Četvrtak
14.05.2015.
Koja će tržišta Srednje i Istočne Evrope ove godine biti u fokusu Subway-a, najvećeg franšiznog lanca na svetu, otkriva Krištof Olsen, regionalni koordinator razvoja ovog brenda
 

Na samo da je najveći franšizni sistem na svetu, sa više od 43.000 restorana u 110 zemalja, nego i kompanija sa velikim ambicijama – Subway, naime, planira da do 2030. uspostavi mrežu od 100.000 restorana širom sveta. To, između ostalog, podrazumeva i širenje na tržišta ovog regiona, a američki lanac, da podsetimo, za sada primaoce franšize traži u Hrvatskoj i Sloveniji.

Svako tržište je posebno i mi se trudimo da svakom od njih prilagodimo svoj razvoj. Za nas je pozitivan trend to što sve više ljudi želi kvalitetnu i zdravu hranu.

Razvoj u zemljama Srednje i Istočne Evrope odvija se uz nadzor glavne regionalne kancelarije Subway-a koja se nalazi u Češkoj. Novinarima našeg češkog portala Franchising.cz o planovima razvoja, prioritetima i očekivanjima na tržištima ovog dela Evrope govorio je Krištof Olsen, zadužen za regionalni razvoj mreže Subway restorana.

Ako izuzmemo činjenicu da se sedište kompanije za čitavo područje Srednje i Istočne Evrope nalazi u Pragu, čini se da je širenje mreže Subway restorana na češkom tržištu teklo nešto sporije u odnosu na susedne zemlje. Kako to objašnjavate?

Osnovni razlog je u tome što je do sada prioritet Subway-a u ovom delu Evrope bilo tržište Poljske, gde je lanac uspeo da izgradi vrlo stabilnu poziciju. Nakon Poljske, usledile su zemlje Balkana, pre svega Bugarska i Rumunija. Dosadašnji razvoj na češkom tržištu bio je, međutim, sasvim u skladu sa dugoročnim planovima kompanije, a snažnija ekspanzija planirana je za ovu godinu. Češka će, zapravo, biti prioritet. Zbog uspeha u drugim zemljama, koji se u poslednje vreme sve češće pominje i u češkim medijima, primetili smo da se povećao broj upita za Subway franšizu, što nas je vrlo obradovalo. Trenutno smo u pregovorima s nekoliko zainteresovanih, a ako sve bude kako treba, možemo da očekujemo otvaranje novih Subway restorana u Češkoj.

U ugostiteljskom sektoru, na globalnom nivou, vlada velika konkurencija. Kako Subway odgovara na potrebe tržišta?

Svako tržište je posebno i mi se trudimo da svakom od njih prilagodimo svoj razvoj. Za nas je pozitivan trend to što sve više ljudi želi kvalitetnu i zdravu hranu.

Zaduženi ste za razvoj Subway-a i u drugim zemljama Srednje i Istočne Evrope. Kakvo je stanje na tim tržištima?

Među zemljama Srednje i Istočne Evrope u najrazvijenija tržišta, prema broju Subway restorana, svakako spada Poljska. To je, posle Rusije, naše najveće tržište. Tu smo u periodu od nekoliko godina zaista doživeli vrlo dinamičan rast, a broj restorana se i dalje povećava. Očekujemo da će vrlo brzo u Poljskoj biti 100 Subway restorana. S druge strane, u Bugarskoj imamo restorane koji su po prodaji među najuspešnijim Subway restoranima u celoj Evropi. Tamo je do sada otvoreno 36 restorana, ali se mreža i dalje razvija.

Treba, svakako, pomenuti i zemlje u kojima postoji ogromno interesovanje za Subway, ali u kojima je, iz sasvim opravdanih razloga, razvoj usporen. U ovom trenutku, to je Ukrajina. Poseban slučaj je, pak, Kazahstan, gde planiramo da uđemo sledeće godine, a već sada nam svakodnevno stiže na desetine upita za franšizu.


NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Sa jakim brendom napred /14.04.2024.

Bračni par Gordana i Saša Perić iz Subotice postali su primaoci Mobile Outfitters franšize, specijalizovane za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona i drugih uređaja visokokvalitetnim folijama, u avgustu 2023. godine.

Mesto gde se sreću nauka i zabava /01.03.2024.

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

„Mala kuća“ putujuća /05.04.2022.

Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?

POPULARNO NA FORUMU

Papa John's osvaja Kinu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.
Više od italijanskog restorana

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Knedle stižu u Zagreb

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Riblji delikatesi i franšiza

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.
Nova franšiza u susedstvu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Pizza Hut budućnosti

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Japanska kuhinja u malom formatu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.
Japanska kuhinja u malom formatu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.