20.04.2017

Husse širi mrežu u Hrvatskoj

Franšiznoj mreži koncepta Husse upravo su se pridružila dva nova partnera – iz Splita i Zagreba. Širenje mreže se nastavlja širom Hrvatske.

Zlatko Mihovilović je godinama radio „daleko od kuće“. Bavio se mašinstvom na brodovima, platformama i brodogradilištima širom sveta, ali kada je, kako kaže, umoran od putovanja i izbivanja, odlučio da potraži posao koji će ga zadržati na kopnu i blizu doma – počeo je da razmišlja o kupovini franšize. – Kao početniku u preduzetništvu, franšiza mi je postala primarna mogućnost – kaže Mihovilović. Prve informacije o švedskom konceptu za prodaju i kućnu dostavu hrane za pse i mačke, i mogućnosti da se uzme franšiza u Hrvatskoj, Mihovilović je pronašao upravo na stranicama ovog portala. Kontaktirao je primaoca master franšize za Hrvatsku, i nakon sastanka i pregovora – uzeo single-unit franšizu, preuzevši obavezu da prodaje i dostavlja Husse hranu na teritoriji grada Splita.

Husse, Hrvatska

Primalac Husse franšize za grad Split, Zlatko Mihovilović

Prepreka nije što potiče iz sasvim druge branše. Ljubav prema životinjama bila je svakako prednost, ali je, kao i svi primaoci Husse franšize, prošao kroz proces edukacije. – Know-how koji se dobija pristupanjem sistemu Husse, iz moje perspektive, zaista je obećavao. Mene i moju porodicu privuklo je, međutim, i to što smo, kao dugogodišnji vlasnici i ljubitelji kućnih ljubimaca, u ovom poslu pronašli idealan spoj ugodnog i korisnog – kaže Mihovilović i dodaje da mu je sigurnost ulivalo i to što se radi o švedskom brendu. – Kao i većini ljudi, švedska marka je garancija kvaliteta – kaže on.

Ovo mišljenje deli i Bojan Zrnić, koji je nedavno postao primalac Husse franšize za dve teritorije grada Zagreba (zapad i jug). Za razliku od kolege iz Splita, Zrnić je i pre pokretanja ovog posla, takoreći, bio u branši. – Kinologijom se bavim već dugi niz godina, a uzgoj pasa se za mene temelji na zdravom psu. Kako sam kroz kinološki svet stekao puno poznanstava, tako sam imao priliku da puno toga saznam o ishrani pasa pojedinih uzgajivača. Kroz celi svoj uzgajivački put bavio sam se i prodajom ostalih brendova za kućne ljubimce te sam i kroz to stekao golemo znanje o ishrani i zdravlju životinja – priča Bojan Zrnić.

Husse, Hrvatska

Primalac Husse franšize za Zagreb (zapad i jug), Bojan Zrnić

Kao „čovek iz struke“ s dugogodišnjim iskustvom, Zrnić je i o brendu Husse slušao od mnogih uzgajivača i prijatelja. – Mogao sam čuti samo reči hvale. Od kvaliteta do savršeno izbalansiranog proizvoda – priseća se Zrnić. – Tada sam počeo da se više interesujem za brend, te sam odlučio da istražim proizvode i na svojim psima na kojima sam mogao videti savršene rezultate. Tako je počela moja priča sa Husse proizvodima – objašnjava on.

Želja da se ovo saznanje podeli i sa drugima, bila je i glavna pokretačka snaga i motivacija za kupovinu Husse franšize. – Želeo sam da i drugim ljubiteljima životinja dokažem da se radi o vrhunskom proizvodu. Tako smo se i odlučili odazvati ovoj poslovnoj prilici koja bi kroz naše znanje i kontakte mogla rezultirati odličnim poslovnim uspehom – s puno optimizma priča Zrnić.

