Pivo priča svoju priču

U zemljama regiona gotovo da nema velikih svetskih pivnica, ali zato ne manjka ideja. Pre nešto više od godinu dana osmišljen je zanimljiv koncept u Slavonskom Brodu – Kuća piva. Iako je ova pivska oaza otvorena u tradicionalno vinarskom kraju Hrvatske, poslovni potez Željka Špalata, idejnog tvorca, pokazao se dobrim, te je ovaj ugostitelj odlučio da svoju ideju ponudi i drugima kroz franšizu.
Kuća piva je zaista otvorena u kući, zaštićenom spomeniku kulture starom 250 godina, u kojoj je decenijama bio smešten čuveni brođanski restoran Antik, poznat po kulinarskim specijalitetima i slikarskim izložbama. Željko Špalat je osmislio jedinstven koncept od tri celine – tri sobe – pa su u Kući piva smeštene Pivska soba, restoran Antik i Beer Food. Tome su, međutim, dodali i četvrti koncept – ketering. Na taj način, kaže Špalat, priča je zaokružena.
Svaka soba ima svoju priču
Na dugačkom zidu Pivske sobe nalazi se 1.500 pivskih boca koje su godinama stizale Špalatu sa različitih krajeva sveta. Izloženo je i više od 400 različitih čaša. Naravno, većina njih samo kao ukras doprinosi pivskom ambijentu, dok se ljubiteljima piva služi oko 200 vrsta ovog pića. – Sarađujemo sa nekoliko velikih brendova, ali je stub Kuće piva saradnja sa Zagrebačkom pivovarom i akcenat je na Žuji – Ožujskom pivu – i malim, lokalnim craft pivarama, pa tek onda stranim pivima – kaže Špalat.
Beer Food je deo Kuće piva u kojem se poslužuje brza hrana, a baza jela je pivsko testo, uz klasične obroke koji se inače služe u pivnicama – hamburgeri, kobasice, pivski sendviči, kebab, ali i pizze. – Cenom smo prilagođeni svačijem džepu jer smo gostima ponudili da sami biraju sastojke svog obroka u zavisnosti od novca kojim raspolažu. Želeli smo da svaki kupac nađe nešto za sebe. Na primeru pizze, svako može da napravi svoju kombinaciju namirnica koju može da priušti – objašnjava Špalat.
Obe ove sobe nalaze se u prizemlju Kuće piva, dok je treća „priča“ smeštena na spratu i nosi naziv starog restorana Antik. Sačuvan je i deo starog duha i jer se oržala i galerija slika, a poslužuju se mesna jela, riblji specijaliteti, testenine, roštilj. Špalat ističe da je naglasak na domaćoj hrani, proizvedenoj u okolini, te da im je važno da gosti znaju odakle dolazi hrana i gde je uzgojena. I gosti restorana, poput onih u Beer Food-u, mogu da kreiraju svoj obrok uz pomoć tableta postavljenih na svaki sto. – Restoran Antik je veoma važan segment jer se u njemu okuplja kulturan svet koji voli da večera u krasnom ambijentu i neretko se kasnije seli u Pivsku sobu, gde nastavljaju da se druže u odličnoj atmosferi. Između ostalog, zahvaljujući takvom konceptu smo pridobili zrelije generacije kulturnih gostiju, koji su ujedno i dobri potrošači, što je san svakog ugostitelja – objašnjava Špalat.
Foto: Kuća piva – Pivska soba
Da pivo poteče i kroz franšizu...
Ova poslovna ideja, koja se, prema rečima Špalata, pokazala veoma uspešnom u proteklih godinu dana u Slavonskom Brodu, sada bi mogla da se proširi kroz franšizing. Ovaj preduzetnik sa višegodišnjim iskustvom u ugostiteljstvu odlučio je da pronađe primaoce franšize u zemljama regiona. Za početak je zainteresovanima na raspolaganju single-unit franšiza, kako u Hrvatskoj, tako i u drugim zemljama regiona, sa mogućnošću dobijanja i master ugovora. Franšiza se daje za čitav koncept Kuće piva, koji uključuje tri sobe i ketering, ili kao franšiza za jedan od tri podformata (sobe).
Iako je Kuća piva u Slavonskom Brodu zaista i smeštena u kući, za primaoce franšize to nije uslov, mada je, kako kaže Špalat, idealna opcija. – Sve priče moraju da budu kompaktne jer je to čar ovog projekta. Objekat ne mora da bude kuća, ali mora imati jedinstvene ulaze, po mogućnosti da Beer Food bude glavni ulaz – objašnjava Špalat.
Primalac franšize bi sve recepture za testa, kao i kompletnu obuku dobio od davaoca franšize. – Spremni smo da im pomognemo jer znamo na kakve sve probleme i teškoće mogu naići jer smo kroz to već prošli i sami. Obostrani interes je da Kuća piva živi i priča – ističe Špalat.
U Hrvatskoj bi Zagrebačka pivovara i dalje ostala stub Kuće piva jer dugogodišnja saradnja omogućava dobre uslove i cene, što je prednost i za potencijalne primaoce franšize. – U ostalim zemljama bismo se prilagodili pivovarama na koje su naučili potrošači tog tržišta, jer nema potrebe forsirati neko pivo u nekom kraju ako tamo to ne ide... Do sada su nas kontaktirale skoro sve pivovare, jer su čule za nas i htjele su ući u igru, tako da smatram da sa našim konceptom prodaje i referencama, uopšte nije problem doći do prave pivovare na bilo kojem tržištu – naglašava Špalat.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...