12.01.2017

Costa Coffee nadmašio Starbucks

Tako je barem u Evropi. Krajem 2016. na Evropskom simpozijumu o kafi, Costa Coffee je ponovo proglašen za najbolji evropski lanac kafeterija. Šta se, onda, dešava u Srbiji?

U organizaciji međunarodne grupacije Allegra, deveti Evropski simpozijum o kafi (European Coffee Symposium) održan je krajem novembra 2016. u Budimpešti. Okupio je više od 400 predstavnika i top menadžera evropske industrije kafe i „food-to-go“ sektora, a priznanja, kao i prethodnih godina, dodeljena su kompanijama i pojedincima koji su najviše doprineli razvoju ovog tržišta u Evropi.

Costa Coffee Fot. Allegra Group

Drugi po veličini lanac kafeterija na svetu trenutno ima više od 3.400 kafića u 30 zemalja. Više od 1.600 samo na matičnom tržištu, u Velikoj Britaniji.

Prestižnu titulu „najboljeg u Evropi“ britanski brend Costa Coffee dobija peti put u poslednjih šest godina, četvrti put zaredom. Drugo mesto ovoga puta zauzeo je Starbucks, a treće Caffe Nero. Starbucks je, s druge strane, proglašen za najbolji lanac kafeterija u Zapadnoj Evropi i u kategoriji „Najetičniji brend“, dok je Costa Coffee proglašen najboljem lancem u Srednjoj i Istočnoj Evropi. Budući da se nagrade dodeljuju prema glasovima predstavnika branše i konkurentskih brendova, ova priznanja, samim tim, imaju posebnu „težinu“.
Nagrada za nas predstavlja veliki uspeh. Ne samo da smo prvi među lancima kafeterija u Srednjoj i Istočnoj Evropi, već i na nivou čitave Evrope. Uspeli smo da pobedimo takve konkurente kao što su Starbucks i Caffe Nero – izjavio je Robert King, predsednik Uprave Costa Coffee franšize u Evropi.

A nešto južnije...

U Srbiji, situacija sa brendom Costa Coffee je sasvim drugačija. Ovdašnji ljubitelji kafe bi uspeh lanca mogli čak prihvatiti s blagom rezervom. Ne bez razloga. Početkom septembra 2016. na pojedinim Costa Coffee lokalima u Beogradu mušterije su bile zatečene neobičnim obaveštenjem – da se kafa ne služi zbog isteka zaliha. Krajem godine, određene Costa Coffee kafeterije su već bile zatvorene. Zvaničnih saopštenja o povlačenju i sudbini lanca u Srbiji – još uvek nema.

Costa Coffee se, da podsetimo, u Srbiji pojavio 2007. godine. Franšizna prava za razvoj lanca na tržištima zapadnog Balkana – Srbiji, Crnoj Gori, BiH, Hrvatskoj, Makedoniji, Sloveniji i Albaniji – držala je kompanija Delta Sport. Od 2014. franšizu je preuzela kompanija Retail Group Balkans, članica Fawaz Alhokair grupacije, „nasledivši“ od Delta Sporta i franšize za brendove Aldo, Accessorize, Monsoon i Sergent Major – za teritorije Srbije, Crne Gore, BiH i Makedonije.
U ovom trenutku, jedino što se može videti na zvaničnom sajtu jeste da se Costa Coffee ne nalazi na popisu brendova koje zastupa Retail Group Balkans.

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank