19.02.2015

Pekara za pse

Kad je otvorena prva pekara za pse u Sloveniji, bila je to senzacija. Vlasnica koncepta Nastja Verdnik ubrzo je razvila poslovni koncept i dala prvu franšizu.

Pre nekoliko godina, za Božić, Nastja Verdnik iz Maribora došla je na ideju da ispeče kolačiće za pse. Njen pas Bilbo i psi njenih prijatelja, prirodno, bili su i prvi „degustatori“. Ideja se, kako kaže, rodila spontano – najviše iz ljubavi i potrebe da ugodi svom kućnom ljubimcu. Želela je, objašnjava, da sama pripremi ukusne poslastice, napravljene od sastojaka koje poznaje i za koje je sigurna da su zdrave. Zatim je odlučila da nešto od svojih specijaliteta zapakuje i prodaje u radnji za životinje koju je držao njen prijatelj. Međutim, želja da otvori „pravu“ pekaru za pse nije jenjavala i Maribor je „Pasju pekarnu Hov-Hov“ dobio u leto 2013. godine. U međuvremenu, zbog velike potražnje, pekara za pse otvorena je i u Ljubljani.

Pasja pekarna Hov-Hov Fot. Pasja pekarna Hov-Hov

Ovo je posao koji se brzo razvija. Prema određenim istraživanjima, industrija zdrave hrane za pse je brzo rastuća, kao farmaceutska industrija. Vlasnici pasa danas su mnogo svesniji značaja zdrave ishrane pasa, vode računa o prevenciji, jer kućnog ljubimca smatraju delom svoje porodice. S druge strane, reč je o novom biznisu, sa nedovoljno razvijenom konkurencijom, pa su šanse za uspeh velike.
Nastja Verdnik

Posle godinu dana poslovanja, Nastja Verdnik je poželela da ideju i koncept “izveze” i na druga tržišta, tako da je osmislila franšizu. – Franšizing je sasvim logičan izbor za širenje u inostranstvu jer je nemoguće posao voditi samostalno. Pored toga, primaoci franšize najbolje poznaju svoju sredinu i način poslovanja na svom tržištu – objašnjava Verdnik.

Franšizna pekara za pse otvorena je u maju 2014. u Zagrebu, a trenutno su u toku dogovori za tržište Nemačke, Austrije i Italije.

Za pokretanje ove pekare neophodan je lokal veličine 15-25 kvadrata, dok se ukupan trošak investicije kreće oko 10.000 evra – inicijalna naknada je 2.000 evra, uređenje radnje i početni marketing iznose 6.000 evra, a za prvo punjenje trgovine potrebno je oko 2.500 evra.

Ovo je posao koji se brzo razvija. Prema određenim istraživanjima, industrija zdrave hrane za pse je brzo rastuća, kao farmaceutska industrija. Vlasnici pasa danas su mnogo svesniji značaja zdrave ishrane pasa, vode računa o prevenciji, jer kućnog ljubimca smatraju delom svoje porodice. S druge strane, reč je o novom biznisu, sa nedovoljno razvijenom konkurencijom, pa su šanse za uspeh velike – objašnjava Verdnik.

U „Pasjoj pekarni Hov-Hov“ može da se pronađe nekoliko desetina vrsta hrane za pse – keksevi sa raznim ukusima (tunjevina, ćuretina, jagnjetina), razne torte, kao i hrana za pse sa posebnim režimom ishrane.

Vesna Lapčić

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank