„Američki dajner“ u potrazi za partnerima

Na matičnom tržištu, u Sjedinjenim Američkim Državama, Denny’s je sinonim za klasični „američki dajner“ – porodični restoran neformalnog obedovanja u kome se služi tipična američka hrana: palačinke, omleti, vafli, burgeri, bifteci, sendviči... Goste uslužuje duže od 60 godina. U ovom trenutku, ima više od 1.700 restorana u 14 zemalja sveta. U portfelju, međutim, još uvek nema zemalja iz Evrope.
Od ove godine, Denny’s planira da to promeni, a među tržištima na kojima želi da otvori restorane i već traži franšizne partnere, nalaze se i zemlje ovog regiona. – Mislimo da je došlo vreme za ulazak na tržišta Evrope. Svesni smo da nećemo biti jedini američki brend koji će se boriti za naklonost kupaca, međutim, Evropa je i dalje otvorena za nove koncepte, pod uslovom da ispunjavaju želje i očekivanja gostiju – kaže Vilijam Edvards, direktor kompanije EGS koja predstavlja brend Denny’s na međunarodnim tržištima.
Denny’s, kako objašnjava Edvards, planira da razvije čitavu mrežu restorana na svakom od pojedinačnih tržišta, i to na različitim vrstama lokacija. Restorani bi mogli da budu otvoreni na aerodromima, u blizini fakulteta, šoping centrima, ali i u centralnim delovima grada – uglavnom u područjima s velikim prometom.
– Ponuda naših restorana je, inače, namenjena svim grupama kupaca – porodicama s decom, mladima, odraslima, starijim osobama. Jelovnik je širok i pokriva svako doba dana. Služimo i doručak, ručak i večeru, ali i „noćne“ obroke, jer Denny’s radi non-stop, 24 sata, sedam dana u nedelji. U našim restoranima se takođe služe alkoholna pića, ali i jela karakteristična za lokalnu kuhinju – dodaje Vilijam Edvards.
Franšizu nude za tri formata restorana. Mali Denny’s, površine od 70 do 250 m2, idealan je za šoping molove i food-court-ove, aerodrome, železničke stanice, oblasti oko fakulteta. Standardni Denny’s, s površinom od 300 do 800 m2, projektovan je za samostalne zgrade, lokale u centralnim delovima grada, ali i velikim tržnim centrima. S druge strane, Denny’s on-the-go namenjen je za lokacije uz auto-puteve i velike raskrsnice, i zauzima površinu od 250 do 500m2.
Foto: Denny’s / Facebook
Partnere, koji bi da kupe franšizu i razvijaju mrežu restorana na lokalnom tržištu, Denny’s traži među jakim kompanijama ili investitorima s iskustvom i dokazanim rezultatima iz ugostiteljske ili slične branše. Ne bez razloga. Kako, naime, planiraju da u što kraćem roku otvore veći broj restorana, franšizni partner bi, osim iskustva i znanja, trebalo da ima i značajna finansijska sredstva – u ovom slučaju oko pet miliona dolara, što bi bilo dovoljno za otvaranje najmanje pet restorana.
Edvards napominje i da bi partneri mogle biti kompanije koje već sarađuju ili su primaoci franšize nekih drugih američkih brendova. – Denny’s se izdvaja i ponudom i uslugom od već prisutnih američkih lanaca – kaže Vilijam Edvards. – A iskusan partner biće čista dobit – dodaje.
POGLEDAJTE ČLANKE

Lista 500 najuspešnijih američkih franšiza, koju priprema i objavljuje magazin Entrepreneur, i ove godine donosi neznatna iznenađenja. U samom vrhu, najviše je restorana brze usluge.
Ne postoje osobine ili veštine koje garantuju siguran uspeh u poslu. Ipak, pri odabiru primalaca franšize, određene poslovne veštine se uzimaju kao prednost.
Prvi restoran na evropskom tlu Denny’s otvara u Velikoj Britaniji. Američki lanac je zainteresovan i za tržišta ovog regiona.
Najveću popularnost među franšiznim brendovima uživaju KFC, Dunkin’ Donuts i McDonald’s.
Dominacija gastronomskih koncepata obeležava i ovogodišnju listu Top 100 svetskih franšiza, koju priređuje i objavljuje konsultantska kuća FranchiseDirect.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj know-how i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Hrvatskoj trenutno radi jedan Berlitz centar stranih jezika za decu i odrasle i to u Zagrebu. Potreba za širenjem franšizne mreže postoji, što pokazuje i broj onih koji žele da uče po ovoj metodi, čak i online.
Taksi prevoznik Cammeo, koji je svoju franšiznu mrežu do sada razvijao u Hrvatskoj i Sloveniji, počinje u aprilu poslovanje u Beogradu.
Ako vodite mali biznis koji se lako može „replicirati“, franšizing je idealan način za širenje poslovanja. Šta su, međutim, osnovni preduslovi za razvoj uspešne franšize?
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
POPULARNO NA FORUMU
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Poštovani Saša, Surf'n'Fries, nažalost, još uvek ne posluje u Srbiji. Da imaju nameru i da traže primaoce franšize, pisali smo više puta. Preporučujemo da pročitate...
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...
Fetućinima do slave
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO”, NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO ALFREDO” – “ALFREDO DI...
Pink Panter širi mrežu
Molim vas javite mi se zainteresovana sam za saradnju. mob. 0649708795 Milena