Otvoreni i za nove partnere

Hrvatska ima 21 županiju i prema planu razvoja, Husse bi trebalo da u svakoj od županija ima partnera (primaoca franšize) koji bi dobio ekskluzivu za celu ili deo županije. Zorislav Zlatar, primalac master franšize za Hrvatsku, kaže da im se do sada javio veliki broj zainteresovanih, a upite iz svih delova Hrvatske dobijaju svakodnevno. – Grad Split jeste dobio svog Husse franšizera, ali je ostali deo Splitsko-Dalmatinske županije još uvijek slobodan. Takođe, u Zagrebu su prodate dve teritorijalne franšize, a dve su još uvek slobodne – za centar i istok. Za ostale županije se još uvek vode svakodnevni pregovori, a treba napomenuti da za svaku županiju tražimo i distributere – ističe Zorislav Zlatar.

Pokretanje posla, kako kaže, teče relativno brzo. Koliko će, međutim, vremena proteći od prvog kontakta do prvog radnog dana zavisi pre svega od dva faktora. – Prvo je spremnost kandidata za franšizu, to jest da li kandidat već ima osnovanu firmu ili ne. Potom, zavisi i od toga da li već ima potrebna inicijalna finansijska sredstva ili tek treba da podigne kredit za početak posla – objašnjava Zorislav Zlatar i kaže da je za čitav proces, u proseku, potrebno između tri i četiri nedelje.

Odabiru kandidata se pristupa temeljno i postupno. – Posle telefonskog razgovora, tokom kog kandidat dobije osnovne informacije o Husse konceptu, ugovaramo neobavezujući sastanak u našem prostoru u Zagrebu. Na tom sastanku upoznajemo stranku sa svim potrebnim detaljima koji su potrebni za donošenje odluke o partnerstvu, a istovremeno stranka dobija uvid u konkretan izgled proizvoda i upoznaje se direktno sa brendom i timom Husse – objašnjava Zlatar proces „upoznavanja“ kroz koji prolaze svi ozbiljni kandidati za franšizu.

Husse, Hrvatska

Primalac master franšize za Hrvatsku, Zorislav Zlatar

Ako se dogovor postigne, potpisuje se ugovor. U tom trenutku, kandidat i formalno postaje primalac Husse franšize. Ono što, pak, dalje čini srž franšizne saradnje jeste „transfer znanja“ i primaoci franšize prolaze obuku u trajanju od dva dana, kako bi se upoznali sa svim aspektima Husse koncepta. – Paralelno sa tim, oslikava se, to jest, brendira dostavno vozilo franšizera, i to o našem trošku. Primalac potom dobija robu na odgođeno plaćanje od 30 dana – opisuje Zlatar poslednje korake pre nego što primalac Husse franšize počne da radi samostalno.

Vrlo mala početna ulaganja, kao i kompletna i stalna podrška hrvatskog Husse tima, jesu razlozi zbog kojih bi zainteresovani za pokretanje privatnog posla trebalo da razmisle o Husse franšizi. – Husse ima više od 1.100 franšiza širom sveta i to već govori o stabilnosti i profitabilnosti koncepta. Kvalitet proizvoda u kombinaciji sa pristupačnim cenama, uhodan sistem, prepoznatljiv brend i do u detalje osmišljen način vođenja posla, glavni su aduti ove franšize – kaže Zlatar.

Ove godine, Husse slavi trideset godina postojanja. Kompanija osnovana 1987. u Švedskoj, danas ima prodajnu mrežu na četiri kontinenta. Poznati su po direktnoj prodaji i besplatnoj kućnoj dostavi visokokvalitetne hrane za pse, mačke i konje, ali i kozmetike i ostalih preparata za negu ljubimaca. Husse je najveći franšizni sistem u svojoj branši i jedna od najuspešnijih evropskih franšiza. Pored Hrvatske, u ovom regionu franšiznu mrežu razvija i u Srbiji, Makedoniji, Sloveniji.

Nataša Bogojević

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank