Na čaj u Novi Sad
Zdravko Patačko je bio stalni kupac u zagrebačkoj prodavnici „Kuće zelenog čaja“ mnogo pre nego što je pomislio da će i sam početi da prodaje čajeve. U to vreme živeo je i studirao u glavnom gradu Hrvatske, a „Kuća zelenog čaja“ je bila nezaobilazna „stanica“, budući da je ljubitelj ovog toplog napitka. – Gde god bih putovao, Nemačku, Sloveniju i druge zemlje, tražio sam i kupovao kvalitetne čajeve kao ove koji se prodaju u „Kući zelenog čaja“. Postao sam pravi zaljubljenik u čajeve, a tom ljubavlju sam „zarazio“ i svoju suprugu –priča Patačko.
– Kada sam došao u Novi Sad, nisam mogao da pronađem tako kvalitetne čajeve, iako se u mnogim prodavnicama zdrave hrane prodaju čajevi u rinfuzi. Često sam i sam razmišljao da otvorim prodavnicu. Onda sam na sajtu Franchising.rs video da „Kuća zelenog čaja“ daje franšize i odlučio sam da te izvrsne čajeve „dovedem“ u Srbiju – objašnjava Patačko kako je prvi put u životu postao preduzetnik i dodaje: – Supruga i ja imamo svoje stalne poslove. Ovo je naš prvi privatni posao koji je, za sada, neka vrsta dodatnog posla.
Tako je, pre nešto više od dva meseca, otvorena prva franšizna radnja „Kuće zelenog čaja“ u Srbiji (u tržnom centru Big u Novom Sadu). Reč je, zapravo, o štandu, ili kako Patačko voli da kaže – „kućici“ zelenog čaja. Proizvode nabavljaju isključivo od davaoca franšize koji ih, s obzirom na to da su na početku poslovanja, savetuju i po pitanju asortimana. A saveti u tom pogledu su sigurno dragoceni pošto se na njihovim policama nalazi više od 100 vrsta čajeva iz Kine, Japana, Afrike, Indije, Južne Amerike.
– Za ova dva meseca, koliko radimo, shvatio sam da postoji interesovanje ljudi za kvalitetne čajeve u rinfuzi. Tačno je da se u našoj zemlji pije mnogo kafe, ali je sve više onih koji radije biraju čajeve. Ljudi se informišu, znaju sve više o dobrobiti čajeva, okreću se zdravom načinu života i zanimljivo je da su, pored muškaraca i žena, srednje dobi i starijih, naši potrošači i mladi, što me je naročito obradovalo – kaže Patačko.
On veruje da će se takav trend nastaviti i da će se potrošnja čaja u Srbiji povećavati, pre svega, zbog sve veće brige o načinu života i informisanosti o pozitivnim efektima ovog napitka.
Patačko kaže da su potpisali ugovor samo za pojedinačnu franšizu, ali da sa davaocima postoji načelni dogovor da razvoj posla u Srbiji radi njegova firma. – Za početak smo se dogovorili da ćemo mi biti distributeri robe ukoliko neko bude zainteresovan za kupovinu. Mislim da ćemo početi sa veleprodajom jer su nas već zvale prodavnice zdrave hrane i restorani koji su zainteresovani da od nas kupuju čajeve. Pored toga, i sami želimo da otvorimo još neko prodajno mesto, a sigurno postoji prostor i za razvoj franšizne mreže – kaže on.
POGLEDAJTE ČLANKE
Kompanija STIHL širi mrežu specijalizovanih prodavnica u više od 160 zemalja. Nove partnere, koji žele da postanu ovlašćeni STIHL prodavci, traže i na tržištima Srbije i Crne Gore.
Maloprodajni lanac Studenac preuzeo je lanac Lonia i postao prvi hrvatski trgovački lanac koji u svojoj prodajnoj mreži ima više od 1.000 prodavnica.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industrijum prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industriju prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kako su trojica preduzetnih momaka napravila biznis od ćureće pršutice?
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Franšizni sistemi mogu da se klasifikuju na različite načine i po različitim kriterijumima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primaocima franšize (know-how), vrsti delatnosti ili načinu organizacije sistema.
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Snaga partnerskog sistema
Postoji li mogucnost preuzmanja fransize u crnoj gori? moj mail: crnely@gmail.com
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Kako da stupim u komtantakt sa ovlastenim licem za fransizu
Budućnost u kućnim ljubimcima
Zanimljivo. Kako se dolazi do fransize?
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Ovo je super želela nih da nekog kontaktiram za dalja uputstva za ftanšizu
Pekara za pse
dobra ideja za pravljenje zdrave hrane za pse,voljela bih da mogu i ja tim da se bavim,posebno što imam malog psa kiji ima problema sa ishranom
Trgovina u krvi
Kako da stupim u kontakt sa Metro-Moja radnja,imam prodavnicu u Pirotu pa jer to vazi za celu Srbiju?
Mnogo više uz DIS
IZUZETNO MALI RABATI.ROBA U DISU ZMAJ JEFTINIJA NEGO U VELEPRODAJI
Hiljadu trgovaca u „Mojoj radnji“
zanima me kako bih mogao otvoriti u crnoj gori poslovnicu moja radnja i dali mogu biti primaoc fransize pod kakvim uslovima itd. molim odgovor meil. nedzadm89@hotmail.com