Mnogo više od igre i zabave

Planiramo da se proširimo na ostatak Srbije, a pre svega bi želeli da primaoce nađemo u Novom Sadu i Nišu. Takođe, želimo da nađemo i primaoce master franšize u Hrvatskoj, Sloveniji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini. Za tržište Bugarske ćemo potpisati ugovor o master franšizi do kraja ovog meseca.
Serhio Kalderon
Ponedeljak
17.02.2014.
JumpingClay, lanac prodavnica u kojima se prodaje glina za modelovanje i organizuju radionice za decu, traži primaoce franšize u regionu. Trenutno posluju u Srbiji i Crnoj Gori.
 

Pre nego što je ušao u franšizing, Serhio Kalderon je radio kao konsultant za međunarodno poslovanje na Balkanu. Naime, dok je razvijao jedan od svojih projekata i tražio klijente iz Španije koje bi doveo na ovo područje, naišao je na franšizu JumpingClay koja ga je oduševila. – Najviše me je oduševio sam proizvod – glina, ali i edukativni sistem koji su razvili. Kontaktirao sam centralu i nakon što sam dobio sve detalje o njihovom proizvodu i sistemu, počeo sam da istražujem ima li potencijala i kakava je konkurentnost na ovim prostorima. Rezultati istraživanja su pokazali da je JumpingClay jedinstven, ne samo zbog proizvoda - bez sumnje najbolje, polimer gline na svetu - već i zbog pristupa obrazovanju. Kvalitet i biznis model su jedinstveni – objašnjava Kalderon.

Serhio Kalderon je tako postao, kako je u njegovom ugovoru definisano, primalac „super master franšize“ za region Balkana. Njegov cilj je da franšiznu mrežu, koja trenutno posluje samo u Srbiji i Crnoj Gori, razvije u celom regionu, pre svega dajući master franšize za svaku zemlju pojedinačno, nakon čega bi bilo omogućeno širenje mreže kroz single unit franšizu. – Franšizni uslovi zavise od veličine tržišta i ekonomskog razvoja zemlje – ističe on.

Koncept JumpingClay potiče iz Južne Koreje, a podrazumeva da se u okviru jednog prodajnog mesta može kupiti glina, ali i pohađati kurs modelovanja i pravljenja figurica, koji su pre svega namenjeni deci, ali i tinejdžerima i odraslima. Takva mesta u JumpingClay-u nazivaju „prodavnice-akademije“. JumpingClay glina ne ostavlja mrlje, suši se na vazduhu, i prošla je rigorozne testove u kojima je tretirana kao hrana, upravo zbog toga što je namenjena deci.

Za pokretanje posla neophodno je obezbediti prostor od tridesetak kvadratnih metara koji bi, kako preporučuju davaoci, bio u blizini škole, obdaništa, bolnica... – Primaoci franšize prolaze kroz obuku, a dobijaju ekskluzivnost u svojoj oblasti. Mi kao davaoci razvijamo marketing, i nove proizvode, kao i edukativne programe, priručnike i slično. Naša franšiza je jedna od najjeftinijih u svetu, a cena zavisi od broja stanovništva koje određena oblast pokriva i razvoja zemlje – objašnjava Kalderon.

Trenutno, u Beogradu posluju četiri prodavnice. Za tržište Crne Gore je data master franšiza i prva radnja je otvorena u Podgorici. – Planiramo da se proširimo na ostatak Srbije, a prioritet nam je da primaoce nađemo u Novom Sadu i Nišu. Takođe, želimo da nađemo i primaoce master franšize u Hrvatskoj, Sloveniji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini. Za tržište Bugarske ćemo potpisati ugovor o master franšizi do kraja ovog meseca – kaže Kalderon.

Serhio Kalderon kaže da bez obzira na to što je JumpingClay izvorno iz Južne Koreje, plan je da se u skorijoj budućnosti otvori fabrika za proizvodnju u Evropi. – To će omogućiti da se proizvodi dostavljaju brže i pod povoljnijim uslovima, što će biti prednost ne samo za primaoce franšize, već i njihove mušterije. Takođe, želeo bih da približim JumpingClay edukativnom sistemu svake od država, kao što se to dešava u drugim zemljama, na primer, u Koreji, Španiji, Portugalu, Velikoj Britaniji. U tim zemljama postoji saradnja škola i našeg sistema, a u cilju učenja kroz igru – objašnjava Kalderon.

On kaže da, i pored teške ekonomske situacije u Srbiji, raste broj radnji koje otvaraju, a tako i broj klijenata. – Roditeljima se dopada ovaj sistem, čak možda i više nego deci, tako da su oni naši najbolji marketing partneri jer nas preporučuju drugim roditeljima – kaže Kalderon.

JumpingClay franšiza posluje od 2001. godine i prisutna je u 34 zemlje širom sveta sa više od 500 centara i 5.000 instruktora.


Vesna Lapčić
saradnik