Učiti kroz igru, zaraditi uz franšizu
Edukido je poljski franšizni sistem poznat po svojim kreativnim i zabavnim edukativnim radionicama na kojima deca, uz pomoć specijalnih LEGO setova, dolaze do važnih saznanja iz oblasti nauke, tehnike, prirode, ali i svakodnevnog života. Samo tokom prošle godine, franšizna mreža Edukida se na domaćem tržištu u Poljskoj povećala gotovo za 30 novih jedinica. Jedan od novih primalaca franšize postala je i Silvija Golonka iz Lubartova, gradića s istoka Poljske koji broji oko 22.000 hiljade stanovnika.
– Radim od septembra 2019. godine – počinje priču Silvija Golonka koja je kupila franšizu Edukida za teritoriju opštine i grada u kojem živi. – Radionice organizujem u vrtićima, školama i igraonicima. U prvim mesecima poslovanja najteža je bila logistika – uskladiti sve termine sastanaka i razgovora s direktorima škola i ustanova u kojima bi bilo prirodno ponuditi radionice kao što je Edukido. Budući da ovaj posao vodim sama, to su posvećenost i upornost vrlo važni. Srećom, u svakoj fazi saradnje sam mogla da računam na pomoć davaoca franšize – prenosi Golonka svoja prva iskustva, koja bi, zaparvo, mogla biti od pomoći i svim drugim primaocima Edukido franšize, bez obzira na tržište i zemlju iz koje dolaze.
Ako primalac ove franšize odluči da radionice organizuje isključivo u iznajmljenom prostoru, u okviru drugih škola i ustanova, onda treba da bude spreman na dva bitna izazova, ističe naša sagovornica. Pre svega, treba da ponudom zainteresuje direktore škola i vrtića, a zatim da uveri roditelje da je korisno upisati decu na kurseve Edukida. Potvrđuje da za sada i jedni i drugi vrlo pozitivno reaguju na ponudu i programe. – Treba, međutim, istaći da mi, kao primaoci franšize, tokom obuke učimo i kako da razgovaramo s direktorima i roditeljima, kako da napravimo ponudu, pa i kako da odgovorimo na teška pitanja. Edukido, uz to, ima programe za decu od tri do 12 godina, tako da se nastava može ponuditi i organizovati čak i u vrtićima – objašnjava Golonka.
Pre nego što je pokrenula sopstveni biznis pod franšizom Edukida, prošla je obaveznu obuku koja je obuhvatila dva aspekta – menadžerski, koji je velikim delom posvećen marketingu, prodaji i upravljanju odnosa s klijentima, i drugi, nastavni, koji se fokusirao na obuku instruktora i predavača. Davalac franšize je obezbedio i potrebne LEGO setove, nastavne planove, setove igara te dodatna nastavna sredstva i opremu za učionice.
– Pri tom, primaoci dobijaju i pristup raznovrsnom edukativnom materijalu koji može da im posluži u nastavi, a ima i pristup marketinškim materijalima, bazama fotografija i promotivnih video-materijala. Uz sve to, uvek možemo i da se obratimo timu za podršku primaocima franšize – objašnjava Golonka.
Razvoj i van domaćeg tržišta
Edukido od prošle godine franšizne partnere traži i u zemljama ovog regiona.
Na osnovu iskustva sa tržišta Poljske, gde već imaju više od 60 franšiznih jedinica, davalac franšize preporučuje svojim budućim primaocima da prvo počnu s organizovanjem radionica u okviru vrtića ili škola. Investicija je u tom slučaju niža, jer je potrebno imati novca samo za licencu i kupovinu određenih LEGO kompleta. Ukupan iznos ulaganja, pak, zavisi i od veličine područja za koje će primalac franšize kupiti licencu, te od toga hoće li organizovati radionice u okviru škola ili će odmah otvoriti samostalni edukativni centar.
Početna investicija za pojedinačnu Edukido franšizu sastoji se od tri dela i obuhvata: ulaznu naknadu za licencu, troškove nabavke LEGO setova i troškove nabavke marketinškog materijala. U zavisnosti od veličine teritorije, ukupni iznos ovog ulaganja kreće se od 4.050 do 7.550 evra za primaoce franšize iz zemalja ovog regiona.
Veće ulaganje, ali i veća dobit
Osim mogućnosti uzimanja pojedinačne franšize (franšize za jednu jedinicu), Edukido nudi i master franšizu, budući da aktivno traži partnere koji bi bili zaduženi za razvoj koncepta na čitavoj teritoriji lokalnih tržišta. – Oni koji su zainteresovani za ovu vrstu licence, moraće ipak mnogo više i da ulože. Osim troškova za LEGO setove i marketinške materijale, master će pokriti troškove prevoda svih potrebnih materijala, a platiće i veću ulaznu naknadu, koja varira u zavisnosti od veličine teritorije – poručuju iz sedišta Edukida.
S druge strane, master franšiza će primaocu doneti i veći profit. Osim što će zarađivati na sopstvenim aktivnostima, „master“ će, naime, zarađivati i na franšiznim naknadama, budući da ima pravo da prodaje pojedinačne franšize na čitavoj teritoriji države. Udeo koji primalac master franšize uzima od naknada pojedinačnih primalaca iznosi čak 75%.
POGLEDAJTE ČLANKE
Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
Franšizni koncept Edukido širi mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri biće otvoreni u Zadru i Rijeci.
Franšizni sistem Edukido želi da proširi mrežu svojih edukativnih centara u Srbiji, Rumuniji i Mađarskoj. Kompanija traži ljude zainteresovane za ulaganje u oblast edukacije dece.
U franšiznom sistemu Edukido većina primalaca franšize su žene. Zašto je to tako?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Srednjoj i Istočnoj Evropi zakazano je za kraj oktobra. Varšava će ponovo ugostiti više od 150 kompanija koje su u potrazi za budućim poslovnim partnerima – primaocima franšiza.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Dobrobit za decu i lekcija za mlade
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Dobrobit za decu i lekcija za mlade
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...