Luksuz bez konkurenta
Miloš Nešić
Kompanija Mini Studio Publishing Group je prošle godine osnovala joint venture kompaniju u Češkoj. Tako je u oktobru 2012. na tom tržištu „zaživeo“ Luxuspraha.cz, specijalizovani portal koji se bavi modom, kolekcijama, glamurom i luksuzom. Kompanija je time proširila portfolio svog Luxury Group-a, a partner u poslu i, ujedno, menadžer kancelarije u Pragu postao je Miloš Nešić, po zvanju fotograf.
Nešić je u Pragu završio Filmsku akademiju, Odsek za fotografiju. Poslednjih deset godina je radio kao reklamni fotograf. Budući da su mu klijenti bile banke, osiguravajuća društva, modne kuće, mobilni operateri i luksuzni časopisi, svoje iskustvo je znao dobro da iskoristi za novi poslovni izazov.
Najveći deo dnevnog sadržaja koji se objavljuje na portalu Luxuspraha.cz obezbeđuje centrala u Beogradu, kao i kompletan set up sajta, strategiju i taktiku poslovanja. - Posao kancelarije u Pragu je da pozicionira sajt Luxuspraha.cz u skladu sa standardima Luxury Group-a. Pored implementacije globalnog sadržaja, naš posao je, takođe, da obezbedimo i kvalitetan lokalni sadržaj. Posao koji obavlja kancelarija u Pragu je istraživanje tržišta, uspostavljanje veza i kontaktiranje potencijalnih klijenata, odnosno, oglašivača – kaže Nešić.
Potencijal češkog tržišta je, prema njegovim rečima, jako veliki. Tome u prilog govori i podatak da je na internet oglašavanje prošle godine potrošeno 291 milion evra. Rast tržišta u toj godini iznosio je 24 odsto. - Što se tiče podatka o budžetu za oglašavanje luksuznih brendova, ne postoji precizna informacija, ali bez obzira na to, svi luksuzni brendovi koji se oglašavaju na globalnom nivou, postoje i u Češkoj – kaže on.
Budući da su portal pokrenuli pre godinu dana, postignutim rezultatima su više nego zadovoljni. - Pre samog početka poslovanja smo imali određenu predstavu i očekivanja kako će sve izgledati u praksi, a kada smo počeli sa radom, naišli smo na jako pozitivne reakcije kod ljudi koji su u istoj sferi poslovanja. Potencijalni klijenti su pozitivno iznenađeni postojanjem ovakvog portala. Za čitaoce je Luxuspraha.cz medij u kojem mogu pronaći sve informacije o luksuznim trendovima, kako u Češkoj, tako i u svetu – ističe Nešić.
On kaže da pravu konkurenciju gotovo da i nemaju. - Za jako kratak period rada pozicionirali smo se kao lideri na tržištu u ovom segmentu – kaže on.
U Češkoj, kako kaže, postoji zdravo poslovno okruženje. Mala i srednja preduzeća imaju podršku države, a podsticaj im se pruža i kroz razne evropske fondove koji pomažu i početnicima u poslu. - Mi smo se, ipak, odlučili da poslovanje naše firme isključivo razvijamo iz sopstvenog kapitala – kaže on.
Pored ove joint venture kompanije, Mini Studio Publishing Group ima franšize luksuznih portala i u Hrvatskoj, Crnoj Gori, Bangladešu i Kini.
POGLEDAJTE ČLANKE
Poznata kurirska služba Mail Boxes Etc. stiže u Srbiju. Prva poslovnica je otvorena u Beogradu.
Šta su poslovni ciljevi ProfitApp-a, koja su tržišta otvorili, kakav profil primalaca franšize traže i šta očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer kompanije Marko Mirović
Slovenačka prevodilačka agencija K&J Translations posluje na osam stranih tržišta i ima franšize u četiri zemlje. Ko su poželjni franšizni partneri i koja tržišta su u fokusu za dalji franšizni razvoj?
Iz Amerike na tržišta ovog regiona stiže Signal 88 Security, franšizni sistem specijalizovan za usluge obezbeđenja. Ko može biti primalac ove franšize?
Razmišljate o širenju poslovanja davanjem franšize? Pitate se šta je potrebno za izgradnju stabilnog franšiznog sistema? Za početak – tim koji će se baviti ovim zadatkom.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Proizvodnja čarapa neobičnog dizajna je prilično uska branša, ali i profitabilna. Ipak, ako žele da ostanu konkurentni, traži se, pre svega, originalnost.
Bračni par Gordana i Saša Perić iz Subotice postali su primaoci Mobile Outfitters franšize, specijalizovane za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona i drugih uređaja visokokvalitetnim folijama, u avgustu 2023. godine.
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
POPULARNO NA FORUMU
Šansa uprkos izazovima
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Šansa uprkos izazovima
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Kurirska franšiza i u Srbiji
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Kako zaposliti i otpustiti
ZA SVAKU POHVALU!!! Prijatno sam iznenadjena i iskreno se nadam,da ce i kompanije u Srbiji shvatiti vaznost ovog proekta ili usluga ovih agencija i za njihovo...
Dobra vremena za reciklažu
Veoma dobro osmišljen posao i adekvatna ideja obzirom na vremena.. Mala firma iz RS -Banja Luka, je zainteresovana za poslovnu saradnju u smislu dobijanja franšize. Tim...