Najveći deo dnevnog sadržaja koji se objavljuje na portalu Luxuspraha.cz obezbeđuje centrala u Beogradu, kao i kompletan set up sajta, strategiju i taktiku poslovanja. Posao kancelarije u Pragu je da pozicionira sajt Luxuspraha.cz u skladu sa standardima Luxury Group-a, a pored implementacije globalnog sadržaja, naš posao je, takođe, da obezbedimo i kvalitetan lokalni sadržaj.
Miloš Nešić
Petak
18.10.2013.
Miloš Nešić već godinu dana u Češkoj vodi specijalizovani portal Luxuspraha.cz, uspešno poslujući pod franšizom kompanije Mini Studio Publishing Group.
 

Kompanija Mini Studio Publishing Group je prošle godine osnovala joint venture kompaniju u Češkoj. Tako je u oktobru 2012. na tom tržištu „zaživeo“ Luxuspraha.cz, specijalizovani portal koji se bavi modom, kolekcijama, glamurom i luksuzom. Kompanija je time proširila portfolio svog Luxury Group-a, a partner u poslu i, ujedno, menadžer kancelarije u Pragu postao je Miloš Nešić, po zvanju fotograf.

Nešić je u Pragu završio Filmsku akademiju, Odsek za fotografiju. Poslednjih deset godina je radio kao reklamni fotograf. Budući da su mu klijenti bile banke, osiguravajuća društva, modne kuće, mobilni operateri i luksuzni časopisi, svoje iskustvo je znao dobro da iskoristi za novi poslovni izazov.

Najveći deo dnevnog sadržaja koji se objavljuje na portalu Luxuspraha.cz obezbeđuje centrala u Beogradu, kao i kompletan set up sajta, strategiju i taktiku poslovanja. - Posao kancelarije u Pragu je da pozicionira sajt Luxuspraha.cz u skladu sa standardima Luxury Group-a. Pored implementacije globalnog sadržaja, naš posao je, takođe, da obezbedimo i kvalitetan lokalni sadržaj. Posao koji obavlja kancelarija u Pragu je istraživanje tržišta, uspostavljanje veza i kontaktiranje potencijalnih klijenata, odnosno, oglašivača – kaže Nešić.

Potencijal češkog tržišta je, prema njegovim rečima, jako veliki. Tome u prilog govori i podatak da je na internet oglašavanje prošle godine potrošeno 291 milion evra. Rast tržišta u toj godini iznosio je 24 odsto. - Što se tiče podatka o budžetu za oglašavanje luksuznih brendova, ne postoji precizna informacija, ali bez obzira na to, svi luksuzni brendovi koji se oglašavaju na globalnom nivou, postoje i u Češkoj – kaže on.

Budući da su portal pokrenuli pre godinu dana, postignutim rezultatima su više nego zadovoljni. - Pre samog početka poslovanja smo imali određenu predstavu i očekivanja kako će sve izgledati u praksi, a kada smo počeli sa radom, naišli smo na jako pozitivne reakcije kod ljudi koji su u istoj sferi poslovanja. Potencijalni klijenti su pozitivno iznenađeni postojanjem ovakvog portala. Za čitaoce je Luxuspraha.cz medij u kojem mogu pronaći sve informacije o luksuznim trendovima, kako u Češkoj, tako i u svetu – ističe Nešić.

On kaže da pravu konkurenciju gotovo da i nemaju. - Za jako kratak period rada pozicionirali smo se kao lideri na tržištu u ovom segmentu – kaže on.

U Češkoj, kako kaže, postoji zdravo poslovno okruženje. Mala i srednja preduzeća imaju podršku države, a podsticaj im se pruža i kroz razne evropske fondove koji pomažu i početnicima u poslu. - Mi smo se, ipak, odlučili da poslovanje naše firme isključivo razvijamo iz sopstvenog kapitala – kaže on.

Pored ove joint venture kompanije, Mini Studio Publishing Group ima franšize luksuznih portala i u Hrvatskoj, Crnoj Gori, Bangladešu i Kini.


Vesna Lapčić
saradnik