28.10.2014

Old Navy stiže na Bliski istok

Gap nastavlja ekspanziju na međunarodnim tržištima – iduće godine, franšizne prodavnice brenda Old Navy biće otvorene u šest zemalja Bliskog istoka.

Kako je još pre dve godine najavila, prioritet američke kompanije Gap biće međunarodna ekspanzija, što podrazumeva i širenje jednog od njenih najpopularnijih modnih brendova Old Navy. Gap je, pritom, odlučio da mrežu prodavnica odeće pod ovim brendom prvenstveno širi kroz franšizu. Prve franšizne Old Navy radnje otvorene su u martu ove godine na Filipinima, a kompanija je ovih dana „otvorila“ i tržišta na Bliskom istoku. Gap je, naime, potpisao ugovore sa dva franšizna partnera – kompanijama Fawaz A. Alhokair & Co. i Azadea – koje će biti zadužene za razvoj maloprodajne mreže u šest zemalja ovog regiona.

Old Navy, radnja Fot. Mike Mozart / Flickr

Prve franšizne Old Navy radnje otvorene su u martu ove godine na Filipinima, a sledeće godine bi trebalo da se pojave i u šest zemalja Bliskog istoka. Old Navy će prvo dobiti Ujedinjeni Arapski Emirati, Kuvajt, Katar i Saudijska Arabija.

Foto: Old Navy Store by Mike Mozart / Flickr

Odluku da se Old Navy „pomeri“ i na tržišta Bliskog istoka ohrabrili su najviše dobri rezultati koje u ovom regionu od 2007. postižu druga dva brenda američke kompanije – Gap i Banana Republic. Prodavnice brenda Old Navy će se prvo pojaviti u Ujedinjenim Arapskim Emiratima (Dubai), Kuvajtu (Kuvajt), Kataru (Doha) i Saudijskoj Arabiji (Rijad).

Prvi od dva pomenuta Gapova franšizna partnera, grupacija Azadea, osnovana je 1978. u Libanu. Kompanija danas drži franšizna prava i zastupa više od 50 poznatih međunarodnih franšiznih brendova iz oblasti mode, ugostiteljstva, opreme za kuću i sportske opreme, a posluje širom Bliskog istoka, Severne Afrike, Azije i Evrope. Upravlja mrežom od više od 500 prodavnica, što uključuje i radnje brenda Gap u Libanu i na Kipru.

Drugi franšizni partner, kompanija Fawaz A. Alhokair, osnovana je 1989. u Saudijskoj Arabiji i dan-danas je vode osnivači – trojica braće Alhokair. Kompanija je počela poslovanje otvaranjem dve prodavnice muške odeće, a danas je primalac franšize za više od 65 međunarodnih brendova i upravlja mrežom od više od 2.100 monobrend prodavnica. Portfelj franšiznih brendova čine poznata imena kao Zara, Bershka, Massimo Dutti, Pull & Bear, Stradivarius, Zara Home, Uterqüe, Gap Inc., Mango, Topshop, La Senza, The Children’s Place, Marks & Spencer, Tesco F&F i Grupo Cortefiel. Kompanija posluje u 17 država (Bliski istok, Severna Afrika, Centralna Azija, zemlje oko Kavkaza i Sjedinjene Američke Države).
Od prošle godine, preko svoje kompanije Retail Group Balkans, Fawaz A. Alhokair posluje i u Srbiji. Kompanija je, naime, preuzela franšize od Delta sporta za brendove Aldo, Accessorize, Monsoon, Sergent Major i Costa Coffee.

Nataša Bogojević

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank