15.12.2014

Grof iz Firence na Balkanu

Kompanija Velevet Sport otvorila je još jednu radnju italijanskog brenda Conte of Florence i planira dalje širenje ove franšize.

Prva franšizna radnja italijanskog modnog brenda Conte of Florence otvorena je sredinom 2014. godine. Kompanija Velvet Sport, primalac master franšize za sve zemlje bivše Jugoslavije, najavila je još tada da će nastavatiti da širi mrežu. Brend se odnedavno može naći i u Big šoping centru u Novom Sadu, a vlasnica kompanije Sanja Đorđević kaže da sada razmišljaju o širenju davanjem pojedinačne (single-unit) franšize. – U Beogradu i Novom Sadu nemamo nameru da dajemo franšize. Za sada nam je cilj da uđemo u najveće tržne centre u Beogradu i pregovori su u toku. S druge strane, primaoci franšize su dobrodošli iz drugih gradova, poput Niša, Kragujevca, Kruševca, ali i iz okolnih zemalja – Makedonije, Bosne i Hercegovine – kaže Đorđević.

Conte of Florence, radnja Fot. Velvet Sport

U Beogradu i Novom Sadu nemamo nameru da dajemo franšize. S druge strane, primaoci franšize su dobrodošli iz drugih gradova, poput Niša, Kragujevca, Kruševca, ali i okolnih zemalja – Makedonije, Bosne i Hercegovine.
Sanja Đorđević

Mada je njena kompanija primalac master franšize za sve zemlje regiona, Đorđević kaže da za tržište Slovenije nisu zainteresovani, budući da na tom tržištu Conte of Florence već ima monobrend radnju. – Ovde je, pre svega, reč o fer-poslovanju. Nema potrebe da ulazimo na to tržište – objašnjava ona.

U Hrvatskoj, pak, postoji uvoznik ovog brenda, a odeća Conte of Florence se prodaje u okviru multibrend radnje. – Ukoliko bismo išli sa franšizom u Hrvatsku, onda bismo je svakako prvo pounudili tamošnjem uvozniku – objašnjava Đorđević.

Za tržište Crne Gore već je potpisan franšizni ugovor sa kompanijom Time Marine, dugogodišnjim partnerom kompanije Velvet Sport. Prvobitno je planirano da se radnja otvori tokom ovogodišnje letnje sezone, ali su se pripreme odužile, te će se Conte of Florence, prema njenim rečima, u Crnoj Gori pojaviti tokom 2015.

Iskustvo u trgovini modnim brendovima je uslov da bi neko postao primalac ove franšize, kao i posedovanje dovoljno kapitala za opremanje lokala i inicijalnu kupovinu. Kupovina je moguća uz bankarsku garanciju ili avansno plaćanje.  – Lokal je neophodno opremiti po projektu davaoca franšize iz Italije. Davaoci franšize vraćaju novac za opremanje lokala, ali kroz veće rabate u periodu od dve godine – kaže Đorđević.

Ugovor se potpisuje na minimum tri godine i ukoliko postoji obostrani interes, automatski se produžava na još tri godine. Idealno je da, kaže Đorđević, primalac poseduje sopstveni lokal, ali to nije nužni uslov.

Ona kaže da je tržište odlično reagovalo na novi brend i da se na osnovu zastupljenosti robnih marki u tržnim centrima u Srbiji stiče pogrešan utisak o ovdašnjim potrošačima. – U domaćim tržnim centrima uglavnom su zastupljeni brendovi niske cenovne kategorije, a Srbija nije samo to. Postoji srednja klasa koja može sebi da priušti nešto skuplje brendove – to su advokati, doktori, ljudi od stila. Potrebno je polako i pažljivo raditi, ali tržište za ovaj i slične brendove sigurno postoji – ističe Đorđević.

 

Vesna Lapčić

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank