Želimo da postanemo brend „broj jedan“ po usluzi, nudeći izuzetno kvalitetan proizvod po povoljnoj ceni. Takođe, kao i svuda u svetu, u Hrvatskoj planiramo da mrežu širimo preko lokalnih franšiznih partnera, koji će i biti ključni za uspeh koncepta na ovom tržištu.
Martin Princ
Ponedeljak
09.06.2014.
Nakon Slovenije, Subway, najveći franšizni lanac restorana na svetu, vraća se i na tržište Hrvatske. Za sada, ostale zemlje regiona tek u planu.
 

Nakon što se prošle godine uspešno vratio na tržište Slovenije, najveći fast-food lanac na svetu sada planira da ponovo otvori restorane u Hrvatskoj i u potrazi je za primaocima franšize. Kako za naš portal kaže Martin Princ, zadužen za razvoj Subway-a u srednjoj i istočnoj Evropi, američki lanac u Hrvatskoj ima istu strategiju kao i u svim zemljama sveta u kojima posluje. – Želimo da postanemo brend „broj jedan“ po usluzi, nudeći izuzetno kvalitetan proizvod po povoljnoj ceni. Takođe, kao i svuda u svetu, u Hrvatskoj planiramo da mrežu širimo preko lokalnih franšiznih partnera, koji će i biti ključni za uspeh koncepta na ovom tržištu. Hrvatska je sada deo Evropske unije, tako da je sada moguće da sastojci, koji se budu koristili u budućim Subway restoranima, ispunjavaju naš tzv. „zlatni standard“ kvaliteta (SUBWAY® Golden Standard), što je standard koji primenjujemo za sve zemlje EU, i koji omogućava da u svim tim zemljama ponudimo isti nivo kvaliteta. Ovakav standard bilo je skoro nemoguće zadovoljiti pre nego što je Hrvatska postala deo Evropske unije – objašnjava Princ.

Subway se prvi put u Hrvatskoj pojavio 2004. godine, a tadašnji primalac franšize je uspeo da otvori šest restorana. Sa tržišta se, međutim, povukao 2009. godine. Jedan od razloga je upravo bio u pomenutim standardima, koje je tada bilo vrlo teško zadovoljiti. Sada su očekivanja daleko veća. – Znamo da su potrošači u Hrvatskoj vrlo zahtevni i da traže izuzetno kvalitetnu uslugu. Iz iskustva znamo da je Subway bio vrlo popularan u Hrvatskoj, zato i sada, kada smo razvoj započeli s još kvalitetnijim proizvodom, očekujemo pravi rezultat – kaže Martin Princ.

Prema sadašnjim planovima, u Hrvatskoj bi trebalo da bude otvoreno najmanje 22 restorana, i to u gradovima sa najmanje 50.000 stanovnika. Najbolje lokacije za restorane su mesta sa velikim prometom, najbolje u pešačkim ili ekstra zonama. – Ne želimo da žurimo i svesni smo da će nam biti potrebno mnogo vremena dok ne otvorimo prve restorane. U svakom slučaju, možemo da kažemo da imamo visoka očekivanja kada je tržište Hrvatske u pitanju – dodaje Princ.

Uslovi koje moraju zadovoljiti kandidati su standardni za franšizni sistem Subway-a, a nivo potrebnih investicija zavisi pre svega od odabrane lokacije i veličine lokala, kao i od njegovog stanja i potrebnih investicija za dovođenje na željeni standard. Očekivane investicije u opremu iznose oko 40.000 evra. Inicijalna franšizna naknada za pristup sistemu (licenca) iznosi 7.500 evra za prvi sopstveni restoran, a polovinu te sume za svaki sledeći. Ulaskom u franšizni sistem Subway-a, i uz činjenicu da je ovo najveći lanac restorana na svetu, primaoci franšize ne samo što dobijaju najpoznatiji brend, već i ogromno iskustvo i izuzetan know-how.

Uslove i detaljan opis franšiznog sistema za primaoce franšize u Hrvatskoj i Sloveniji možete pronaći u našim Katalozima franšiza – Franchising.hr i Franchising.si.

Inače, Subway za sada ne planira da se širi u druge zemlje regije iako je, dugoročno, i to jedan od ciljeva razvoja u ovom delu Evrope. – Svakako da bismo želeli da uđemo i na susedna tržišta Srbije, Crne Gore, Bosne i Hercegovine i Makedonije. Međutim, prošle godine smo tek otvorili Ljubljanu, sada smo fokusirani i na Hrvatsku, tako da idemo korak po korak! – kaže Princ.