Veliki i mali biznis / Edukido traži primaoce franšize i u Srbiji. U zavisnosti od finansijskih mogućnosti i ambicija, budući partneri mogu birati između „single unit“ i master franšize.
Petak
03.06.2022.
U franšiznom sistemu Edukido većina primalaca franšize su žene. Zašto je to tako?
 

Originalni edukativni program s LEGO kockama koji decu na zabavan način uvodi u svet prirode, nauke i tehnike razvija se pod imenom Edukido i nastao je u Poljskoj. Na tom tržištu, Edukido ima 59 edukativnih centara, ali su ambicije ovog koncepta neuporedivo veće. Kompanija želi da proširi poslovanje i u druge evropske zemlje i već je u potrazi za lokalnim partnerima – primaocima franšize. Kad razmišljaju o mogućim kandidatima, u kompaniji kažu da ih ne bi iznenadilo ako sledeći partner bude žena – sudeći barem prema dosadašnjem iskustvu.

Zanimljiv je, naime, podatak koji iznosi direktorka Edukida Ana Stasjuk. – Čak 66 odsto centara u Poljskoj, kao i master franšizu u Hrvatskoj – vode žene. Pa i u sedištu Edukida rade uglavnom žene, koje čine skoro 70 odsto zaposlenih – otkriva Stasjuk.

Primećujemo da žene, bez obzira na to da li imaju decu ili ne, žele da se bave poslovima koji imaju značaj, donose nešto novo i dobro, a često je to u oblasti obrazovanja dece. Edukido je upravo osmišljen u skladu sa aktuelnim trendovima u vaspitanju i obrazovanju dece i naše primateljke franšize to vrlo dobro znaju – dodaje ona.

Vođenje Edukido centra nije preterano zahtevan biznis, kad se uzme u obzir da je franšizni koncept dobro ustrojen, a podrška davaoca franšize sveobuhvatna i pravovremena. – Sve to omogućava primaocima franšize da mnogo lakše usklađuju svoje profesionalne ambicije sa porodičnim životom – primećuje Stasjuk i dodaje da je ovo sigurno jedan od razloga zašto među primaocima Edukido franšize ima nešto više žena. Među njima su i majke koje su odlučile da se posle porodiljskog odsustva ne vrate na stari posao, već posvete sopstvenom biznisu – pre svega, zbog fleksibilnijeg radnog vremena i veće slobode u raspoređivanju obaveza. – Takođe, tu su i žene koje su želele da napuste posao u korporaciji, promene karijeru i pokrenu nešto svoje – dodaje Ana Stasjuk.

Ova franšiza, ipak, nije rezervisana isključivo za žene – napominje naša sagovornica. Ono što, generalno, može da privuče sve zainteresovane je činjenica da primaoci franšize ne moraju imati neko posebno poslovno iskustvo. Naravno, iskustvo u radu s decom je prednost, ali nije obavezno. Primalac franšize svakako prolazi obaveznu obuku tokom koje će dobiti sva znanja neophodna za vođenje biznisa pod ovim brendom. To, između ostalog, uključuje i marketing, prodaju, ali i proces odabira predavača i instruktora koji će voditi edukativne radionice s decom. Pored toga, podrška iz centrale pruža primaocima franšize preko potreban osećaj sigurnosti i dobru osnovu za dalji nesmetan razvoj poslovanja.  

Edukido: iz ugla primateljke master franšize
Edukido: uzor za primaoce single-unit franšize


Primaoci franšize ne moraju imati poseban poslovni prostor za Edukido centar. Radionice je moguće organizovati i u okviru škola, vrtića, drugih edukativnih centara...