18.11.2016

„Američki dajner“ u potrazi za partnerima

Denny’s planira da osvoji tržišta Evrope. Jaki partneri – primaoci franšize koji bi razvijali mrežu restorana na lokalnom tržištu – neizostavan su „sastojak“ recepta za uspeh.

Na svom matičnom tržištu, u Sjedinjenim Američkim Državama, Denny’s je sinonim za klasični „američki dajner“ – porodični restoran neformalnog obedovanja u kojima se služi tipična američka hrana: palačinke, omleti, vafli, burgeri, bifteci, sendviči... Goste uslužuje duže od 60 godina. U ovom trenutku, ima više od 1.700 restorana u 14 zemalja sveta. U portfelju, međutim, još uvek nema zemalja iz Evrope. Od ove godine, Denny’s to planira da promeni, a među tržištima na kojima želi da otvori restorane i već traži franšizne partnere, nalaze se i zemlje ovog regiona.
Mislimo da je došlo vreme za ulazak na tržišta Evrope. Svesni smo da nećemo biti jedini američki brend koji će se boriti za naklonost kupaca, međutim, Evropa je i dalje otvorena za nove koncepte, pod uslovom da ispunjavaju želje i očekivanja gostiju – kaže Vilijam Edvards, direktor kompanije EGS koja predstavlja brend Denny’s na međunarodnim tržištima.

Denny's Fot. Denny's

U restorane američke kuhinje Denny’s gosti dolaze više od šest decenija. Franšizu sada nude i u ovom regionu.

Dennys’s, kako objašnjava Edvards, planira da razvije čitavu mrežu restorana na svakom od pojedinačnih tržišta, i to na različitim vrstama lokacija. Restorani bi mogli da budu otvoreni na aerodromima, u blizini fakulteta, šoping centrima, ali i u centralnim delovima grada – uglavnom u područjima s velikim prometom.
Ponuda naših restorana je, inače, namenjena svim grupama kupaca – porodicama s decom, mladima, odraslima, starijim osobama. Jelovnik je širok i pokriva svako doba dana. Služimo i doručak, ručak i večeru, ali i „noćne“ obroke, jer Denny’s radi non-stop, 24 sata, sedam dana u nedelji. U našim restoranima se takođe služe alkoholna pića, ali i jela karakteristična za lokalnu kuhinju – dodaje Vilijam Edvards.

Franšizu nude za tri formata restorana. Mali Denny’s, površine od 70 do 250 m2, idealan je za šoping molove i food-court-ove, aerodrome, železničke stanice, oblasti oko fakulteta. Standardni Denny’s, s površinom od 300 do 800 m2, projektovan je za samostalne zgrade, lokale u centralnim delovima grada, ali i velikim tržnim centrima. S druge strane, Denny’s on-the-go namenjen je za lokacije uz auto-puteve i velike raskrsnice, i zauzima površinu od 250 do 500m2.

Denny's

Foto: Denny’s / Facebook

Partnere, koji bi da kupe franšizu i razvijaju mrežu restorana na lokalnom tržištu, Denny’s traži među jakim kompanijama ili investitorima s iskustvom i dokazanim rezultatima iz ugostiteljske ili slične branše. Ne bez razloga. Kako, naime, planiraju da u što kraćem roku otvore veći broj restorana, franšizni partner bi, osim iskustva i znanja, trebalo da ima i značajna finansijska sredstva – u ovom slučaju oko pet miliona dolara, što bi bilo dovoljno za otvaranje najmanje pet restorana.

Denny’s, inače, ne bi imao ništa protiv i da partneri budu kompanije koje već sarađuju ili su primaoci franšize nekih drugih američkih brendova. – Denny’s se izdvaja i ponudom i uslugom od već prisutnih američkih lanaca – napominje Vilijam Edvards. – A iskusan partner biće čista dobit – dodaje.

Nataša Bogojević

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank