Franšiza je savršen poslovni model

Franšizing je savršen vid partnerstva koji donosi koristi i davaocu i primaocu franšize. Davalac dobija mogućnost da se brže razvija, a ljudi koji razmišljaju da pokrenu sopstveni biznis dobijaju oproban recept poslovanja i mnogo manje muka. Zapravo, verujem da je franšiza najbolji poslovni model na svetu.
Alexandre Duque Lourenco
Četvrtak
23.05.2013.
Tvrdi Alexandre Duque Lourenco, izvršni direktor kompanija BodyConcept i DepilConcept. Traže li zato primaoce franšize u zemljama ovog dela Evrope?
 

Tržište nege lepote ne poznaje granice. Kako su dva izvorno portugalska brenda centara za negu lepote proširila svoju franšiznu mrežu van matičnog tržišta, kakve novine mogu da ponude klijentima ovog regiona i zašto je franšiza tako poželjan vid poslovanja - odgovora Alexandre Duque Lourenco, izvršni direktor u kompanijama BodyConcept i DepilConcept.

BodyConcept i DepilConcept su danas vrlo prepoznatljivi brendovi na tržištu nege lepote. Kada je koncept pokrenut i gde do sada imate franšize?

Posao smo počeli da razvijamo pre osam godina, nakon što smo primetili da nema dovoljno profesionalnih estetskih centara koji bi pružali vrhunsku uslugu, ali po pristupačnim cenama. Vrlo brzo smo odlučili i da razvijemo lanac franšiznih centara kako bi isti kvalitet usluge mogao da se dobije u bilo kom kraju sveta. Trenutno smo vodeća kompanija u branši u Portugalu, a pre dve godine smo počeli da se širimo i u druge zemlje: Poljsku, Češku, Zelenortska ostrva, Brazil, Slovačku, Švajcarsku. Naravno, nameravamo da franšizu razvijemo i u Rumuniji, Mađarskoj, Ukrajini, ali i Srbiji i Hrvatskoj. Nadamo se da ćemo ubrzo pronaći partnere u ovom delu Evrope, koji bi bili spremni da se posvete ovom poslu sa sličnim, ako ne istim žarom.

Kako ste odlučili da mrežu razvijate i u ovom regionu?

Kada smo počeli da širimo mrežu naših kozmetičkih i estetskih salona u Evropi, prvo smo bili orijentisani na male države. Većina njih, kao i Portugal, spada u države u kojima je ekonomija počela da jača - Poljska, Rumunija, Mađarska. U Poljskoj se, recimo, razvijamo već godinu i po dana i vrlo smo zadovoljni tamošnjim primaocem master franšize. Voleli bismo da postignemo isti rezultat i u ovom regionu. Naravno, u čitavoj Evropi se još uvek osećaju posledice ekonomske krize, ali smatram da u svim državama u kojima trenutno tražimo primaoca master franšize ima mogućnosti i za razvoj.

Za DepilConcept i BodyConcept se danas može reći da su uspešni internacionalni franšizni sistemi. Šta mislite o franšizingu kao načinu poslovanja?

Franšizing je odličan poslovni model, savršen vid partnerstva koje podjednako donosi koristi i davaocu i primaocu franšize. Davalac dobija mogućnost da se brže razvija, a ljudi koji razmišljaju da pokrenu sopstveni biznis dobijaju oproban recept poslovanja i mnogo manje muka. Smatram da je to dobar izbor za obe strane. Zapravo, verujem da je franšiza najbolji poslovni model na svetu.

Šta možete da nam kažete o samom konceptu? Šta su inovacije koje klijenti DepilConcept-a ili BodyConcept-a mogu da očekuju?

BodyConcept je kao veliki tržni centar posvećen isključivo nezi tela koji na jednom mestu objedinjuje sve tretmane potrebne za postizanje lepote tela. BodyConcept centar uključuje tzv. Esthetycal Gym, prostoriju sa nekoliko ležajeva gde možete dobiti tretmane za tačno određene delove tela. Svaki klijent koji dođe u naš centar prvo odredi koji deo tela zahteva korekciju i poboljšanje. Zatim se preporučuje poseban tip tretmana. Narednih mesec dana, dva puta nedeljno, klijent će proći kroz tretman koji deluje samo na određeni deo tela, i rezultati će na kraju biti fantastični. Takođe, pružamo i usluge klasične masaže, kavitacije, presoterapije. DepilConcept je specijalizovan za trajnu depilaciju, ali pruža i dodatne usluge vezane za depilaciju nešto osetljivijih zona kao što je lice.

Kakav biste savet dali ljudima koji žele da kupe franšizu?

Najbitnije je da dobro proučite svaki od franšiznih sistema koji deluju na datom tržištu. Ako se „pronađete” u nekoj vrsti posla, treba da budete i sigurni da su vaši budući partneri ozbiljni ljudi. Treba da vam se sviđa brend i da su vlasnici poslovnog koncepta profesionalci, iskusni davaoci franšiza. Lako je otvoriti franšizu - problemi, po pravilu, dolaze kasnije. Treba i da se zapitate „Kakvu podršku mogu da očekujem od davaoca franšize nakon pokretanja posla?” Mi smo, recimo, prošle godine bili proglašeni za najbolju franšizu u Portugalu, zahvaljujući i podršci koju smo obezbedili našim primaocima franšize. Franšiza nije samo otvaranje nove radnje - davalac treba da podrži sve ljude u franšiznom lancu i pomogne im da opstanu na tržištu. Ako želite da kupite franšizu, budite vrlo oprezni i raspitajte se detaljno o periodu posle pokretanja posla. Na tržištu nege lepote posluje veliki broj brendova koje zanima samo otvaranje novih kozmetičkih salona, bez ozbiljne podrške primaocima franšize.

Razgovor vodila novinarka rumunskog portala Franchising.info.ru tokom International Franchise and Branding Exhibition u Bukureštu.