Sve što smo uložili isplatilo nam se i vratilo, jer u franšizi, ne morate da „izmišljate toplu vodu“ – neko je to već uradio za vas i to funkcioniše uspešno.
Miladin Kovačević
Petak
19.12.2014.
Miladin Kovačević je odavno u preduzetničkim vodama, ali tek odnedavno i primalac Greenet franšize. Ipak, za kratko vreme, otvorio je dva lokala.
 

Mnogi bi se zapitali kako je jedan specijalista za informatiku u sistemima naplate postao primalac franšize iz oblasti ugostiteljstva. – Odluka da uzmem franšizu nije bila ni slučajna ni impulsivna – kaže Miladin Kovačević koji je pre dve godine uzeo franšizu kafeterije Greenet.

U preduzetničkim vodama je odavno. U svojoj firmi, koja se između ostalog bavi i video-nadzorom, radi kao specijalista za informatiku u sistemima naplate. Sa Greenetom je, pak, počeo da sarađuje pre više od 20 godina na poslovima programera i sistem administratora. Tako je upoznao koncept „iznutra“, a kasnije, kada je odlučio da uzime franšizu, znao je u šta se upušta. – Dugogodišnja saradnja i uzajmno poverenje bili su presudni. Prvi lokal smo otvorili 2012. godine. I to nije bila proba: kad ulazite u ovakav poduhvat i investirate veliki novac, nema probe – računate na uspeh. Za mene taj posao, iako se bavim sasvim drugom delatnošću, nije bio stran. U to vreme sam i tražio lokale za Greenet, pa kad je “naleteo” jedan koji mi se baš dopao, odluka je istog trena sazrela – priča Kovačević.

Prvi lokal – Greenet Line – otvoren je krajem 2012. godine, a drugi – Greenet Square – početkom 2014, oba u Beogradu. Greenet Line je mali lokal, sa galerijom i baštom, i posao se u njemu, kako kaže Kovačević, veoma brzo razradio. – Kada smo videli kako nam ide sa prvim lokalom, odlučili smo da otvorimo i drugi, a igrom slučaja, ostalo je još neiskorišćene opreme koja je poslužila da se lakše odlučimo na taj korak. Veoma je teško naći dobru lokaciju i kvalitetan lokal, pa smo drugi otvorili tek posle godinu i po dana. Square je otvoren sa partnerima i triput je veći od prvog. Posao u njemu je razrađen za samo nekoliko meseci – kaže Kovačević.

Poslovanje u ovom franšiznom sistemu mu nije donelo mnogo iznenađenja. Kaže da je znao kako funkcioniše Greenet i šta tačno može da očekuje. Nije, međutim, bilo lako ispoštovati sve standarde koje postavlja Greenet, iako je bio svestan da od toga zavisi i uspeh u poslu. – Sve što smo uložili isplatilo nam se i vratilo.  Jedna od glavnih prednosti je to što nismo morali da razrađujemo posao, s obzirom da period razrađivanja novog ugostiteljskog objekta može da traje veoma dugo. U franšizi, ne morate da „izmišljate toplu vodu“ – neko je to već uradio za vas i to funkcioniše uspešno. Što bismo onda mi lupali glavu i nudili nešto „novo i neviđeno“ do sada? – objašnjava Kovačević.

Bilo je, kako kaže, dovoljno postaviti tablu ispred novog lokala, u kome još traju radovi, da je „Otvaranje Greenet kafeterije uskoro“, a prolaznici bi već počeli da kucaju i raspituju se kad će moći da kupe kafu ili moku. – Jak i prepoznatljiv brend šalje jasnu poruku. Nije bilo potrebno čak ni praviti velika otvaranja, vest o novom lokalu pod tako poznatim imenom se pročuje veoma brzo u komšiluku. Mušterije tačno znaju šta mogu da očekuju i šta će dobiti – kakav ambijent, izgled lokala, kakvu uslugu i ponudu. Većina gostiju i ne otvara karte pića u novootvorenom lokalu već poručuje iz glave ono što inače piju u bilo kom drugom Greenet-u. To je san svakoga ko je tek otvorio kafeteriju, zar ne? Naravno da ima nedostataka, u ovom slučaju, samo jedan – franšiza košta. Ipak, kad se sve sabere i oduzme na kraju meseca, mogu da kažem da je ovo bila najbolja odluka – kaže Kovačević.

Foto: Greenet Line

Sigurnost, stabilnost i poverenje najvažnija su podrška koju ima od davaoca franšize. Svi potencijalni problemi su zajednički i, kako kaže, nikada nije prepušten sam sebi. – Davalac franšize se pojavljuje u savetodavnoj ulozi. Greenet je na tržištu 25 godina i preležao je mnoge dečije bolesti tako da sigurno znaju kako da se ispliva iz neke problematične situacije – dodaje.

Ništa manje važna nije ni podrška u oblasti marketinga. Greenet se reklamira, pravi promocije, kampanje, organizuje nagradne igre, prateći uvek aktuelne događaje. Primalac franšize sve marketinške materijale dobija iz direkcije i svi Greenet lokali jednako učestvuju u akcijama. – To obezbeđuje stalne novine u lokalima, i ljudi vole da dolaze u kafeteriju koja promoviše popularne i lepe događaje. Greenet je tradicionalno vezan za značajne kulturne manifestacije u gradu i drago nam je da smo deo toga – objašnjava.

Velika prednost za primaoca je i što dobija gotove proizvode, naročito što ne mora sam da smišlja, u ovom slučaju, nove kafe i druga pića. – Potrebno je samo da ispoštujete recepturu i način serviranja – potvrđuje Kovačević.


Vesna Lapčić
saradnik

NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Neobična cvećara Maje Bohosjevič /02.11.2016.

– Pomirili smo se s tim da ćemo u ovaj posao bar jedno vreme morati da dodatno ulažemo novac. Na sreću, to se do sada nije desilo! – kaže Maja Bohosjevič, poznata poljska glumica, koja je s verenikom pre nekoliko godina u Varšavi otvorila luksuznu cvećaru Flower Store

Sa jakim brendom napred /14.04.2024.

Bračni par Gordana i Saša Perić iz Subotice postali su primaoci Mobile Outfitters franšize, specijalizovane za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona i drugih uređaja visokokvalitetnim folijama, u avgustu 2023. godine.

Franšiza na štapiću /06.08.2019.

„Želeli smo da stvorimo mesto gde će svakog dana biti leto“ – kažu vlasnici brenda Anjuna, mađarskog koncepta za prodaju sladoleda na štapiću. Uz franšizu, koncept žele da prenesu i na druga tržišta.

POPULARNO NA FORUMU

Papa John's osvaja Kinu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.
Više od italijanskog restorana

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Knedle stižu u Zagreb

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Riblji delikatesi i franšiza

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.
Nova franšiza u susedstvu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Pizza Hut budućnosti

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Japanska kuhinja u malom formatu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.
Japanska kuhinja u malom formatu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.