Renovirana H&M radnja u okviru Arena Centra u Zagrebu ponovo je otvorena 14. marta, i sada zauzima čak 2.200 kvadratnih metara, što je čini i najvećom H&M radnjom u Hrvatskoj.
Sreda
19.03.2014.
Zagrepčani su ovog meseca mogli da prisustvuju ponovnom otvaranju H&M radnje u Arena Centru.
 

Ohrabren odličnim rezultatima prodaje i povećanjem potražnje na tržištu Hrvatske, švedski proizvođač i prodavac odeće H&M odlučio je da proširi i renovira postojeći prodajni prostor u okviru Arena Centra u Zagrebu. Ta radnja je, sredinom marta,  ponovo otvorena, i sada zauzima čak 2.200 kvadratnih metara, što je čini i najvećom H&M radnjom u Hrvatskoj.

Iako se popularnost švedskog brenda umnogome temelji na cenovnoj pristupačnosti, u prilog dobrom prijemu ide i to što H&M nudi  “zaokružen” asortiman, po principu “sve na jednom mestu”. Renovirana radnja u Zagrebu je upravo dobar primer tog koncepta – pored kolekcija za žene, muškarce i decu, u ponudu su ušli i proizvodi koji do sada nisu bili dostupni u Hrvatskoj – H&M kozmetika i širi asortiman koncepta za tinejdžere H&M Divided. S druge strane, ugođaj pri kupovini H&M je pojačao i novim dizajnom polica i štandova, kao i mnogo većim brojem garderoba za presvlačenje.

O globalnom uspehu švedskog brenda možda najbolje svedoči podatak da je samo u poslednjoj deceniji utrostručen broj radnji koje posluju pod njegovim imenom. Danas, u svetu rade 3.192 H&M prodavnice, što je za 13 posto više u odnosu na brojke iz istog perioda prošle godine. I u Hrvatskoj, "Šveđani" postižu pozitivne rezultate još od ulaska na ovo tržište u martu 2011. godine.

Kada su otvorili prvu radnju, posle svega dva meseca prodaja je iznosila 6,5 miliona evra, a prema izvještaju o poslovanju za tu godinu promet na hrvatskom tržištu bio je veći od 30 miliona evra. Već sledeće 2012. prihodi H&M-a u Hrvatskoj su dostigli iznos od oko 69 miliona evra, što je više nego što su svi Inditexovi modni brendovi (Zara, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear i Massimo Dutti) u Hrvatskoj ostvarili zajedno. Prošlogodišnji podaci o poslovanju, pak, pokazuju da je H&M kroz svojih 13 radnji ostvario ukupno 80 miliona evra prihoda, odnosno, konsolidovani rast od čak 16% u odnosu na 2012. godinu.

Iako je prisutna u 53 zemlje širom sveta, najveće prihode švedska kompanija ostvaruje na svom primarnom tržištu – u Evropi. Poslednjih godina je, kao i većina modnih brendova, bila suočena sa padom prodaje kao direktnom posledicom svetske ekonomske krize. No, ovih dana, H&M ponovo prijavljuje pozitivne poslovne rezultate na globalnom nivou. Prema finansijskom izveštaju za prvi kvartal fiskalne godine (1. decembar 2013 – 28. februar 2014.) –  ukupna prodaja sa PDV-om, izražena u lokalnim valutama, porasla je za 11 posto samo u februaru, dok je u celom prvom kvartalu ukupna prodaja (bez PDV-a) iznosila 32 milijarde švedskih kruna (3,6 milijarde evra), što je 12 posto više nego u istom tromesečju prošle godine.

Pored Hrvatske, u ovom regionu H&M svoje radnje ima u Srbiji (3) i Sloveniji (11). U svim državama regiona prisutan je direktno. Švedski brend, međutim, širi se i kroz franšizu, a franšizne radnje se mogu naći u Libanu, Izraelu, Maroku, Jordanu, Tajlandu, Kuvajtu i Indoneziji.