Subway se vraća u Hrvatsku

Martin Princ
Nakon što se prošle godine uspešno vratio na tržište Slovenije, najveći fast-food lanac na svetu sada planira da ponovo otvori restorane u Hrvatskoj i u potrazi je za primaocima franšize. Kako za naš portal kaže Martin Princ, zadužen za razvoj Subway-a u srednjoj i istočnoj Evropi, američki lanac u Hrvatskoj ima istu strategiju kao i u svim zemljama sveta u kojima posluje. – Želimo da postanemo brend „broj jedan“ po usluzi, nudeći izuzetno kvalitetan proizvod po povoljnoj ceni. Takođe, kao i svuda u svetu, u Hrvatskoj planiramo da mrežu širimo preko lokalnih franšiznih partnera, koji će i biti ključni za uspeh koncepta na ovom tržištu. Hrvatska je sada deo Evropske unije, tako da je sada moguće da sastojci, koji se budu koristili u budućim Subway restoranima, ispunjavaju naš tzv. „zlatni standard“ kvaliteta (SUBWAY® Golden Standard), što je standard koji primenjujemo za sve zemlje EU, i koji omogućava da u svim tim zemljama ponudimo isti nivo kvaliteta. Ovakav standard bilo je skoro nemoguće zadovoljiti pre nego što je Hrvatska postala deo Evropske unije – objašnjava Princ.
Subway se prvi put u Hrvatskoj pojavio 2004. godine, a tadašnji primalac franšize je uspeo da otvori šest restorana. Sa tržišta se, međutim, povukao 2009. godine. Jedan od razloga je upravo bio u pomenutim standardima, koje je tada bilo vrlo teško zadovoljiti. Sada su očekivanja daleko veća. – Znamo da su potrošači u Hrvatskoj vrlo zahtevni i da traže izuzetno kvalitetnu uslugu. Iz iskustva znamo da je Subway bio vrlo popularan u Hrvatskoj, zato i sada, kada smo razvoj započeli s još kvalitetnijim proizvodom, očekujemo pravi rezultat – kaže Martin Princ.
Prema sadašnjim planovima, u Hrvatskoj bi trebalo da bude otvoreno najmanje 22 restorana, i to u gradovima sa najmanje 50.000 stanovnika. Najbolje lokacije za restorane su mesta sa velikim prometom, najbolje u pešačkim ili ekstra zonama. – Ne želimo da žurimo i svesni smo da će nam biti potrebno mnogo vremena dok ne otvorimo prve restorane. U svakom slučaju, možemo da kažemo da imamo visoka očekivanja kada je tržište Hrvatske u pitanju – dodaje Princ.
Uslovi koje moraju zadovoljiti kandidati su standardni za franšizni sistem Subway-a, a nivo potrebnih investicija zavisi pre svega od odabrane lokacije i veličine lokala, kao i od njegovog stanja i potrebnih investicija za dovođenje na željeni standard. Očekivane investicije u opremu iznose oko 40.000 evra. Inicijalna franšizna naknada za pristup sistemu (licenca) iznosi 7.500 evra za prvi sopstveni restoran, a polovinu te sume za svaki sledeći. Ulaskom u franšizni sistem Subway-a, i uz činjenicu da je ovo najveći lanac restorana na svetu, primaoci franšize ne samo što dobijaju najpoznatiji brend, već i ogromno iskustvo i izuzetan know-how.
Uslove i detaljan opis franšiznog sistema za primaoce franšize u Hrvatskoj i Sloveniji možete pronaći u našim Katalozima franšiza – Franchising.hr i Franchising.si.
Inače, Subway za sada ne planira da se širi u druge zemlje regije iako je, dugoročno, i to jedan od ciljeva razvoja u ovom delu Evrope. – Svakako da bismo želeli da uđemo i na susedna tržišta Srbije, Crne Gore, Bosne i Hercegovine i Makedonije. Međutim, prošle godine smo tek otvorili Ljubljanu, sada smo fokusirani i na Hrvatsku, tako da idemo korak po korak! – kaže Princ.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...