Druga prodavnica brenda Lindex biće otvorena u februaru u beogradskom TC Ušće, a prema planu razvoja, ove godine na tržištu Srbije trebalo bi da ih bude pet.
Sreda
06.02.2013.
Kompanija Triple Jump dovela je lani na srpsko tržište brend Lindex i planira potpisivanje franšiznog ugovora sa novim brendom ove godine.
 

U martu prošle godine Triple Jump Group je biznis franšiznog zastupanja robne marke Women’s Secret prodao svom principalu, tj. matičnoj kompaniji pomenutog brenda. Zahvaljujući tome, kako kažu, dobili su finansijski i kadrovski potencijal za saradnju sa novim brendom. – Od četiri-pet potencijalnih brendova odlučili smo se za Lindex, pre svega, zato što odgovara profilu brenda koji možemo kvalitetno da zastupamo u ovom trenutku. Lindex je drugi po veličini modni brend u Skandinaviji, odmah posle H&M-a. Imali smo mogućnost da prvu prodavnicu od 900 kvadrata otvorimo u renoviranom TC Mercator, a u planu je otvaranje i druge prodavnice u TC Ušće, u februaru ove godine – kaže Dejan Marković, direktor marketinga komanije Triple Jump.

Prema planu razvoja, ove godine bi u Srbiji trebalo da bude otvoreno pet prodavnica veličine od 600 do 800 kvadrata.

Menadžment ove kompanije čine ljudi čija je specijalnost uvođenje novih modnih brendova. Članovi tog, po svemu sudeći uspešnog tima, imaju od pet do 15 godina iskustva. Oni su jedna od najvažnijih karika kada se bira novi brend koji će ući u portfolio kompanije. - Brendovi koje biramo moraju da se nalaze u onim okvirima koje mi, po neophodnoj visini investiranja i po znanju i iskustvu našeg menadžmenta, možemo uspešno da implementiramo na naše tržište. Pri tome vodimo računa da li možemo da ispoštujemo obim i kvalitet očekivanja partnera čiji brend zastupamo, a shodno karakteristikama našeg tržišta. Na primer, ukoliko novi brend zahteva prostor od 250 kvadrata na top lokacijama, sa planom razvoja od 10 prodavnica za pet godina, sa inicijalnim ulaganjem od dva miliona evra, postavljamo sebi pitanje: Možemo li to? – objašnjava Marković.

U njihovoj Grupi danas se nalaze američki brend Converse i švedski Lindex. Partnerstvo sa tim kompanijama je potpuno različito. - Zajednička im je međusobna uverenost da imamo pravog partnera, da će se međusobno poštovati sva pravila predviđena ugovorom, da je moguće ostvariti predviđeni razvoj i, naravno, da će biti obostrane koristi – kaže Marković.

Triple Jump sve maloprodajne objekte u zemljama regiona snabdeva robom brenda Converse i garantuje originalnost proizvoda.

Triple Jump sa Conversom ima ugovor za distribuciju na tržištima Srbije, Slovenije, Hrvatske, BIH, Makedonije, Crne Gore i Albanije. To znači da sve maloprodajne objekte sportske opreme u navedenim zemljama isključivo oni snabdevaju proizvodima kompanije Converse. - Mi garantujemo originalnost proizvoda, odgovorni smo za sve vrste reklamacija, sugerišemo i kontrolišemo jednobraznost maloprodajnih cena. U trgovačkom rečniku mi smo veleprodavac. Marketinške akcije na teritoriji koju zastupamo radimo isključivo pod kontrolom vlasnika brenda – objašnjava Marković.

Sa Lindexom imaju franšizni ugovor po kome sledeći pravila kompanije Lindex otvaraju maloprodajne objekte i u njima prodaju isključivo Lindex proizvode. - Nema prodaje na veliko. Prodavnica po gabaritima, sadržaju, načinu izlaganja robe identična je prodavnicama u Švedskoj, Finskoj ili Ujedinjenim Arapskim Emiratima – ističe Marković.

Poslovanje u franšiznom sistemu olakšano je, prema rečima Markovića, utoliko više što o kvalitetu proizvedene robe, enterijeru prodavnica, o većini pravila unutar prodavnice i dobrom delu marketinga brine sam davalac franšize.

Eventualna mana je, kako kaže, nemogućnost da se snize troškovi otvaranja prodavnica sa nižim kvalitetom enterijera i opreme, kao i nemogućnost snižavanja cena u manjim gradovima u odnosu na Beograd, pa je širenje mreže u ovom slučaju limitirano na Beograd i Novi Sad. - Razlog je u velikoj razlici u kupovnoj moći stanovništva srpskih gradova u odnosu na razvijene zemlje – kaže Marković.

Marković ne predviđa sjajnu godinu za modne brendove. Naime, on očekuje pad prodaje od bar deset odsto u odnosu na prošlu godinu. - Neke firme će imati bolji rezultat u 2013. i rast na račun mnogih brendova koji će imati veliki pad ili će nestati sa srpskog tržišta. Ne verujemo da će se pre 2015. moći bez problema planirati budući biznis, bez obzira da li imate para, volje ili znanja – kaže Marković.

Osnivač kompanije Triple Jump je jugoslovenski olimpijac i rekorder u troskoku Milan Spasojević. Grupa je osnovana kao kompanija koja bi nasledila privatna preduzeća Delta Kragujevac, Deltafer Beograd i Delta Sport Beograd i Moskva. Pod sadašnjim imenom Triple Jump firma je registrovana 2005. Osnovna delatnost od samog starta je bila trgovina sportskim i modnim proizvodima, kao i zastupanje i distribucija najpoznatijih svetskih brendova na teritoriji istočne Evrope i bivših republika SSSR-a. Planirani poslovni prihod cele Grupe za ovu godinu iznosi 42 miliona evra. U njenom sastavu se nalaze Triple Jump Beograd, Triple Jump Limited Kipar, Triple Jump Zagreb, DeltaFer Beograd, TP Čelik Beograd i Trgovina 22 Kragujevac.


Vesna Lapčić
saradnik