje Tkalčić, primaoci master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
Škola za intelektualni razvoj dece „Malac Genijalac“ dobitnik je „Franšizne nagrade godine“ u kategoriji najbolja regionalna franšiza.
Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
Coders Lab, lanac IT akademija iz Poljske, nastavlja da širi franšiznu mrežu na Balkanu.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Bračni par Gordana i Saša Perić iz Subotice postali su primaoci Mobile Outfitters franšize, specijalizovane za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona i drugih uređaja visokokvalitetnim folijama, u avgustu 2023. godine.
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.
POPULARNO NA FORUMU
Dobrobit za decu i lekcija za mlade
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Dobrobit za decu i lekcija za mlade
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...