Budućnost u kućnim ljubimcima

Primalac franšize kompanije Husse treba da izdvoji od 3.000 do 7.000 evra, a povrat investicije, pre svega, zavisi od angažovanosti i predanosti poslu.
Sreda
05.12.2012.
Saša Milutinović je, sasvim slučajno, postao vlasnik master franšize švedske kompanije Husse – i nije se pokajao.
 

Prvi put u životu mi se desilo nešto sasvim slučajno i to u pravom trenutku – počinje da priča Saša Milutinović o tome kako je postao vlasnik master franšize švedskog brenda Husse za tržište Srbije i Crne Gore. Njegova sestra i sestrić žive u Geteborgu u Švedskoj. Sestrić je po završetku studija ekonomije započeo praksu u trgovinskom odeljenju Ambasade Švedske u Beogradu. Baš u to vreme, kompanija Husse oglasila je da traži primaoca franšize za tržiše Srbije i Crne Gore. – Razmišljao sam o pokretanju privatnog posla, ali u sasvim drugoj oblasti. Iako se nikada nismo bavili kućnim ljubimcima, slučajnost nas je odvela u tom pravcu – kaže Milutinović.

Postali su vlasnici master franšize za tržište Srbije i Crne Gore. I nisu pogrešili, sudeći prema istraživanjima tržišta. – U poslednjih pet godina tržište hrane za kućne ljubimce je poraslo 30 odsto. Predviđa se i dalji rast – kaže Milutinović.

Takvi rezultati, prema njegovim rečima, posledica su ekspanzije izložbi pasa. On kaže da ove godine gotovo da nije bilo vikenda da se nije održala neka izložba. S druge strane, i jedna demografska činjenica ide u prilog ovakvim rezultatima: sve je veći broj starih ljudi koji više ne žive sa svojom decom, i koji, stoga, imaju kućne ljubimce, i prilično velike svote novca troše na njih.

Neobično je da su nam redovni klijenti penzioneri sa primanjima od 20.000 dinara, i da više od polovine novca daju za kućne ljubimce – kaže Milutinović.

Za sada je njegova firma Milexim Pet Food dala franšize u Beogradu i u Novom Sadu. Uslovi da neko postane primalac franšize je da se ne bavi distribucijom robe koja bi direktno ili indirektno mogla da predstavlja konkurenciju. Takođe, ne sme da prodaje hranu za pse pet shop-ovima. Primaoci mogu da imaju izložbeni prostor. – Misija kompanije, pored toga što razvija kvalitetan brend, jeste da razvija i kvalitetnu uslugu. Zbog toga postoji i besplatna kućna dostava – objašnjava Milutinović.

Neophodna investicija za pokretanje posla kreće se od 3.000 do 7.000 evra, u zavisnosti od toga da li primalac već poseduje dostavno vozilo, magacinski prostor, kao i od toga koliko je velika prva narudžbina. Ulazna naknada iznosi od 2.500 evra pa naviše, u zavisnosti od teritorije, potencijala tržišta, broja kućnih ljubimaca. Četvrtina tog novca odlazi na takozvani start up marketinški paket: reklamni šator, uniforme, kataloge...

Pored toga, primalac plaća fiksnu mesečnu naknadu od 100 evra. Deo novca se može, kako kaže Milutinović, refundirati za direktne marketinške aktivnosti na određenoj teritoriji. – Ukoliko neko, na primer, iznajmi bilbord za 300 evra mesečno, trećinu pokrivamo mi, tako da, praktično, ne plaća nikakvu mesečnu naknadu – naglašava Milutinović.

Kompanija Husse se bavi dostavom hrane i razne opreme za kućne ljubimce, i osnovana je u Švedskoj 1987. godine. Do sada su dali 25 master franšiza, a u mreži posluje oko 500 franšiza i distributera. Širom sveta imaju više od 200.000 klijenata. Prisutni su u mnogim zemljama Evrope, ali i u Brazilu, na Karibima... Na godišnjem nivou kompanija u proseku ostvari rast od 25 odsto, ulazeći i osvajajući nova tržišta, a svoj franšizni lanac šire već 21 godinu.


Vesna Lapčić
saradnik
/1/
POGLEDAJTE VIŠE